گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیتکنولوژی های جدیدی که بار سنگین جنگ را از دوش سربازان بر می دارد!

تکنولوژی های جدیدی که بار سنگین جنگ را از دوش سربازان بر می دارد!

تکنولوژی های جدیدی که بار سنگین جنگ را از دوش سربازان بر می دارد!

مجله تصویری سلاح- مدت کوتاهی پس از آن که استفاده از شمشیر های آهنین و نیزه های مختلف رایج شد، سربازان یونانی در قرن ششم با مشکل بزرگی مواجه شدند. در حقیقت پیاده نظام میان زره های سینه سنگین، کلاه خود های بزرگ، سپر های چوبی برنز اندود شده و نیزه های آهنی که در مجموع وزنی اضافه حدود 70 پوند را به سرباز تحمیل می کرد، مدفون می شدند! این بار های اضافی به حدی سنگین بودند که اغلب سرباز ها آن ها را در میدان جنگ رها می کردند. عبارت مشهور اسپارت ها نیز بر همین موضوع دلالت دارد: “یا با سپر خود بازگردید یا روی آن!” این جمله برای القای حس شجاعت به سرباز ها به کار نمی رفت بلکه دستوری مبنی بر اجبار سرباز ها به همراه داشتن تجهیزات ضروری خود بود.

“توانایی حرکت با مهارت بقای سرباز ارتباط مستقیم دارد”. برای مثال در خلال جنگ جهانی دوم، بسیاری از سربازان ارتش آمریکا هنگامی که به سختی همراه با تجهیزات 90 پوندی خود، خط ساحلی را طی می کردند، غرق شدند.

پس از تمام این دشواری ها، تیربار اختراع شد و جای نیزه های سنگین را گرفت اما هنوز هم وزن اضافی بالایی که سربازان مجبور به حمل آن می شدند، پا برجا بود. معمولا هر سرباز در میدان جنگ، 55 درصد از وزن بدن خود را به زمین انتقال می دهد. اما طراحی و تولید فن آوری های جنگی جدید توسط دانشمندان سبب شده تا بار زیادی از دوش سربازان برداشته شود و یکی از مهم ترین فواید آن ها هم، کاهش وزن تجهیزاتی است که هر سرباز باید همراه خود حمل کند. تمام این فناوری های نوین نحوه ی جنگیدن نیرو ها را دگرگون می کنند و به این روش پروسه ی وحشتناک جنگ را کمی قابل تحمل تر می سازند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به چند مورد از جالب ترین تکنولوژی های تولید شده در راستای کمک به سربازان میدان های جنگ.

+ Robotic Mule

این جانور رباتیک ترکیبی از استقامت، سرعت و اطاعت است و توسط کمپانی رباتیک Boston Dynamics تولید شده. این اختراع توانایی حمل 400 پوند تجهیزات، اطاعت از دستورات صوتی و فراهم کردن 500 وات انرژی پیوسته برای شارژ دستگاه های تلفن همراه را دارد. طی بررسی های اولیه انجام شده روی Robotic Mule، توانایی حرکت این ربات بر زمین های ناهموار و مقاومت بالای آن نیز نشان داده شده است. در حقیقت این طرح همانند یک حیوان آموزش دیده ی هوشمند عمل می کند. در نسخه های بعدی، موتور بنزینی با موتور هیبریدی جایگزین می شود که صدایش از حرکت پای انسان نیز کمتر است.

از دیگر امکانات این جانور رباتیک می توان به دوربین های مادون قرمز برای تشخیص موانع، نقشه های زمین، چهار پای بند بند که با استفاده از محرک های هیدرولیکی حرکت می کنند و سیستم تشخیص صدا برای کنترل کامل ربات اشاره کرد. Robotic Mule می تواند وضعیت حرکت خود را از یک مایل در ساعت به حالت دویدن با سرعت هفت مایل در ساعت تغییر دهد. این امکانات روی شکل به ترتیب با شماره های 1، 2 و 3 نمایش داده شده اند.

1

+ Powered Exosuits

این مورد در واقع یک دستگاه پوشیدنی است که از یک سری بند های لاستیکی و فنری تشکیل شده است و نیروی جنبشی فرد شامل راه رفتن و دویدن وی را ذخیره و سپس آن را آزاد می کند. با افزایش قدرت ماهیچه های پا، لزوم حمل ابزار های اضافه برای سرباز تا 25 درصد از نظر وزنی کاهش می یابد. همچنین احتمالا می تواند فرد را قادر بسازد تا یک مایل را در چهار دقیقه بدود. جلوگیری از آسیب ها و جراحات احتمالی با کاهش تنشی که به زانو، مچ پا و مفاصل ران وارد می شود، از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این اختراع است. نمونه های اولیه به راحتی می توانند زیر لباس های معمول یک سرباز پوشیده شوند.

شماره 1. همان طور که گفته شد این لباس مطابق با بخش تحتانی بدن فرد ساخته شده است و از مفاصل ران، زانو و مچ پا محافظت می کند.

شماره 2. موتور هایی در قسمت دور کمر کار گذاشته شده اند که توسط یک سری کابل ها به مفاصل متصل می شوند. کار این موتور ها انتقال نیرو در لحظات کلیدی به منظور افزایش قدرت عضلانی خواهد بود.

شماره 3. در بخش هایی که نیرو اعمال می شود، لباس از جنس پلیمر نایلون و بخش هایی که نیاز به انعطاف دارد از جنس اسپندکس است.

2

+ Portable Solar

ابزار های مدرن جنگی تغذیه انرژی بالایی دارند. حتی در ماموریت های کوتاه باتری هایی که برای دوربین های دید در شب، رادیو، لپ تاپ و دستگاه های جی پی اس نیاز هستند، 15 الی 20 پوند به وزنی که یک سرباز باید حمل کند اضافه می کنند. اما خوشبختانه این وزن بالا را می توان با استفاده از یک جلیقه ی مخصوص به 5 پوند کاهش داد. پانل های خورشیدی انعطاف پذیری اختراع شده اند که قادرند نور خورشید را با بازده 30 درصدی به برق تبدیل کنند. این مورد از جمله اختراعات مدرنی است که بسیار به درد می خورد.

شماره 1. این دستگاه از حضور یک پانل خورشیدی با بهره وری 30 درصدی برای شارژ باتری های تخت سود می برد.

شماره 2. بخش کنترل قدرت شامل یک رابط اتصال برای پشتیبانی خودکار از دستگاه هایی مانند رادیو، جی پی اس و لپ تاپ می شود.

شماره 3. بخشی به منظور تشخیص صدا نیز وجود دارد که می تواند به صورت مستقیم Robotic Mule را کنترل کند.

3

+ Modular Armor

با وجود تولید زره های مدرن که بسیار هم سبک وزن هستند، سربازان هنوز هم تجهیزات حفاظتی 45 پوندی معادل با وزن یک کودک شش ساله استفاده می کنند. اما هدف تولید جلیقه هایی است که ضمن کاهش وزن 10 الی 15 درصدی، از همان استحکام کششی سابق برخوردار باشند و تغییری در مقاومت آن ها ایجاد نشود. از این رو در طراحی های جدید بیشتر استفاده از پلیمر پلی اتیلن مد نظر قرار گرفته است. در نتیجه بالا ترین حفاظت در سبک ترین حالت امکان پذیر می شود. تولید نسل جدید این دسته زره های سبک از ابتدای 2016 آغاز شده است.

070329-M-3819R-

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد