گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاابزارهای مرموز ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم!

ابزارهای مرموز ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم!

ابزارهای مرموز ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم!

مجله تصویری سلاح در این بخش به معرفی برخی سلاح های عجیب که سابقه آنها را با ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم مرتبط می دانند، می پردازیم.

مین‌یاب Goliath

1

گروه متفقین از این مین‌یاب با نام نوعی حشره سخت‌پوست موسوم به «دودلباگ» یاد می‌کردند. این دستگاه که شبیه به یک تانک کوچک بود در سال 1942 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و در خط مقدم از آن استفاده می‌شد. این مین‌یاب از راه دور کنترل می‌شد و یک بمب هم به آن متصل شده بود. این مین‌یاب می‌توانست بمب‌های انفجاری تا وزن 165 پوند را با سرعت 6 مایل در ساعت با خود حمل کند.

توپ V-3

2

این اسلحه نظامی قدرتمند برای هدف قراردادن شهرهایی چون لندن و انتورپ به کار گرفته می‌شود و در برخی مواقع از آن با نام «توپخانه انگلیسی» یاد می‌شد. این توپخانه عظیم که قادر به شلیک گلوله‌های بزرگ بود، به طور ویژه برای هدف قرار دادن کانال انگلستان از فرانسه و به خصوص شهر لندن ساخته شده بود. در آزمایش‌های اولیه روی توپ در مه 1944، بُرد آن 55 مایل اعلام شد.

بمب کنترل از راه دور Henschel HS 293

3

این موشک ضد-کشتی اثرگذارترین اثر در طول جنگ جهانی دوم بود. این موشک تعداد زیادی از ناوشکن‌ها و کشتی‌های تجاری را در طول جنگ تخریب کرد. طول این موشک 13 فوت و وزن آن حدود 2000 پوند بود و کارخانه Luftwaffe وابسته به نیروی هوایی آلمان 1000 عدد از آن را تولید کرده بود. این بمب که به صورت رادیویی کنترل می‌شد، یک موتور راکت را در خود جا داده بود و در کلاهک خود 650 پوند ماده منفجره داشت.

هواپیمای Silbervogel

4

این هواپیمای نظامی نخستین بار در دهه 1930 طراحی شد و از آن با نام «پرنده نقره‌ای» یاد می‌شد. این هواپیمای نظامی در اصل یک بمب‌افکن زیر-مداری مجهز به راکت‌های با سوخت مایع بود که توسط ارتش نازی مورد استفاده قرار گرفت. این هواپیمای بین‌قاره‌ای می‌توانست در قالب یک بمب‌افکن دوربُرد مورد استفاده قرار بگیرد و هدف آن حمله بمب‌افکن‌های آمریکایی بود. این هواپیمای نظامی می‌توانست 8000 پوند بمب را با خود حمل کند.

اسلحه StG 44

5

نام کامل این سلاح آلمانی Sturmgewehr 44 بود که از آن با عنوان نخستین اسلحه لوله‌بلند تهاجمی جهان یاد می‌شد. طراحی این سلاح به گونه‌ای بود که اسلحه‌های نظامی مدرن‌تر از جمله M-16 و AK-47 از روی آن ساخته شد. هیتلر از ساخت این سلاح بسیار به وجد آمده بود لقب «اسلحه تهاجمی توفانی» را به آن داده بود. این اسلحه طراحی ویژه‌ای داشت که از آن می‌شد در قالب اسلحه لوله‌بلند اتوماتیک یا مسلسل استفاده کرد.

توپ Schwerer Gustav

6

از این ابزار به عنوان بزرگترین توپخانه ساخته شده در طول تاریخ یاد می‌شود. این توپ عظیم الجثه را کارخانه Krupp تولید کرد و یکی از دو سلاح‌های نظامی بزرگی بود که روی ریل حرکت می‌کرد. توپ Gustav حدود 1350 تن وزن داشت و می‌توانست یک موشک 7 تنی را با برد 28 مایل پرتاب کند. بد نیست بدانید اندازه یک موشک 7 تنی با اندازه دو تانکر نفتی بزرگ برابری می‌کند. برای آنکه این سلاح به صورت کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد 2500 نفر در سه روز متوالی کار کردند تا روی ریل خود حرکت کند.

