گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیمحصولی بی نقص از اسپای درکو

محصولی بی نقص از اسپای درکو

محصولی بی نقص از اسپای درکو

مجله تصویری سلاح- سلاح سرد به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات جانبی برای سربازان مورد توجه قرار دارد، بویژه در عملیات هایی که بصورت مخفیانه پیش می روند اهمیت کاربرد اینگونه تسلیحات بیشتر نمایان می شود. در میان انواع مختلف این گروه از تسلیحات، چاقوی نظامی جایگاه متمایزی دارد تا جائیکه می تواند ناجی جان یک سرباز در شرایط سخت نیز باشد. از این رو در تجهیزات جانبی سربازارن همواره سعی می شود تا انواع مناسبی از چاقوی نظامی نیز در نظر گرفته شود.

امروزه تکنولوزی ساخت چاقوهای نظامی پیشرفت چشمگیری داشته و انواع مختلف با کاربردهای متفاوت تولید می شوند. این پیشرفت در بخش مواد اولیه تشکیل دهنده آن و ترکیبات آلیاژهای سخت و مقاوم نیز دیده می شود.

یکی از برندهای مطرح در این حوزه اسپای درکو نام دارد که سابقه فعالیت آن به سال 1978 میلادی باز می گردد. دفتر مرکزی اسپای درکو در کلورادو آمریکا قرار دارد. در رده تولیدات نظامی اسپای درکو چاقوی جذابی با کد SP36TIFP وجود دارد که به عنوان یک چاقوی نظامی خوش دست و مقاومت مشهور است.

1

این چاقو قیمتی در حدود 300 دلار دارد و در ساخت تیغه آن از فولاد بسیار مقاوم استفاده شده است. برای ساخت دسته و اتصالات نیز تیتانیوم نقش مهمی را برعهده داشته است. سربازانی که تجربه کار با این مدل از اسپای درکو را داشته اند از حالت ارگونومیک آن در دست بسیار تعریف کرده اند.

از اطلاعات مفید در رابطه با این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن : در حدود 146 گرم

طول در حالت بسته: 140 میلیمتر

طول در حالت عملیاتی: 241 میلیمتر

طول تیغه برنده : 102 میلیمتر

نوع فولاد تیغه: CPM-S30V.

قطر قسمت دایره ای شکل(سوراخ) روی تیغه: 14 میلیمتر

2

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد