گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیخودروهای نظامی که شهری شدند!

خودروهای نظامی که شهری شدند!

خودروهای نظامی که شهری شدند!

مجله تصویری سلاح- شرکت Willys در سال 1994 تصمیم گرفت مدل شهری جیپ‌های یک‌چهارم تنی که در ارتش مورد استفاده قرار می‌گرفت را تولید کند. سرانجام نخستین مدل عمومی از این خودروهای نظامی با نام CJ-2A در ژوئیه 1954 به فروش رسید و موفقیت‌های این محصول باعث شد شرکت سازنده به فکر تولید نمونه‌های شهری از دیگر خودروهای نظامی بیفتد. این فرآیند باعث شد در سال 1948 مدر شهری خودروی نظامی Series 1 شرکت لند رووِر، در سال 1968 مدل شهری Type 181 Thing و در سال 1992 نیز مدل شهری خودروی نظامی Hummer H1 جنرال موتورز ساخته شود.

در اینجا لیست 10 خودروی نظامی که امکان خرید آن برای شما وجود دارد، آورده شده است. اگرچه تمامی اینها خودروهای نظامی هستند، ولی سلاح‌ها از روی آنها حذف شده‌اند.

کامیون آبی‌-خاکی DUKW Duck

1

کشور محل تولید: آمریکا

این خودروی شش چرخ محصول مشترک شرکت‌های Willys و فورد بود که در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می‌گرفت. موتور این خودرو شش سیلندر است و 92 اسب بخار توان دارد. بین سال‌های 1942 تا 1945 میلادی 21 هزار دستگاه از این خودروی نظامی ساخته شد و در ژوئیه 2014 با قیمت پایه 78775 دلار به مزایده گذاشته شد.

خودروی نفربر Jeep Staff Car

2

کشور محل تولید: آمریکا

این خودرو یکی از هفت مدل مفهومی خودروهای نظامی نفربر محسوب می‌شود که شرکت جیپ آنها را برای ارتش آمریکا طراحی کرد. این محصول مبتنی بر خودرو شهری Wrangler ساخته شده است که بدنه آن را با رنگ قهوه‌ای مایل به زرد نقاشی کرده‌اند و سقف آن از هم با نوعی پارچه ضخیم پوشیده شده است. این خودرو شش سیلندر که از نوع 4×4 است با قیمت 40990 دلار به مزایده گذاشته شد.

خودروی Renault Sherpa

3

کشور محل تولید: فرانسه

این خودرو نظامی مبتنی بر اتومبیل شهری Sherpa شرکت رنو ساخته شده است که موتور دیزلی آن با حجم 4.76 لیتر فعالیت می‌کند. این خودرو 215 اسب بخار توان دارد و سیستم دنده آن شش سرعته و اتوماتیک است. این خودرو با قیمت 272 هزار دلار به مزایده گذاشته شد.

خودروی GAZ Tigr

4

کشور محل تولید: روسیه

این خودرو با موتور دیزلی 5.9 لیتر با شش دنده دستی حرکت می‌کند و برای آن چهار چرخ متحرک در نظر گرفته شده است. خودروی Tigr می‌تواند روکش چرم، سیستم تهویه هوا و سیستم صوتی پیشرفته را شامل شود و قیمت پایه آن برای مزایده 110 هزار دلار است.

خودروی G63 AMG 6×6 مرسدس-بنز

5

کشور محل تولید: اتریش

این محصول در کلاس G سری خودروهای مرسدس-بنز تولید می‌شود و از زمان تولید نخستین مدل آن 30 سال می‌گذرد. موتور توربو دوگانه این خودرو با حجم 5.5 لیتر و از نوع V8 است که با توان 536 اسب بخار فعالیت می‌کند. قیمت این خودرو 523 هزار دلار اعلام شده است.

خودروی Paramount Marauder

6

کشور محل تولید: آفریقای جنوبی

این خودروی 10 تنی با بدنه بسیار مقاوم خود برای شرکت در عملیات‌های نظامی سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن برای خنثی کردن مین‌های ضدتانک هم استفاده می‌شود. مدل شهری این خودرو 485 هزار دلار قیمت گذاری شده است.

اسکوتر Go-Ped Knightrider

7

کشور محل تولید: آمریکا

این اسکوتر نظامی به کمک نیروی برق حرکت می‌کند و برای نیروهای ویژه طراحی شده است تا در کوتاه‌ترین زمان خود را به محل حادثه برسانند. لاستیک‌های برجسته توپُر و سیستم تعلیق ویژه از قابلیت‌های ان اسکوتر برقی محسوب می‌شود و قیمت ان 4700 دلار اعلام شده است.

خودروی Polaris MV850 TerrainArmor

8

کشور محل تولید: آمریکا

این خودروی کوچک در عملیات‌های بالستیکی مقابل دشمن، مناطق جنگی با زمین‌های ناهموار و ماموریت‌های دشوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور دو سیلندر این خودرو با توان 77 اسب بخار فعالیت می‌کدن و تنها یک دنده دارد. قیمت این خودرو 15 هزار دلار اعلام شده است.

خودروی Supacat LRV 400

9

کشور محل تولید: بریتانیا

موتور پنج سیلندر این خودرو با حجم 3.2 لیتر فعالیت می‌کند و توان آن 236 اسب بخار است. این خودرو می‌تواند با حداکثر سرعت 106 مایل بر ساعت حرکت کند و قیمت آن 250 هزار دلار اعلام شده است.

خودروی Oshkosh L-ATV

10

کشور محل تولید: آمریکا

این خودرو که موتور دیزلی هیبریدی درد برای حمل نیروهای نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هنوز قیمت پایه برای مدل شهری آن اعلام نشده است.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر