گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی ها10 ابزار نظامی مخفی نازی ها

10 ابزار نظامی مخفی نازی ها

10 ابزار نظامی مخفی نازی ها

مجله تصویری سلاح ارتش نازی آلمان در طول فعالیت خود سلاح‌هایی را ارایه کرد که توانست تاثیرات قابل ملاحظه بر جریان نبردهای نظامی داشته باشد. طی جنگ جهانی دوم بهترین طراحان و دانشمندان هیتلر استخدام شدند تا پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین سلاح‌های نظامی را ارایه دهند و همین مسئله باعث شد آلمان نسبت به دیگر ارتش‌ها بسیار جلوتر حرکت کند. در اینجا لیست 10 ابزار نظامی مخفی آورده شده است که ارتش نازی آلمان آنها را ساخته بود و مورد استفاده قرار می‌داد.

اسلحه StG 44

1

این اسلحه با نام Sturmgewehr 44 یا StG 44 شناخته می‌شود و در اصل نخستین سلاح تهاجمی جهان بود. طراحی این اسلحه بسیار موفق بود و از روی آن دیگر سلاح‌های مدرن از جمله AK-47 و M16 ساخته شدند.

مین‌یاب Goliath Tracked Mine

2

این تانک کوچک که توسط ارتش نازی ساخته شد مجهز به سیستم کنترل از راه دور بود و می‌توانست پناهگاه‌ها را پاکسازی کند، مین‌ها را شناسایی کند، تانک‌های دشمن را از بین ببرد و فعالیت پیاده‌نظام‌ها را مختل کند.

تانک Panzer VIII Maus

3

ساخت این تانک اواخر سال 1944 میلادی به پایان رسید و از آن به عنوان یک تانک فوق سنگین یاد می‌شد. وزن این تانک حدود 188 تن بود و همین مسئله باعث می‌شود در زمین فرو برود. در آن زمان هیچ موتور قوی وجود نداشت که بتواند این تانک را جلو ببرد و مدل مفهومی آن توانست با سرعت 13 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

تانک Schwerer Gustav

4

از آن با نام «گوستاو بزرگ» هم یاد می‌شود و بزرگترین تانکی بود که در طول تاریخ ساخته شد. از این تانک فقط دو دستگاه ساخته شد که مدل دوم Dora نام داشت. این تانک 1350 تن وزن داشت و می‌توانست بمب‌های 7 تنی را تا مسافت 29 مایل پرتاب کند. این تانک روی ریل حرکت می‌کرد.

هواپیمای Horten Ho 229

5

کارشناسان از این هواپیما به عنوان نخستین بمب‌افکن رادارگریز جهان یاد می‌کنند. این نخستین هواپیمای بالدار جهان بود که به یک موتور جت مجهز شده بود و دم نداشت. طراحی منحصر به‌فرد هواپیمای مذکور باعث شده بود رادارگریز باشد.

بمب Bouncing Bomb

6

«بارنِس والیس» مهندس بریتانیایی نخستین شخصی بود که بمب قدرتمند با این قابلیت را اختراع کرد. ولی ارتش آلمان در عوض یک بمب اختصاصی برای خود ارایه کرد که با نام Kurt هم شناخته می‌شد و می‌توانست پس از حرکت کردن روی سطح آب، با رسیدن به کشتی مورد نظر منفجر شود.

توپ ضدهوایی Whirlwind Cannon

7

دکتر زیپرمِیِر مخترع استرالیایی این سلاح را برای ارتش نازی طراحی کرد بود. این توپ ضدهوایی در یک محفظه مخصوص احتراق تولید انفجار می‌کرد و این اتفاق از طریق یک سیستم نازل ویژه صورت می‌گرفت تا در نهات پس از انجام انفجار به هدف مورد نظر برخورد کند.

توپخانه Sonic Cannon

8

در اوایل دهه 1940 میلادی مهندسان ارتش نازی یک توپخانه صوتی ساختند که به گفته آنها می‌توانست سیستم داخلی بدن یک فرد را به صورت شدی تکان دهد. این توپخانه به محفظه احتراق گاز متان مجهز شده بود که در نهایت باعث انفجار و فشار صوتی بسیار بزرگ می‌شد.

سلاح فضایی Sun Gun

9

حالت تئوری این یک سلاح بود که در مدار زمین قرار می‌گرفت در طول جنگ جهانی ارتش نازی روی آن تحقیق می‌کرد. مدل مفهومی این سلاح نخستین بار در سال 1929 ساخته شود و آن زما «هرمان اوبِرث» فیزیکدان آلمانی یک ایستگاه فضایی طراحی کرده بود که آیینه مقعر به قطر 100 متر داشت و برای انعکاس نور خورشید روی یک نقطه مورد نظر در سطح زمین به کار گرفته می‌شد.

بمب Fritz X

IF

از این سلاح نظامی به عنوان جد بزرگ بمب‌های کوچک مدرن یاد می‌کنند. این بمب هوشمند که از طریق امواج رادیویی هدایت می‌شود، قرار بود برای اهداف اصلی و بزرگ آلمان از جمله کشتی‌های جنگی و ناو‌های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • امروز تقریباً همشون به وسیله ی آمریکا و روسیه کپی برداری و تولید شدن.

    فوریه 25, 2017