گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیبهترین سلاح‌های موجود در جنگ جهانی اول و دوم

بهترین سلاح‌های موجود در جنگ جهانی اول و دوم

بهترین سلاح‌های موجود در جنگ جهانی اول و دوم

مجله تصویری سلاح- لیستی که در اینجا آورده شده است بهترین سلاح‌های موجود در جنگ جهانی اول و دوم را شامل می‌شود که نمونه‌ای از تمامی آنها در «موزه تاریخ نیروهای مسلح آمریکا» موجود است. هر کدام از این سلاح‌ها توانستند در جریان پیشبرد عملیات‌های مختلف در جنگ جهانی اول و دوم تاثیرات قابل ملاحظه برجا بگذارند و در آن زمان، هر یک از دو قدرت برتر جهان به واسطه همین سلاح‌ها اهداف خود را محقق می‌ساختند.

اسلحه Karabiner 98k

1

ساخت کشور آلمان – این تفنگ یکی از آخرین طراحی‌های مرکز Mauser بود و کاربردترین سلاح در جریان جنگ جهانی اول محسوب می‌شد. نخستین مدل آن موسوم به 98b در قالب تفنگ لوله‌کوتاه سبک مورد استفاده قرار می‌گرفت و مدل‌های بعدی به یک سلاح لوله‌بلند تبدیل شد. از سال 1953 به بعد مدل 98k این سلاح ساخته شد.

اسلحه Lee-Enfield در جنگ جهانی اول و دوم

2

ساخت بریتانیا – راه‌اندازی آسان و سریع مهم‌ترین قابلیت این سلاح بود و نوعی پودر بدون دود در این سلاح استفاده می‌شد که تولید حرارت زیاد و فشار اضافی را به دنبال داشت. این حرارت از طریق سایش در هر یک از دو لوله تفنگ ایجاد می‌شد و طراحی‌های جدید آن را کاربردی‌تر کرد.

بمب Little Boy در جنگ جهانی دوم (پروژه منهتن)

3

ساخت آمریکا – بخش اصلی این بمب را یک مخزن اصلی تشکیل می‌داد که امکان پرتاب اورانیوم-235 را فراهم می‌کرد. این بمب به عنوان یک ابزار پشتیبان برای انفجارهای بزرگ مبتنی بر بمب پلوتونیوم ساخته شده بود. در مدل نهایی این بمب 60 درصد بدنه 64 کیلوگرم اورانیوم-235 را شامل می‌شد و 40 درصد دیگر ططول 7 اینچ و قطع 4 اینچ داشت که برای هدایت بمب به کار می‌رفت.

اسلحه M1 Garand در جنگ جهانی دوم

IF

ساخت آمریکا – این سلاح لوله‌بلند نیمه‌اتوماتیک نخستین بار در سال 1919 طراحی شد و تولید نهایی آنچه که با نام M1 Garand شناخته می‌شود تا سال 1932 ادامه پیدا کرد. این سلاح در ابتدا مشکلاتی داشت که در سال 1936 میلادی مشکلات مذکور برطرف شد تا با تمامی استانداردها سازگار شود.

اسلحه M1903 Springfield در جنگ جهانی اول

5

ساخت آمریکا – این سلاح لوله‌بلند در قالب طراحی یک ابزار جدید برای جایگزینی با Krag-Jorgensen به کار گرفته شد و در نهایت طراحی دو مرکز Krag و German Mauser در آن به کار رفت. نخستین مدل این سلاح توسط ارتش آمریکا رد شد و البته مدل نهایی که مورد تایید قرار گرفت، شباهت زیادی به Mauser آلمانی داشت.

هفت‌تیر Colt M1911  در جنگ جهانی اول و دوم

6

ساخت آمریکا –  ارتش آمریکا به دنبال یک تپانچه نیمه‌اتوماتیک بود تا آن را جایگزین هفت‌تیرهای قدیمی کند. این سلاح در جنگ جهانی دوم قابلیت‌های اصلی خود را نشان داد و در جنگ کره و ویتنام به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

توپ Ordnance QF در جنگ جهانی دوم

7

ساخت بریتانیا و کشورهای مشترک‌المنافع – طراحی این توپ بعد از جنگ جهانی اول آغاز شد و ارتش بریتانیا در آن زمان به دنبال راهی می‌گشت تا ابزار جدید را جایگزین خمپاره‌انداز 4.5 اینچی خود کند. این سلاح زمینی سال 1930 میلادی طراحی شد و ارتش سلطنتی بین سال‌های 1938 تا 1967 از آن استفاده کرد. این سلاح در جنگ جهانی دوم به یکی از ابزارهای استاندارد بریتانیا تبدیل شده بود.

اسلحه Sten

8

ساخت بریتانیا – این اسلحه در جریان جنگ جهانی دوم، پیش از آنکه آمریکا وارد میدان نبرد شود ساخته شد. آمریکا در آن زمان ارتش بریتانیا را با مسلسل‌های دستی Thompson تغذیه می‌کرد. طراحی این سلاح مبتنی بر مسلسل دستی Lanchester نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا و MP40 آلمان انجام شد.

اسلحه StG44 (Sturmgewehr 44) در جنگ جهانی دوم

9

ساخت آلمان – این سلاح قابلیت عملیاتی آسان و قدرت بالای آتشزایی را با یکدیگر ادغام کرده بود و تولید آن در سال 1944 میلادی تحت کنترل هیتلر آغاز شد.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • “طراحی نخستین مدل آن به سال 1980 میلادی برمی‌گردد. ارتش آمریکا در آن زمان به دنبال یک تپانچه نیمه‌اتوماتیک بود تا آن را جایگزین هفت‌تیرهای قدیمی کند. این سلاح در جنگ جهانی دوم قابلیت‌های اصلی خود را نشان داد”
    یعنی چی واقعا طراحی نخستین 1980
    زمان نشان دادن قابلیت ها جنگ جهانی دوم ؟؟؟؟!!!!!

    نوامبر 17, 2016
  • stg44 همون تفنگی هست که روسها کالاشنیکوف رو از روش کپی کردن ، وهمه اون رو روسی میدونن در حالیکه اصالتا آلمانی هست

    نوامبر 17, 2016