گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاتوپخانه 15 هزار دلاری!

توپخانه 15 هزار دلاری!

توپخانه 15 هزار دلاری!

مجله تصویری سلاح بین سلاح‌های پرتاب گلوله که از قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفتند سری Lyle Guns شهرت بیشتری داشت که «دیوید لایِل» در قرن نوزدهم آن را اختراع کرده بود و البته از سال 1952 به بعد این نوع سلاح زمینی پرتاب گلوله جای خود را به راکت‌اندازها داد.  در سال 1900 یک مدل ویژه از این اسلحه با نام USLSS Lyle ساخته شد که به صورت کارآمد و عملیاتی در نبردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. این اسلحه زمینی در شرکت American Ordinance ساخته شد و نمونه ویژه‌ای که هم‌اکنون از آن موجود است و برای فروش به حراج گذاشته شده شماره سریال 463 را روی دهانه خود جا داده است. همچنین مهر F.E.H روی این سلاح نگاشته شده است تا اصالت آن مشخص شود. مهر F.E.H استاندارد ویژه‌ای است که نیروی دریایی ارتش آمریکا برای قوی‌ترین و کارآمدترین سلاح‌های خود در نظر می‌گرفت تا آنها را از دیگر سلاح‌های گرم متمایز کند.

1

برای این اسلحه منحصر به‌فرد مکانیسم ویژه‌ای تعریف شده است که یک فرد به تنهایی می‌تواند آماده‌سازی و شلیک گلوله در آن را انجام دهد. وقتی این سلاح را مشاهده می‌کنید، تاریخ نظامی آمریکا را مقابل خود می‌بینید. بدنه این اسلحه از جنس برنز ساخته شده است و به مدت 109 سال به صورت فعال مورد استفاده قرار می‌گرفته است تا جان سربازان آمریکایی را نجات دهد و کشتی‌های نظامی این کشور را در مقابل دشمنان ایمن کند.

2

این اسلحه در اصل یک توپخانه کوچک است که به صورت فردی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. کالیبر این سلاح 32. میلیمتری است و پایه‌های آن به گونه‌ای روی زمین استوار می‌شود که در هر شلیک کوچک‌ترین جابه‌جایی برای آن صورت نمی‌گیرد. این سلاح ویژه با شماره سریال مذکور در یک کلکیسیون شخصی پیدا شده است و هم‌اکنون صاحب آن قصد دارد این ابزار نظامی ارزشمند را در یک حراجی به فروش برساند.

3

باید توجه داشت که از این توپخانه کوچک با این شماره سریال فقط یک دستگاه ساخته شده است و به همین خاطر می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت آن با گذشت زمان بیشتر شود. این دستگاه نظامی 15 هزار دلار قیمتگذاری شده است.

4

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • با سلام
    ضمن تشکر از درج اطلاعات مربوط به این توپ باید عرض کنم که شماره ثبت شده بر دهنه این توپ 463 است نه 436 . موفق باشید.

    جولای 26, 2016