گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیخودروهای نظامی عجیب!

خودروهای نظامی عجیب!

خودروهای نظامی عجیب!

مجله تصویری سلاح- هر روز انواع مختلف ابزارهای نظامی ساخته می‌شوند که حقیقتا گروهی از این تولیدات بیشتر از آنکه متعارف و آشنا باشند عجیب و غیرعادی به نظر می رسند. در اینجا لیست تعدای از خودروهای نظامی غیرمعمولی! آورده شده است.

  • خودرو نظامی Fennek

این خودرو زرهی که در عملیات‌های شناسایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از ابزارهای مشترک ارتش آلمان و هلند است. این خودرو می‌تواند به انواع مختلف سلاح‌ها مجهز شود و از مسلسل 12.7 میلیمتری گرفته تا موشک‌های ضدتانک Rafael Spike روی آن سوار می‌شود.

1

  • خودرو نظامی Schwimmwagen فولکس‌واگن

از این وسیله نقلیه نظامی به عنوان خودرو شناگر هم یاد می‌شود. بین سال‌های 1924 تا 1944 بیش از 14 هزار دستگاه از این خودرو ساخته شد و مدل Type 166 آن بیشترین تیراژ تولید را داشت. این خودرو در زمان جنگ جهانی دوم به صورت گسترده توسط ارتش آلمان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

2

  • خودرو نظامی Marauder

این خودرو که در آفریقای جنوبی ساخته شد، در عرصه نظامی یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه بود. وزن این خودرو حدود 13 هزار کیلوگرم است که به یک موتور دیزلی شش سیلندر مجهز شده است و در مناطق انفجاری کاربرد فراوان دارد.

3

  • خودرو نظامی Caspian Sea Monster

این خودرو عجیب و قدرتمند نه یک قایق است و نه هواپیما و به عبارت دقیق‌تر می‌توان آن را ترکیبی از این وسایل نقلیه دانست. این خودرو از یک بال استفاده می‌کند تا بتواند با ایجاد محفظه‌ای از هوا، روی آب هم شناور بماند. این خودرو بیش از هواپیماهای باربری قابلیت حمل سرنشین دارد و با سرعت 300 مایل در ساعت، از قایق‌های معمول هم سریع‌تر حرکت می‌کند.

4

  • خودرو نظامی HDT Storm SRTV

عبارت SRTV مخفف چهار کلمه است که «خودرو تاکتیکی جست‌وجو و نجات» ترجمه می‌شود. این خودرو می‌تواند در میدان‌هایی که دشمن قابلیت حمله هوایی ندارد می‌تواند از داخل هواپیما به بیرون انداخته شود. این خودرو که توسط ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد 430 اسب بخار توان دارد و وزن آن 1700 کیلوگرم محاسبه می‌شود.

5

  • خودرو نظامی Cougar 6×6

یکی از بزرگترین مشکلات گروه‌های ائتلاف در جنگ عراق و افغانستان بمب‌های دست‌ساز است که این خودرو نظامی می‌تواند پاسخی به آنها باشد. این خودرو 6×6 در مدل‌های مختلف ساخته شده است و توسط ارتش بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

6

  • خودرو نظامی TP21 ولوو

در زمینه استفاده نظامی از خودروهای شهری، ولوو گام‌های فراوان برداشته است. این شرکت سوئدی با استفاده از سری تاکسی PV800 خودرو نظامی TP21 را تولید کرد. این خودرو نظامی آف-رود  بین سال‌های 1953 تا 1958 میلادی توسط ارتش سوئد مورد استفاده قرار می‌گرفت.

7

  • BvS 10 ‘Viking’

در عرصه نظامی انواع خودروهای زره‌پوش دو-شاسی تولید می‌شود که مدل BvS یکی از بهترین انواع آن است. این خودرو نظامی توسط ارتش بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و شعبه سوئدی شرکت Hägglunds موسوم به BAE Systems آن را تولید می‌کند. این خودرو که با نام Viking هم شناخته می‌شود از دو بخش مجزا ساخته شده است. بخش نخست 5 تنی با ارتفاع 2.2 متر و بخش ثانوی 3.5 تنی با ارتفاع 2.1 متر.

8

  • خودرو نظامی Humvee

این وسیله نقلیه خیلی زود بازنشسته شد و جای خود را به سری خودروهای نظامی مقاوم در برابر مین داد. با این وجود طی 31 سال به عنوان یکی از معروف‌ترین خودروهای نظامی فعالیت می‌کرد. از این خودرو نظامی در مجموع 280 هزار دستگاه ساخته شد که البته بیشتر از آنها پس از خارج از شدن از سرویس نظامی، اوراق شدند.

9

  • خودرو نظامی Willys جیپ

این خودرو نظامی در جریان جنگ جهانی دوم نقش مهمی داشت و البته تاثیرات اصلی آن در سری خودروهای نظامی پس از دوران جنگ بیشتر محسوس بود. از این خودرو نظامی 360 خزار دستگاه ساخته شد و سپس شرکت آمریکایی فورد تحت لیسانس Willys بیش از 277 هزار دستگاه از آن را تولید کرد.

10

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • سایت خوبی دارید. امیدوارم فارغ از فراز و فرود تعداد کاربران سایت، به فعالیت خود ادامه دهید.
    لینک “ارتباط با ما” را هم اضافه نمائید.

    سپتامبر 12, 2016