بمب کنترل از راه دور Ruhustahl SD 1400 “Fritz X”

IF

این بمب از هوا شلیک می‌شد و طراحی آیرودینامیک برای آن در نظر گرفته شده بود. بمب مذکور با این طراحی چهار بال کوچک با اندازه 4 فوت را شامل می‌شد و یک دم ویژه برای هدایت جهت حرکت آن در نظر گرفته شده بود. مقابله با این بمب نیرومند برای گروه متفقین بسیار دشوار بود. زیرا این بمب حدود 700 پوند ماده منفجره را با خود حمل می‌کرد. یک دستگاه کوچک با قابلتی دریافت سیگنال‌های رادیویی و دسته کنترلی برای این بمب در نظر گرفته شده بود که هدایت آن از راه دور را آسان می‌کرد.

تانک Panzer VIII Maus

8

این تانک که با نام «موش» هم شناخته می‌شد، سنگین‌ترین خودرو زرهی محصور شده در تمام تاریخ بود. این تانک فوق‌سنگین آلمانی حدود 188 تن وزن داشت. همین وزن زیاد و اندازه بزرگ مهم‌ترین عاملی بود که باعث شد این خودرو نظامی هرگز به تولید انبوه نرسد. در آن زمان هیچ موتوری نمی‌توانست نیروی لازم برای حرکت این تانک عظیم الجثه را تامین کند. طراحی این تانک به گونه‌ای بود که بتواند با سرعت 12 مایل بر ساعت حرکت کند. البته نمونه اولیه آن می‌توانست با سرعت 8 مایل در ساعت پیش برود. این تانک به قدری سنگین بود که نمی‌توانست از روی پل‌ها عبور کند.

تانک Landkreuzer P. 1000 Ratte

9

این خودرو نظامی غولپیکر بزرگترین و سنگین‌ترین تانکی بود که ارتش نازی آلمان آن را طراحی کرد. وزن این تانک 1000 تن بود و یک توپخانه روی آن مستقر شده بود که پیش از این در کشتی‌های نظامی استفاده می شد. طول این تانک 115 فوت، عرض آن 46 فوت، و ارتفاع آن 36 فوت اعلام شده بود. این تانک می‌توانست 20 نیروی نظامی را با خود حمل کند. وزن این تانک برای رد شدن از روی پل‌ها بسیار زیاد بود و البته میانگین سرعت آن 25 مایل در ساعت اعلام شده بود.

هواپیمای Horten Ho 229

10

از این هواپیما به‌عنوان نخستین بمب‌افکن رادارگریز جهان یاد می‌شود. این پرنده آهنی نخستین هواپیمای نظامی مجهز به موتور جت بود. آلمان در آن روزها مشکلی داشت که از آن با عنوان «3*1000» یاد می‌شد. ارتش این کشور نیاز داشت یک هواپیما در اختیار داشته باشد که 1000 کیلوگرم بمب حمل کند،‌ تا فاصله 1000 کیلومتری پرواز کند و با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت حرکت کند. موتور جت منطقی‌ترین پاسخ به این نیاز بود و سرانجام این هواپیما تونست ارتش نازی را به آرزوی خود برساند.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • اشتباه نکنم اون Silbervogel رو به اسم A4 یا A4b می شناختن. یه ویرایش از موشک معروف V2 که حالت یه هواپیمای انتحاری رو هم داشت و برای حمل بمب اتمی نازی ها به آمریکا طراحی شده بود.

    نوامبر 29, 2016
  • همیشه احمقانی هستند که به یکباره تمام اندوخته ها یشرفت های علمی خودر را میسوزانند.

    دسامبر 2, 2016