گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسی5 اسلحه نظامی برتر قرن نوزدهم (1800 تا 1900 میلادی)

5 اسلحه نظامی برتر قرن نوزدهم (1800 تا 1900 میلادی)

5 اسلحه نظامی برتر قرن نوزدهم (1800 تا 1900 میلادی)

مجله تصویری سلاح- طی قرن نوزدهم میلادی تحولات بزرگی در سراسر جهان صورت گرفت و اختراعات زیادی به ثبت رسید. در حوزه ابزارهای نظامی و اسلحه نیز سیستم‌های پیشرفته‌تر عرضه شد و برای نخستین بار فناوری‌های کاربردی در سلاح‌های نظامی به کار رفت. سربازان آن روزها انواع مختلف اسلحه‌ها را مورد استفاده قرار می‌دانند و نبرد به شکل متفاوتی دنبال می‌شد. به طور کلی می‌توان گفت قرن نوزدهم از مهم‌ترین بخش‌های تاریخ بود که بزرگترین پیشرفت‌های نظامی در آن صورت گرفت. در اینجا لیست 5 اسلحه نظامی برتر جهان که در قرن نوزدهم مورد استفاده قرار می‌گرفت آورده شده است.

شمشیر Cavalry Saber مدل 1860

1

این شمشیر برنده در جریان جنگ داخلی آمریکا برای ارتش اتحادیه و ارتش کنفدراسیون کاربردی‌ترین ابزار بود. طول این شمشیر نظامی 42 اینچ بود که البته طول تیغه آن بدون دسته 33 اینچ محاسبه می‌شد. این ابزار نظامی 2.25 پوند وزن داشت.

راکتCongreve

2

این راکت نظامی یک اسلحه بسیار کاربردی بود که «سِر والتر کانگریو» در سال 1804 میلادی آن را برای ارتش سلطنتی بریتانیا اختراع کرد و همان زمان شهر کوپنهاگ با رگبار 14 هزار راکت به آتش کشیده شد که البته 300 عدد از آنها را راکت های Congreve تشکیل می‌دادند.

هفت‌تیر کلت

3

در سال 1836 میلادی مردی به نام «ساموئل کُلت»  نخستین تپانه دستی جهان را اختراع کرد. اگرچه این سلاح در سال 1836  اختراع شد، ولی تا زمان جنگ آمریکا و مکزیک و البته جنگ داخلی آمریکا چندان شهرت نیافته بود. در این دو جنگ اسلحه مذکور به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

تفنگ Gatling Gun

4

این تفنگ نخستین اسلحه‌ای بود که می‌توانست پس از هر شلیک به صورت خودکار آماده شود. این سلاح کُشنده در سال 1861 میلادی توسط شخصی به نام «ریچارد گاتلینگ» اختراع شد. نخستین مدل این سلاح 6 لوله داشت که روی یک کالسکه سوار شده بود و در مجموع می‌توانست در هر دقیقه 200 شلیک انجام دهد.

مواد منفجره TNT و دینامیت

5

 

هر دو ماده منفجره TNT (مخفف کلمه تری نیتروتولویین) و دینامیت در قرن نوزدهم اختراع شدند. این مواد منفجره نقش اساسی در ساخت خطوط راه‌آهن و صنایع مختلف داشتند و پس از گذشت مدتی به عنوان ابزار نظامی مورد استفاده قرار گرفتند تا ساختمان‌های  دشمن به کمک آنها از بین برود.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد