گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهپرنده های نظامیهواپیمایی با دندان های تیز!

هواپیمایی با دندان های تیز!

هواپیمایی با دندان های تیز!

مجله تصویری سلاح هواپیمای A-10 Thunderbolt II به خاطر ظاهر تهاجمی و گاها دندان‌هایی که روی دهانه آن نقاشی می‌شود، با نام «گراز» هم مورد خطاب قرار می‌گیرد. این هواپیما که در ارتفاعات پایین پرواز می‌کند، به عنوان پشتیبان برای دیگر هواپیماهای جنگنده به کار گرفته می‌شود و استفاده از اسلحه 30 میلیمتری GAU-8 Avenger مهم‌ترین دلیلی است که آن را به شهرت رسانده است. این اسلحه برای حمله به نیروی زره‌ای زمینی و اهداف دور با قدرت انفجاری بالا طراحی شده است.

شرکت Fairchild این هواپیمای نظامی را برای نیروی هوایی ارتش آمریکا تولید می‌کند و همچنان به عنوان یکی از کاربردی‌ترین جنگنده‌های این سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هواپیما در مجموع می‌تواند تا بیش از 16 هزار پوند انواع مختلف مهمات را با خود حمل کند که زیر هر بال آن حدود هشت هزار پوند از این مهمات جاسازی می‌شوند و بدنه اصلی مخصوص شلیک گلوله نیز می‌تواند به تنهایی سه تن مهمات را در خود نگه دارد.

 

این هواپیمای کوچک قادر است 500 پوند بمب با قدرت تخریب پایین MK-82 و دو هزار پوند بمب MK-84 با قدرت تخریب بالا را با خود جمل کند و همچنین برای آن قابلیت پرتاب بمب‌های خوشه‌ای، مهمات ترکیبی، سیستم توزیع یکجای مهمات، بمب AGM-65 Maverick و بمب AIM-9 Sidewinder در نظر گرفته شده است.

 

 

این هواپیمای جنگنده دوموتوره است که این موتورها TF34-GE-100 نام دارند و در شرکت جنرال الکتریک ساخته شده‌اند. «گراز» آمریکایی با سرعت 450 گره حرکت می‌کند که هر گره معادل 1.852 کیلومتر محاسبه می‌شود و برد پروازی آن هم 2580 مایل است.

 

 

هواپیمای A-10 در پروازهای با سرعت و ارتفاع پایین قدرت مانور بسیار بالا دارد و به واسطه سلاح‌هایی که روی آن کار گذاشته شده است می‌تواند مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد. این جنگنده می‌تواند با سرعت اندک در فضای نزدیک مناطق عملیاتی برای مدت طولانی پرواز کند و در فضاهای با ارتفاع و دید کم حضور یابد.

5

شعاع عملیاتی گسترده، و قابلیت فرود و صعود در فضای بسیار کوتاه از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که A-10 را از دیگر مدل‌های مشابه متمایز می‌کند و همواره در نزدیک خطوط مقدم مناطق جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به عنوان نیروی پشتیبان، به جنگنده‌های اصلی کمک کند. این هواپیما با استفاده از سیستم هوشمند دید در شب می‌تواند به عنوان یکی از بهترین پرنده‌های نظامی آمریکا برای شرکت در عملیات‌های شبانه مورد استفاده قرار گیرد.

Thunder and lightning

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • گرازی که به کمک آن توپ مخوفش تانکها را شخم می زند.
    ممنون از این مقاله.

    آگوست 8, 2016