گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهپرنده های نظامیکازان هلی‌کوپترز

کازان هلی‌کوپترز

کازان هلی‌کوپترز

مجله تصویری سلاح شرکت «کازان هلی‌کوپترز» یکی از کارخانه‌های بزرگ تولیدکننده بالگرد محسوب می‌شود که در شهر کازان در جمهوری تاتارستان واقع شده است و از آن به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تولید بالگرد در جهان یاد می‌کنند.

کارخانه کازان

1

از مهم‌ترین هلی‌کوپترهایی که در این مرکز ساخته شده است می‌توان به Mil Mi-8 و Mil-Mi17 اشاره کرد. این مرکز تنها کارخانه‌ای محسوب می‌شود که مدل نظامی بالگرد Mi-17 را نیز تولید می‌کند و همچنین Mil Mi-38 در آن تولید می‌شود. این شرکت همچنین بالگرد های اختصاصی خود را نیز با نام‌های «کازان آنسات» و «کازان آکتای» به تولید می‌رساند.

بالگرد کازان آکتای

2

شرکت «کازان هلی‌کوپترز» در تاریخ 4 سپتامبر 1940 فعالیت خود را آغاز کرد و تقریبا پس از گذشت یک دهه مدل Mi-1 در سال 1951 توسط این مرکز عرضه شد. این محصول نخستین بالگردی بود که در اتحادیه جماهیر شوروی به صورت سریالی به تولید رسید.

بالگرد کازان آکتای

3

این کارخانه نخستین بالگرد صادراتی روسیه را با نام Mi-4 تولید کرد و پس از آن پرکاربردترین و محبوب‌ترین بالگرد ساخت آن با نام Mi-8 به تولید انبوه رسید. در مجموع گفته شد بالگردهایی که در شرکت «کازان هلی‌کوپترز» تولید شدند بیش از 50 میلیون ساعت پرواز کردند. در گزارش‌های رسمی منتشر شده همچنین اعلام شد این کارخانه بیش از 12 هزار دستگاه از مدل‌های Mi-4، Mi-8، Mi-24، Mi-17 و آنسات را به بیش از 100 کشور جهان صادر کرد.

بالگرد کازان آنسات مدل 2RC

4

بالگرد Ka-32A11BC

5

بالگرد Ka-32A11BC

6

بالگرد Ka-62

7

بالگرد Ka-62

IF

بالگرد Ka-62

9

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد