گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهپرنده های نظامیخطرناک‌ترین پرنده های نظامی روسیه

خطرناک‌ترین پرنده های نظامی روسیه

خطرناک‌ترین پرنده های نظامی روسیه

مجله تصویری سلاح واشنگتن بر این باور است که ارتش روسیه هنوز نتوانسته است هیچ رقیبی را در برابر پنجمین نسل از جت های جنگنده‌ آمریکا تولید کند و  همچنین بسیاری از کشورها این نیاز را برای خود احساس نمی‌کنند تا فناوری‌های پیشرفته نظامی که آمریکا توسعه داده‌ است را در اختیار بگیرند. ولی آیا باور اداره کنندگان آمریکا واقعا درست است؟!

نشریه آمریکایی National Interest به تازگی گزارشی را در این زمینه منتشر کرده است. در بخشی از این نشریه لیستی از تجهیزات دریایی روسیه آورده شده است که نیازی نیست آمریکا توجه ویژه به آنها داشته باشد. ولی در همین نسخه از نشریه مذکور لیست خطرناک‌ترین جت‌های نظامی روسیه هم آورده شده است.

در اینجا لیست پنج جنگنده هوایی خطرناک روسیه از نگاه نشریه آمریکایی آورده شده است.

جنگنده Sukhoi Su-27

ناتو از این هواپیمای نظامی با نام Flanker با قابلیت مانور فوق‌العاده بالا یاد می‌کند و آن را یکی از چالاک‌ترین هواپیماهایی می‌دانند که تاکنون ساخته شده است. این جت بسیار چالاک می‌تواند در حملات نظامی با سرعت بسیار پایین یا زوایای بالا شرکت کند.

1


جنگنده MiG-29

دومین هواپیما در این لیست که با اندازه کوچک‌تر و کوتاه‌برد، به صورت گسترده تولید می‌شود و سازمان ناتو آن را با نام Fulcrum معرفی می‌کند. زمانی که این هواپیما برای نخستین بار در سال 1977 میلادی معرفی شد، شباهت زیادی به مدل قبلی خود یعنی MiG-15 داشت و یک مسئله را به خوبی نمایان می‌کرد و آن هم این بود که شوروی توانسته است در عرصه فناوری‌های هوانوردی آمریکا را پشت‌سر بگذارد. این هواپیما که می‌تواند نقش‌های متفاوتی را در نبردها داشته باشد، قادر است به موشک‌های هوا-به-هوا از جمله AA-8 برای هدفگیری‌های کوتاه‌بورد یا موشک‌های هوا-به-زمین AS-12 مجهز شود. از سال 1983 به بعد طیف گسترده‌ای از نقش‌های تخصصی برای این جنگنده هوایی در نظر گرفته شد.

2


جنگنده Sukhoi Su-35

این هواپیما عنوان سوم در این لیست را به خود اختصاص داده است و سازمان ناتو از آن با نام Flanker-E یاد می‌کند که از نظر با مدل Su-27 تفاوت‌های فراوان دارد. نشریه آمریکایی از این هواپیما به عنوان یک جنگنده دو موتوره با قابلیت پرواز در ارتفاع بالا، پرسرعت و امکان حمل محموله‌های عظیم یاد می‌کند. در کنار توانمندی‌های مذکور، مجموعه‌ای از سیستم‌های الکترونیکی هوایی باعث شده است Su-35 یک دشمن کاملا خطرناک برای جنگنده‌های آمریکایی غیر از هواپیمای رادارگریز «لاکهید مارتین F-22 راپتور» باشد.

3


جنگنده Sukhoi T-50/PAK FA

نشریه آمریکایی در مورد این هواپیمای روسی اینگونه نوشته است: «جنگنده چندمنظوره رادارگریز PAK FA پاسخ مستقیم روسیه به پنجمین نسل هواپیماهای F-22 Raptor و F-35 Lightning II است». این نشریه در نسخه آپریل خود هم گفته بود: «جنگنده‌های Chengdu J-20 چین و Sukhoi T-50 PAK-FA روسیه به یک تهدید واقعی برای نیروی هوایی و دریایی آمریکا تبدیل شده‌اند».

4


جنگنده Tupolev Tu-160

بمب‌افکن‌ استراتژیک Tupolev Tu-160 که سازمان ناتو از آن با عنوان Blackjack یاد می‌کند، سرعت باورنکردنی دارد و حداکثر سرعت آن می‌تواند به 2220 کیلومتر بر ساعت برسد. این جنگنده می‌تواند بسیار سریع‌تر از بمب‌افکن استراتژیک آمریکایی B1-B Lancer با سرعت 1148 کیلومتر بر ساعت و B-52 با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. جنگنده Blackjack شعاع عملیاتی باورنکردنی 7300 کیلومتری دارد.

5

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد