گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیمرگ بار ترین چاقو های تاکتیکی

مرگ بار ترین چاقو های تاکتیکی

مرگ بار ترین چاقو های تاکتیکی

مجله تصویری سلاح- چاقوی مبارزه و یا به اصطلاح چاقوی تاکتیکی، چاقویی است که به طور خاص برای مقاصد نظامی طراحی شده است. با این حال علاوه بر استفاده اصلی آن ها، برای مقاصد دیگری همچون باز کردن در جعبه مهمات نیز کاربرد دارند. این چاقو ها اکثرا دو لبه و بسیار تیز ساخته می شوند. این سلاح شمشیر مانند با تیغه ای برنده و یک دسته، در دسته بندی سلاح های سرد قرار می گیرد. همان طور که گفته شد چاقوهای تاکتیکی معمولا توسط پرسنل نظامی مورد استفاده قرار می گیرند. هر مدل از دیگری متمایز بوده و بنا بر اهدافی که در کاربردشان مد نظر است، اشکال و برندگی متفاوتی دارند. در ادامه چند مورد از مرگ بار ترین این دسته سلاح های سرد را معرفی خواهیم کرد.

+ BC-41

1

این سلاح در خلال جنگ جهانی دوم توسط تکاور های بریتانیایی به منظور مبارزه نزدیک و همچنین در شرایط کمین مورد استفاده قرار می گرفت. BC-41 چاقویی بسیار نادر بوده و در شهر شفیلد انگلستان ساخته شده است. این سلاح به طور کلی 9 اینچ است که 4 اینچ به قسمت جای انگشت ها اختصاص داده شده و به خصوص برای افرادی که دست هایشان کوچک است بسیار راحت خواهد بود. BC-41 تا امروز نیز در شمار بهترین چاقو های طراحی شده تاریخ قرار دارد.

+ Push Dagger

2

این سلاح که به چاقوی تی شکل نیز معرف است (شکل ظاهری اش مشابه حرف T انگلیسی است)، به راحتی بین انگشت دوم و سوم جای می گیرد. تیغه ی دولبه با سطح مقطعی از جنس الماس پوشش داده شده است و مجموع طول آن 7.25 اینچ است.

+ SOG Seal Knife 2000

3

SOG Seal Knife 2000 از جمله سلاح های طراحی شده مخصوص یگان ویژه نیروی دریایی است. می توان گفت که این یگان یکی از سخت ترین برنامه های آموزشی برای تربیت جنگجو های ماهر را پشت سر می گذارد و قابلیت حمله ی زمینی، هوایی و دریایی را به صورت همزمان دارد. همین امر این سلاح 12.4 اینچی را تبدیل به ابزاری ویژه کرده است. SOG Seal Knife 2000 مجهز به تیغه با پوشش پودری، دسته ی ارگونومیگ با شیار عمیق تر مخصوص قرار گیری انگشت ها و همچنین غلاف نایلونی است.

+ Fairbairn-Sykes Fighting Knife

4

چاقوی نبرد فربرن- سیکز، سلاحی دو تیغه ای است که در سال 1941 پیش از جنگ جهانی دوم توسط ویلیام ای فربرن و اریک ای سیکز طراحی و ساخته شد. لازم به ذکر است که این چاقو در جنگ جهانی دوم به دلیل استفاده توسط کماندو های انگلسیی، نیرو های اس.آ.اس و نیرو های هوابرد معروف شد. تولید این سلاح هنوز هم ادامه دارد. طول چاقو 7.5 اینچ معادل 19 سانتی متر است و تیغه باریک آن قدرت بالایی برای نفوذ در دنده های قفسه ی سینه حریف دارد.

+ Fixation Bowie

5

این چاقو یکی از بهترین سلاح های ساخته شده توسط کمپانی SOG است که تعادل فوق العاده بالای آن، Fixation Bowie را تبدیل به چاقویی چالاک کرده است. طول کلی آن 12.25 اینچ بوده و از غلافی نایلونی برخوردار است.

+ LHR Combat Knife

6

LHR Combat Knife یک چاقوی مخصوص مبارزه ی مدرن است که برای استفاده ی سرباز ها در نبرد های نزدیک ساخته شده است. چاقو ساخت آمریکا بوده و در حالت باز خود 12 ½  اینچ طول دارد. هدف از ساخت این سلاح، تولید چاقویی باکیفیت بوده که اکثر سربازان استطاعت مالی خرید آن را داشته باشند.

+ BW-ACK

7

BW-ACK نوعی چاقوی چند منظوره ی مدرن است که در آلمان ساخته شده و توسط ارتش این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. محبوبیت این سلاح به دلیل طراحی چند منظوره و همچنین وزن سبک آن است. لازم به ذکر است که این چاقو از دمای منفی 40 درجه سانتی گراد تا مثبت 80 درجه نسبت به تغییرات دمایی، شیمیایی و همچنین بیولوژیکی مقاوم است. مجموعا 305 میلی متر طول داشته و وزن غلاف نیز 430 گرم است.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • همه اینها ساخت وحشی ترین انسانهای روی زمین یعنی آمریکایی ها هسنتد و روی چاقو با کمال افتخار نام منفور ایالات متحه آمریکا درج شده است جالبه که اینها قبل از انقلاب از ایرانی های با فرهنگ غنی بیش از 2500 سال حق توحش می گرفتند

    الا آمریکایی انصاف می ده وحش تویی یا من؟؟؟؟

    ژانویه 5, 2017
    • سلاح سرد مثل چاقو در تمامی جوامع بشری ساخته و توسعه داده شده .مثلا کرامبیت نوعی چاقوی تاکتیکی هست که در شرق آسیا سال ها استفاده میشده.لطفا بفرمایید که اصلا بحث چاقو چه ربطی به آمریکا و وحشی گری داره ؟
      البته فعلا سازنده بهنرین سلاح های سرد آمریکا هستش

      مارس 5, 2017
  • من به شخصه از چاقو حالم بهم میخوره اما باید بگم ابزارهای ساخت آلمانی ها همیشه در دوام و طول عمر حرف اول رو میزده و میزنه.

    آوریل 14, 2017
  • شهر زنجان! پیشرو در دنیا! سازنده ادوات جنگی سرد! (خنده با کمی قلقلک)

    آوریل 14, 2017