گروه مجلات آنلاین عصر ایران

کلاشنیکف MA

کلاشنیکف MA

مجله تصویری سلاح- «کلاشنیکف کانسرن» یکی از مشهورترین نام‌ها در صنعت اسلحه‌سازی جهان محسوب می‌شود. این شرکت محصولی با نام AK-47 روانه بازار کرده است که از آن به عنوان پرکاربردترین سلاح جهان یاد می‌کنند و تاکنون بیش از صد میلیون دستگاه از آن ساخته شده است. شرکت مذکور طی چند سال اخیر برند کلاشنیکف را جدا کرده است که از طریق آن به جای فروش اسلحه، در فروشگاه اصلی شهر مسکو یادبودهای نظامی می‌فروشد. با این وجود نباید اشتباه کرد که کلاشنیکف همچنان یکی از بزرگترین بازوهای نظامی جهان محسوب می‌شود. در نمایشگاهی که اوایل ماه جاری در روسیه برگزار شد، این شرکت محصولات مختلف از جمله میکرو-تفنگ تهاجمی و روبات نظامی خود را در معرض دید عموم قرار داد.

سلاح فشرده تهاجمی «کلاشنیکف MA» با حدود 5.5 پوند وزن، فقط 20 اینچ طول دارد و قنداق آن به صورت تاشو طراحی شده است. این اسلحه نظامی به کارتریج 5.45 میلیمتری که طی 40 سال گذشته استاندارد اصلی نامی برای کشور روسیه بود، مجهز شده است و به عنوان یک ابزار دفاع شخصی برای سرنشینان خودرو یا دیگر افراد نظامی که به سلاح کوچک و پرقدرت نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2

«کلاشنیکف MA» تجسم جدید از یک طراحی قدیمی محسوب می‌شود. در دهه 1970 میلادی این شرکت روسی سلاح مشابهی را با نام MA ارایه کرد که البته پس از گذشت مدتی سلاح کاربردی AKS-74U جای آن را گرفت. مدل اولیه MA در زمان خود بسیار پیشرفته بود و مبتنی بر موادی ساخته می‌شود که تهیه آنها برای اتحاد جماهیر شوروی دشوار به نظر می‌رسید. طی دهه‌های اخیر فناوری بسیار پیشرفت کرد و سرانجام شرکت کلاشنیکف مدل جدید اسلحه MA مبتنی بر پلیمرهای تقویت شده با استیل به تولید رساند.

 

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد