گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامییکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل نقلیه نظامی

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل نقلیه نظامی

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل نقلیه نظامی

مجله تصویری سلاح دو شرکت Rheinmetall AG و MAN Nutzfahrzeuge AG مرکز مشترکی را برای تولید وسایل نقلیه نظامی راه‌اندازی کردند. شرکت جدید با نام «مرکز تولید خودروهای نظامی Rheinmetall MAN GmbH» تاسیس شد که به صورت اختصاری با نام RMMV نیز از آن یاد می‌شود. این شرکت به عنوان یکی از متبحرترین مراکز برای ارایه راهکارهای نظامی در عرصه خودروها محسوب می‌شود و انواع وسایل نقلیه زرهی، حمل سرنشین، فرماندهی، پرتاب موشک و … را تولید می‌کند.

شرکت Rheinmetall هم‌اکنون 51 درصد از سهام شرکت مشترک را در اختیار دارد و 49 درصد آن هم در اختیار شرکت MAN است. دفتر مرکزی این شرکت بزرگ تولیدکننده خودروهای نظامی در شهر مونیخ آلمان واقع شده است. نخستین گام در راه‌اندازی مرکز مشترک این بود که دو شرکت مذکور بتوانند خودروهای نظامی چرخی خود را در بازار به فروش برسانند و بازاریابی موفق آنها باعث شد شرکت جدید در فاصله زمانی کوتاه به این موفقیت برسد.

دومین گام مشترک این بود که کارخانه‌های دو شرکت مذکور با یکدیگر ادغام شود و در نهایت از اواخر سال 2011 میلادی این اتفاق به صورت کامل محقق شد. شرکت RMMV هم‌اکنون بیش از 1500 کارمند دارد و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل نقلیه نظامی در جهان محسوب می‌شود.

خودروهای نظامی ساخت شرکت RMMV بالاترین میزان شهرت را دارد و این مرکز موفق شده است خود را به عنوان قابل اعتمادترین برند تولیدکننده کامیون‌های نظامی معرفی کند. تمام محصولاتی که در این شرکت تولید می‌شوند قابلیت‌ها و خدمات دو شرکت Rheinmetall و MAN را به صورت همزمان شامل می‌شوند. شرکت RMMV هم‌اکنون انواع مختلف کامیون‌های نظامی را در زمین‌های مختلف با کاربری‌های گوناگون روانه بازار می‌کند که این محصولات از نظر طول عمر، هزینه، قابلیت‌های اجرایی و ظرفیت حمل سرنشین با یکدیگر تفاوت‌های فراوان دارند.

در ادامه تصاویر مربوط به برخی از محصولات نظامی که در شرکت RMMV تولید شده است را مشاهده می کنیم.

4 1 2 3 8 7 6 5

 

 

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • ایران از وضعیت کنونی اقتصاد جهانی باید بهره برداری بایسته را داشته باشد و تلاش کند تا به صورت لیسانس تولید خودروهای نظامی این شرکت را در ایران در دست بگیرد! فرصتی خواهد بود تا ایران بتواند به سطح مطلوبی از فن آوری روز خودروهای نظامی دست بیابد! امیدوارم که وضعیتی که بر کلیت تصمیم سازان نظامی ایران مسلط شده است متحول بشود و تلاش بشود تا با بهره مندی از فن آوری های روز نوسازی ارتش ایران انجام بگیرد! ایران بی شک باید از را در نمونه ی موفقی که پیش رو دارد درس بگیرد! هند نشان داد که باید از همه فن آوری نظامی را دریافت کرد! و فقط به روسیه محدود نشد‍! هند دسترسی به ترکیبب قابل اتکا و عالی از فن آوری روسی و غربی را در دستور کار خود قرار داده است! و به سطحی مطلوب از دانش نوین دست یافته است! اگرچه تانک تی نود را با لیسانس در هند تولید می کنند ولی نمونه ی هندی از نمونه ی روسی برتر نشان داده است زیرا به فن آوری های غربی هم آمیخته شده است! سوخو سی هندی که در لیسانس در هند تولید می شود با ترکیبی مطلوب از فن آوری فرانسوی و سوئدی چنان نمونهی موفقی را به نمایش گذاشت که روسیه در نمونه هایی که برای نیروی هوایی خود ساخته بود بازبینی کرد! نباید اشتباه کنم و محدود به روسیه بشویم! و البته نباید محدودیتهایی که بر ما تحمیل شده است سبب شود تا یک سره به سوی تیدیل نیروهای دفاعی کشور به مصرف کننده ی تولیدات روسی آنهم به شکل صرف روسی بدل بشویم! هند نمونه موفقی است که باید به آن توجه داشت!

    سپتامبر 14, 2016