گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیچراغ قوه تاکتیکی GI

چراغ قوه تاکتیکی GI

چراغ قوه تاکتیکی GI

مجله تصویری سلاح- چراغ‌قوه نظامی Fulton MX991/U که البته از آن با نام GI هم یاد می‌شود، توسط سربازان نیروی دریایی ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و وظیفه تولید آن را شرکت فولتون برعهده دارد. این چراغ‌قوه نخستین بار توسط نیروهای نظامی آمریکا در جنگ ویتنام مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان به بعد به عنوان یک ابزار ثابت و کاربردی همواره در اختیار سرابزان ارتش آمریکا قرار داده شد.

efe

چراغ‌قوه MX991/U با هزینه کم ساخته می‌شود، قابلیت ضدآب دارد و با استفاده از دو باتری سلولی D نیروی مورد نیاز خود را تامین می‌کند که البته مدل نظامی این باتری با نام BA-30 شناخته می‌شود و با قابلیت‌های متفاوت، انرژی را برای مدت بیشتر در خود نگه می‌دارد.

برای این چراغ‌قوه از یک لامپ استاندارد رشته‌ای استفاده شده است و از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به بدنه پلاستیکی بسیار مقاوم، قلاب مخصوص اتصال به کمربند، حلقه مخصوص تسمه یا طناب،‌ سوئیچ چند حالته، جعبه مخصوص نگهداری از لنزهای پلاستیکی رنگی و … اشاره کرد که البته این لنزها در مدل تجاری که به کاربران معمولی فروخته می‌شود موجود نیستند.

3

این چراغ‌قوه در سه حالت مجزا فعالیت می‌کند. حالت اول زمانی است که کاربر کلید مخصوص خاموش کردن دستگاه را فشار می‌دهد، حالت بعدی مربوط به ارسال و دریافت سیگنال است و حالت آخر هم چراغ‌قوه را روشن می‌کند. زمانی کلید مخصوص سیگنال فعال می‌شود، کاربر می‌تواند کلید اصل فشار دهد و نگه دارد تا از این طریق بتواند موقعیت جغرافیایی خود را به اطرافیان اعلام کند.

این قابلیت به سربازان امکان می‌دهد با استفاده از کدهای مورس (Morse) سیگنال‌های معنی‌دار خود را دیگر سربازان بفرستند. زمانی که کلید اصلی در حالت روشن نگه داشته می‌شود، چراغ‌قوه به طور دایم روشن می‌ماند و تا زمانی که این کلید به حالت خاموش برنگردد، نور از آن منتشر می‌شود. مدل مدرن‌تر MX-991/U یک لایه محافظ را هم شامل می‌شود که این حالت محافظ برای افزایش توانمندی‌های سرباز در طول جنگ به کار گرفته می‌شود و از اقدامات ناخواسته چراغ‌قوه برای روشن شدن یا ارسال سیگنال جلوگیری می‌کند. این چراغ قوه در کشور آمریکا با قیمت 15 دلار فروخته می‌شود.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد