گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیاولین تفنگ هجومی جهان

اولین تفنگ هجومی جهان

اولین تفنگ هجومی جهان

مجله تصویری سلاح- یکی از معروف‌ترین تفنگ‌های انتخابی آتشزای آلمانی StG 44 نام دارد که در طول جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می‌گرفت و البته نام کامل آن «استرومگوهر 44» بود. این سلاح جنگی با نام‌های MP 43 و MP 44 هم روانه بازار شد و همواره کاربردهای فراوان داشت.

1

تفنگ StG 44 نخستین طراحی موفق و پرکاربرد بود که با کارتریج کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفت و امکان آتشزایی سیستم کنترل خودکار از سوی یک سلاح کوچک نسبت به تفنگ‌های جنگی را فراهم می‌کرد. این سلاح در شرایطی روی کار آمد که بیشتر تفنگ‌های آتشزای نظامی در میادین نبرد بیش از چندصد متر برد نداشتند.

2

در مجموع StG 44 طی جنگ جهانی دوم در میادین نبرد به‌خصوص در جبهه شرقی در جنگ جهانی دوم تاثیرات قابل ملاحظه‌ای داشت و نسبت به تفنگ‌های استانداردی که آن روزها مورد استفاده قرار می‌گرفتند، قدرت آتشزایی بالاتری را ارایه می‌کرد. با این جود سلاح مذکور دیر به کار گرفته شد و نتوانست روی نتیجه نهایی جنگ جهانی تاثیر زیادی بگذارد. آخرین ردپای به جا مانده از StG 44 توسعه سلاح‌های کوچک مخصوص پیاده‌نظام بود که در نهایت باعث شد طبقه جدید از تفنگ‌های جنگی ارایه شود.

3

این ابزار نظامی در خانواده «تفنگ‌های هجومی» طبقه‌بندی می‌شود و بین سال‌های 1943 تا 1945 میلادی توسط ارتش نازی آلمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. از نبردهای اصلی StG 44 در آن حضور داشته است می‌توان به جنگ جهانی دوم، جنگ کره‌، جنگ الجزیره، جنگ ویتنام، جنگ اوگاندا، جنگ عراق و جنگ داخلی سوریه اشاره کرد.

ADN-ZB/Archiv II. Weltkrieg 1939-45 Die Ardennoffensive der faschistischen deutschen Wehrmacht beginnt am 16. Dezember 1944 gegen die alliierten Truppen in Westeuropa. Nach anfänglichen Erfolgen müssen sich die deutschen Truppen bis Ende Januar 1945 auf ihre Ausgangsstellungen zurückziehen. Ein deutsches Regiment ist in einem Wald in Luxemburg eingeschlossen. Hinter Bäumen feuern die Grenadiere auf den Gegner und versuchen durchzubrechen; aufgenommen am 22.12.1944 [Herausgabedatum] (Lange)

طراحی اصلی و اولیه این سلاح جنگی را شخص به نام «هوگو اشمِیزر» در سال 1942 میلادی انجام داد و سپس دو کارخانه Haenel Waffen و Fahrradfabrik تولید آن را برعهده گرفتند. این سلاح بین سال‌های 1943 تا 1945 میلادی به صورت انبوه تولید می‌شد و بر اساس آخرین آمارهای رسمی اعلام شد که از این اسلحه 425 هزار و 977 عدد تولید شده است.

5

وزن این سلاح آلمانی پرکاربرد 4.6 کیلوگرم بود که البته اگر مهمات داخل آن قرار می‌گرفت، وزن آن به 5.13 کیلوگرم می‌رسید. طول سلاح نیز 94 سانتی‌متر و طول لوله آن هم 42 سانتی‌متر بود. سیستم اصلی تعریف شده برای این سلاح جنگی پمپ گاز بود و گلوله با سرعت 550 تا 600 دور در دقیقه، در لوله آن حرکت می‌کرد و سرعت دهانه آن 685 متر بر ثانیه بود. برد آتشزای اسلحه در حالت اتوماتیک 300 متر و در حالت غیراتوماتیک 600 متر بود و در مجموع، یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین سلاح‌هایی بود که ارتش آلمان در طول تاریخ ساخت.

6

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • ممنون از ارایه ی این توضیحات. استفاده بردم.

    اکتبر 20, 2016
    • خواهش میشه!

      دسامبر 10, 2016