گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیمحصولی از خانواده کلاشنیکف!

محصولی از خانواده کلاشنیکف!

محصولی از خانواده کلاشنیکف!

مجله تصویری سلاح- اسلحه Vityaz-SN یک مسلسل دستی پارابلوم یا اتوماتیک 9 در 19 میلیمتری محسوب می‌شود که سال 2004 میلادی توسط کارخانه روسی Izhmash تولیدکننده کلاشنیکف عرضه شد. این مسلسل مبتنی بر پلتفرم اسلحه معروف و کاربردی AK-74 طراحی شده و بسیاری از قطعات آنها مشترک است. از این سلاح به عنوان مسلسل دستی استاندارد برای ارتش و نیروهای پلیس روسیه یاد می‌شود.

1

 

اگرچه طراحی این مسلسل دستی در سال 2004 انجام شد، ولی ارتش روسیه آن را از سال 2008 میلادی در اختیار گرفت و همچنان در عملیات‌های مختلف از آن استفاده می‌کند.

وزن این مسلسل دستی 2.9 کیلوگرم و طول آن به همراه قنداق تفنگ 705 میلیمتر است. طول این سلاح در حالت بسته بودن قنداق 480 میلیمتر و طول لوله آن 237.5 میلیمتر محاسبه می‌شود. کارتریج اصلی این مسلسل روسی 9 در 19 میلیمتری پارابلوم است که به صورت اتوماتیک عمل می‌کند و سرعت آتشزایی آن 700 تا 750 دور در دقیقه محاسبه می‌شود. سرعت دهانه این مسلسل دستی 380 متر بر ثانیه محاسبه شده است و نهایت طول آتشزایی آن 200 متر است.

2

 

مسلسل Vityaz-SN را می‌توان یک اسلحه سبک معرفی کرد که برای عملیات‌های نزدیک و مستقیم به کار گرفته می‌شود. برای این سلاح روسی هیچ گونه سیستم گازی در نظر گرفته نشده است و تمامی قطعات داخلی به همین صورت اصلاح شده‌اند. گلنگدن سلاح با دسته اصلی آن ادغام شده است و از این نظر می‌توان آن را شبیه به سری سلاح‌های AK دانست. با این وجود میله پیستون و پیچ‌های دوار از این سلاح حذف شده‌اند و در عوض یک لوله فولادی جایگزین آن شده است.

3

 

مسلسل Vityaz-SN بسته به نوع نشانه‌گیری نوری یا موازی می‌تواند به دو صورت آماده شلیک شود. سیستم ریلی Picatinny در حالت اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد یا سیستم ریلی دوگانه در آن استفاده می‌شود. این مسلسل دستی همچنین سیستم نشانه‌گیری استاندارد سلاح‌های AK را هم شامل می‌شود.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد