گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیقفل بیومتریک کیانی

قفل بیومتریک کیانی

قفل بیومتریک کیانی

مجله تصویری سلاح هنوز هم وقتی «عمر کیانی» یاد روزی می‌افتد که سرنوشت زندگی‌اش را تغییر داد دستانش می‌لرزد. او در زمان وقوع حادثه 16 سال داشت و همراه با گروهی از دوستان در حال رانندگی بود که ناگهان شخصی به خودرو آنها شلیک کرد. کیانی که فرد مهاجم را نمی‌شناخت و هنوز هم نمی‌تواند ماجرای آن روز را به خوبی تعریف کند، از ناحیه دهان مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

6

 

پس از چندین عمل جراحی مشکلات جسمانی برای او برطرف شد و با این وجود ماجرای ناگوار آن روز اثرات روانی مخربی را برجا گذاشت.

1

او هم اکنون به این نتیجه رسیده است که سلاح‌ها می‌بایست ایمن‌تر شود. کیانی هم‌اکنون یک قبضه اسلحه در اختیار دارد و بر این باور است که چنین ابزاری باید به صورت عملی قابلیت‌های امنیتی و کنترلی بیشتری را شامل شود. به همین خاطر او در شهر دترویت آمریکا یک استارت‌آپ با نام سنتینال تاسیس کرده است که در آن یک قفل بیومتریک مخصوص سلاح‌های گرم با نام Identilock ساخته می‌شود.

2

این قفل بیومتریک به ماشه اسلحه اضافه می‌شود و به کمک آن اسلحه تنها زمانی در حالت شلیک قرار می‌گیرد که صاحبش از طریق اثر انگشت شناسایی شود. کیانی به این نتیجه رسیده است که به کمک قفل بیومتریک باعث می‌شود هیچ فرد دیگری نتواند با سلاح شخصی افراد شلیک کند و علاوه بر این، سلاح‌های مجهز به این فناوری هوشمند هرگز به صورت اشتباه شلیک نمی‌کنند تا جان افراد به خطر بیفتد. بر این اساس اگر یک کودک چنین ابزار خطرناکی را در دست بگیرد هم هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

3

کنترل سلاح‌های گرم برای ده‌های طولانی به یکی از بزرگترین مشکلات تبدیل شده است و مرکز تحقیقاتی Pew Research بر اساس یک بررسی جدید اعلام کرد 50 درصد مردم آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که کنترل سلاح نسبت به حق داشتن سلاح گرم اهمیت بیشتری دارد و با این وجود 48 درصد نظر مخالف داشته‌اند.

کیانی برای سال‌های طولانی در قالب مهندس نرم‌افزار روی پروژه‌ای کار کرد تا بر اساس آن نسل بعدی سیستم کیسه هوا برای اتومبیل‌ها را تولید کند. او با کوچک‌سازی کیسه‌های هوا سعی دارد میزان آسیب‌دیدگی در هنگام حوادث رانندگی را به حداقل برساند و هم‌اکنون تصمیم گرفته است سیستم مشابه را در اسلحه‌ها نیز به کار برد. استفاده از این کیسه‌های هوا بسیار آسان است و باز باد شدن آنها می‌توان جلوی شلیک سلاح‌های گرم را گرفت.

4

قفل هوشمند بیومتریک کیانی برای سلاح‌های گرم کاربرد بسیار آسانی دارد. این سیستم در قالب یک ابزار قابل اتصال به سلاح‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و باز شدن قفل اسلحه به کمک آن مانند باز شدن قفل آیفون از طریق اثر انگشت به راحتی انجام می‌شود. این فناوری هم‌اکنون روی 200 اسلحه به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا پس از این مرحله به تولید انبوه برسد.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد