گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتسلیحات دریاییناوچه رادارگریز ارتش تایوان

ناوچه رادارگریز ارتش تایوان

ناوچه رادارگریز ارتش تایوان

مجله تصویری سلاح نیروی دریایی ارتش تایوان پایان سال 2014 مدل مفهومی ناوچه جدید در سری Tuo Jiang را با نام PGG 618 در سواحل شرقی این کشور تحویل گرفت. این ناوچه 500 تنی مرحله آزمایشی یک ساله را پشت‌سر گذاشت و ارتش این کشور به صورت عملی نخستین مدل آن را به کار گرفت تا پس از اطمینان کامل، 11 دستگاه از این ناوچه برای همراهی و پشتیبانی کشتی‌های بزرگتر ساخته شود. البته هنوز بودجه لازم برای تولید انبوه این ناوچه در اختیار ارتش تایوان قرار نگرفته است و فقط همین یک دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

1

این ناوچه هشت موشک Hsiung Feng-3 با برد 130 کیلومتر را برای حمله به کشتی‌ها در خود جا داده است و همچنین هشت موشک ضد-کشتی از نوع Hsiung Feng-2 با برد 160 کیلومتر در آن جاسازی شده است. برای سیستم‌ ارسال فرکانس‌های رادیویی و مادون قرمز در این موشک‌ها یک پوشش ویژه در نظر گرفته شده است تا از امواج رادارها در امان بمانند.

 

در قسمت پشت ناوچه یک اسلحه ویژه با نام Mark 15 Phalanx کار گذاشته شده است و از دیگر سلاح‌های به کار رفته در آن می‌توان به چهار اسلحه با کالیبر 12.7 میلیمتری، یک اسلحه 76 میلیمتری در نوک عرشه، و شش اژدر Mark 32 در روی عرشه اشاره کرد. بخش پشتی عرشه بسیار کوچک است تا چرخبال بتواند روی آن فرود آید.

3

این ناوچه همچنین یک سیستم تلویزیونی مداربسته در اختیار دارد که خدمات خود را در اختیار 44 سرنشین آن قرار می‌دهد. این ناوچه می‌تواند با حداکثر سرعت 40 گره معادل 2000 مایل دریایی حرکت کند.

4

این ناوچه در شرکت کشتی‌سازی «لانگ شیپ‌بیلدینگ» طراحی و ساخته شده است و با این وجود برخی آژانس‌‌های وابسته به ارتش تایوان از جمله موسسه علمی و فناوری چانگشان (CSIST) با آن همکاری کرده‌اند. ارتش تایوان هنوز جزییات بیشتری در مورد موتورهای جت، پنل‌های کنترلی، و همکاری‌های خود با شرکت «مارین جت پاور» برای ساخت این ناوچه منتشرنکرده است و با این وجود قرار است به زودی از نمونه اصلی و نهایی آن رونمایی شود.

5

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • واقعا پرابهت و زیباست

    جولای 31, 2016
  • با این همه تجیهزات رادار گریز و UAV جنگهای آینده میشه مثل بازیهای کامپیوتری!

    نوامبر 12, 2016