گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیروبات کلاشنیکف

روبات کلاشنیکف

روبات کلاشنیکف

مجله تصویری سلاح- کلاشنیکف برای نخستین روبات نظامی خود را معرفی کرد. این روبات که BAS-01G Soratnik نام دارد، در اصل یک تانک هوشمند با وزن 7 تن محسوب می‌شود که به سفارش وزارت دفاع و ارتش روسیه ساخته شده است و پیاده نظام‌ها را پشتیبانی می‌کند. این روبات می‌تواند با سرعت 25 مایل بر ساعت حرکت کند و قادر است از فاصله 6 مایلی کنترل شود. نکته مهم این است که روبات مذکور می‌تواند به صورت کاملا مستقل با درجات و زوایای مختلف شلیک کند.

5

ارتش روسیه ترجیح می‌دهد برای رقابت هرچه بیشتر با ارتش آمریکا، در عملیات‌هایی که سلاح‌های مرگبار درگیر هستند از نیروی انسانی استفاده نکند و سلاح‌های هوشمند را جایگزین آن نماید. به همین خاطر روبات Soratnik می‌تواند در ماموریت‌های نظامی جدید برای ارتش این کشور مزایای فراوانی به همراه داشته باشد.

4

جنگ‌افزار استانداردی که برای Soratnik در نظر گرفته شده است مسلسل «کلاشنیکف PKTM» نام دارد که با کارتریج 7.62 میلیمتری شلیک می‌کند و البته می‌تواند با مسلسل سنگین 12.7 میلیمتری، سیستم نارنجک‌انداز،‌یا موشک‌های ضدتانک هم سازگار شود. در این ربات نظامی هوشمند هشت موشک Kornet با برد سه مایل به کار گرفته شده است و از دیگر امکانات آن می‌توان به انواع حسگرهای هوشمند مخصوص روز و شب و سیستم‌های ارتباطی کاملا ایمن و رمزگذاری شده اشاره کرد.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • به نظرم اینهمه چرخ و شنی و هیکل بزرگ و … واسه یک روبات که شلیک میکنه بسیار زیاد است و به دلیل بزرگیش هدف خوبی برای دشمنانش هست .

    نوامبر 23, 2016