گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبی5 روبات نظامی برتر جهان

5 روبات نظامی برتر جهان

5 روبات نظامی برتر جهان

مجله تصویری سلاح- چندی پیش نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات نظامی Army-2016 در روسیه برگزار شد و شرکت‌های فعال در این حوزه، از آخرین دستاوردهای خود رونمایی کردند. یکی از قابل ملاحظه‌ترین ابزارهایی نظامی که طی این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت، تانک روبوتیک Soratnik بود که شرکت روسی کلاشنیکف از آن رونمایی کرد. واژه Soratnik به معنای «رفیق» است و شرکت سازنده نیز از این محصول به عنوان یک همیار برای نیروهای نظامی یاد می‌کند. این روبات یک وسیله نظامی مجهز به انواع سلاح‌های مختلف است که سیستم کنترل از راه دور دارد و همچنین برای آن انواع مختلف قابلیت‌های شناسایی و تجهیزات نجات استفاده شده است. این تانک روباتیک می‌تواند به انواع مختلف سلاح‌ها مجهز شود و با دیگر تجهیزات نظامی هوشمند که بدون سرنشین وارد عملیات می‌شوند، ارتباط برقرار کند.

1


روبات نظامی Recon Scout متراکم‌ترین و محبوب‌ترین روبات جاسوسی دنیا محسوب می‌شود. این سیستم که به صورت کامل از راه دور کنترل می‌شود و وزن آن فقط 700 گرم است، به سیستم تصویربرداری حرارتی مجهز شده است و به همین خاطر برای عملیات‌های مخفیانه شناسایی یک ابزار بسیار ارزشمند و کاربردی است. این روبات رو گروهی از دانشمندان روسی طراحی کرده‌اند و هنوز به صورت رسمی به عنوان عضوی از خانواده ارتش این کشور پذیرفته نشده است.

2


روبات مبارزه‌گر تاکتیکی DOGO در شرکت «جنرال روباتیکس» ساخته شده است و این فرضیه را اثبات می‌کند که سیستم‌های هوشمند بدون دخالت انسان هم می‌توانند بسیار کشنده و خطرناک باشند. این روبات نظامی که از راه دور کنترل می‌شود، به اسلحه 9 میلیمتری Glock مجهز شده است و همچنین می‌تواند بدون به خطر انداختن نیروهای نظامی، در مواضع دشمن حضور یابد و اهداف آنها را خنثی کند.

3


از Foster-Miller TALON می‌توان به عنوان محبوب‌ترین روبات نظامی با بالاترین تیراژ تولید در جهان یاد کرد. هم‌اکنون 3 هزار دستگاه از این روبات نظامی موجود است. این خودرو کوچک هوشمند که از راه دور کنترل می‌وشد، توسط ارتش آمریکا برای جنگ افغانستان ساخته شد و تا در عملیات‌های خنثی‌سازی مواد منفجره مورد استفاده قرار گیرد. البته این روبات می‌تواند به تجهیزات شناسایی و طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها از جمله مسلسل، تفنگ‌های تیرانداز، و موشک‌های ضدتانک مجهز شود.

4


روبات روسی Uran-9 سنگین‌ترین روبات مبارزه‌گر بدون سرنشین محسوب می‌شود. این وسیله نظامی 10 تن وزن دارد و می‌تواند به توپ 30 میلیمتر، مسلسل‌ با کالیبر بالا، سیستم‌های پرتاب موشک ضدتانک و موشک‌های زمین به هوا مجهز شود. این روبات به عنوان سیستم شناسایی از راه دور و واحد پشتیبانی آتش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
5

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد