گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیمنحصربفردترین چاقوی جهان

منحصربفردترین چاقوی جهان

منحصربفردترین چاقوی جهان

مجله تصویری سلاح سال‌ها قبل بر اساس یک انفجار بزرگ در جو کره زمین شهاب‌سنگی در کشور نامبیا ( قاره آفریقا) سقوط کرد که کارشناسان پس از کشف و شناسایی نام «گیبئون» را برای آن در نظر گرفتند. دانشمندان برای مدت طولانی از این شهاب‌سنگ برای انجام مطالعات خود استفاده می‌کردند تا تاریخچه‌ دقیق‌تری از کره زمین را به دست آورند. با پایان یافتن این مطالعات علمی، شرکت آمریکایی «کابوت گانز» که دفتر مرکزی آن در پنسیلوانیا واقع شده است تصمیم گرفت شهاب‌سنگ را خریداری کند و استفاده‌های جدیدتری از آن ببرد. در نخستین اقدام بخشی از این شهاب‌سنگ به دو سلاح دستی تبدیل شد که «گانز مانیتور» پیش‌تر آنها را به عنوان گران‌ترین سلاح‌های ساخته شده در تاریخ معرفی کرد.

1

ولی کار شرکت اسلحه‌سازی کابوت با این شهاب‌سنگ قیمتی به اتمام نرسید. این مرکز با بخش‌های باقیمانده از گیبئون یک سلاح ویژه برای دفاع شخصی طراحی کرده است. تکه سنگ آسمانی گیبئون زمانی که با سطح زمین برخورد کرد شکل نامنظمی داشت و در سال‌های نخست قبایل آفریقایی از آن در قالب خنجر یا چاقوهای بدوی استفاده می‌کردند. شرکت کابوت برای آنکه از این سنگ ارزشمند به بهترین شکل استفاده کند، مدل سه‌بعدی آن را تهیه کرد و با تابش پرتوهای الکترونی، بخش‌های مختلف سلاح‌های گرم و چاقوی گرانقیمت از آن ساخته شد.

2

نکته جالب این است که دو سلاح مذکور و این چاقو تنها سلاح‌هایی محسوب می‌شوند که از این سنگ گران‌قیمت ساخته شده‌اند و پس از این هم هیچ سلاح دیگری را نمی‌توان به این شکل ساخت. زیرا گیبئون تنها یک تکه سنگ آسمانی بوده که روی سطح کره زمین سقوط کرده است. از این رو هر فردی که سلاح‌های مذکور را خریداری کند، شانس این را دارد که یکی از ارزشمندترین ساخته‌های دست بشر را در اختیار داشته باشد.

چاقویی که با این شهاب‌سنگ ساخته شده است «بیگ بنگ نایف» نام دارد. دسته این چاقوی منحصر به‌فرد با شهاب‌سنگ گیبئون ساخته شده و شرکت کابوت قیمت آن را 10 هزار دلار اعلام کرده است.

3

«رابین بیانچین» مدیر شرکت کابوت در این خصوص گفت: «متخصصانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند پیش‌تر به من گفته بودند که ساخت چاقو با کاربید تنگستن امکان‌پذیر نیست. قوی‌ترین چاقوهای فولادی در آزمایش‌های راکوِل برای سنجش میزان سختی امتیاز بین 62 تا 64 را کسب می‌کنند. برخی دانشمندان ژاپنی همچنین موفق شده‌اند چاقو با شدت سختی 67 را به تولید برسانند. ولی باید گفت چاقوی ما که با این شهاب‌سنگ ساخته شده است امتیاز 71 دارد. این یک چاقوی مربوط به نسل‌های آینده است که دسته آن از قدیمی‌ترین سنگ‌های روی زمین ساخته شده است». از این چاقو فقط پنج عدد ساخته شده است که فروش آن از اواخر ماه جاری آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد