گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیاز تجهیزات نظامی مدرن روسیه

از تجهیزات نظامی مدرن روسیه

از تجهیزات نظامی مدرن روسیه

مجله تصویری سلاح- شاید برایتان عجیب باشد اما همانند بسیاری از افراد معروف، برخی تجهیزات نظامی نیز قابلیت دست یابی به شهرت و محبوبیت جهانی را دارند! که این موضوع به راستی در مورد تانک های روسیه صدق خواهد کرد. امروزه تلاش روسیه برای ارتقای سطح کیفیت تجهیزات نظامی خود، می تواند به دلیل اهداف سیاسی و همچنین مالی در فروش به سایر کشور ها باشد. تولید و ارتقای ابزار های نظامی در هر کشوری یکی از مهم ترین اجزای پیشرفت امنیتی، سیاسی و حتی مالی را شامل می شود و از ضرورت بالایی برخوردار است.  در ادامه به بررسی چند مورد از تکنولوژی های نظامی تحسین برانگیز روسیه خواهیم پرداخت که ستون اصلی نیروی زمینی مجهز را تشکیل می دهند.

+ IMR-3M

این وسیله ی نقلیه که برای محیط های ناهموار و سرسخت مهندسی شده است، در واقع هیولایی مخصوص پاکسازی موانع خواهد بود. داخل این وسیله فضای کافی برای قرار گیری دو نیروی انسانی وجود دارد و با بازوی تلسکوپی خود به طول 10 یارد، توانایی جا به جا کردن وزنی معادل 2 تن را خواهد داشت. علاوه بر این، IMR-3M با برخورداری از زره مستحکم و یک برجک کوچک مخصوص شلیک مسلسل، قابلیت مقاومت در میدان نبرد را نیز دارد. جالب تر آن که IMR-3M، روی اسکلت تانک تی- 90 ساخته شده است و حتی در برابر انفجار هم از خود ایستادگی زیادی نشان می دهد.

1

+ 9A52-4

اگر بخواهیم یکی از قهرمانان تاریخ روسیه در جنگ جهانی دوم را نام ببریم، قطعا Katyusha انتخاب مناسبی خواهد بود. این وسیله ی نقیله ی چرخ دار، موشک ها را یکی پس از دیگری به سوی نیرو های آلمانی و تانک های آنان پرتاب می کرد. اما 9A52-4 نمونه ای مدرن و سبک وزن از این دسته تجهیزات پرتاب موشک است که روی شاسی کامیون طراحی شده است. همان طور که در تصویر نیز مشاهده خواهید کرد، این وسیله مجهز به شش لوله ی پرتاب با قابلیت استفاده ی مجدد است که می تواند به وسیله ی یک جرثقیل در عرض 8 دقیقه مورد بارگذاری قرار بگیرد. البته 9A52-4 نقاط ضعفی نیز دارد به عنوان مثال اسکلت کامیون، چندان هم گزینه ی خوبی برای رانندگی در مسیر های ناهموار با پستی ها و بلندی های متعدد نخواهد بود.

2

+ KASTA 2E RADAR

KASTA 2E یک سیستم راداری مدرن متعلق به کشور روسیه است که قابلیت ردیابی هلیکوپتر، هواپیما و همچنین موشک های کروز را خواهد داشت. این سیستم تحت هر گونه شرایط آب و هوایی تا 20 روز توانایی کارکرد موثر دارد. بسته به ارتفاع آنتنی که روی KASTA 2E نصب می شود، می تواند تا 90 مایل را پوشش دهد و برای عمل در مدت زمان 20 دقیقه تنظیم می شود. گفته می شود که این سیستم مدرن نسبت به پارازیت های دشمن مقاوم بوده و نمونه ی جدید تر آن نیز به شدت مورد استقبال بازار های بین المللی واقع شده است.

3

+ 1V13

حتی مدرن ترین توپخانه ها و یا موشک های هدایت شونده نیز بدون اطلاع از مکان دقیق اهدافشان، بی مصرف خواهند بود. اما 1V13 توانایی عمل در هر ساعتی از روز و شب و حتی در نامساعد ترین شرایط ممکن را نیز دارد و می تواند به صورت آتش غیر مستقیم، نیرو های دشمن را مورد هدف گیری قرار دهد. در این سیستم شلیک گلوله به سوی دشمن، نیروی خودی در دید نیرو ی مهاجم قرار نداشته و معمولا در ادوات توپخانه ای مورد استفاده است. این وسیله ی نظامی مجهز به سیستم های رادیویی، مسافت یاب لیزری، تجهیزات ناوبری و همچنین سیستم نشانه گیری است که می تواند به خوبی دشمن را هدف بگیرد. مانند بسیاری از تجهیزات نظامی روسیه، این وسیله نیز در دوران شوروی سابق طراحی شده است و امروزه در سطح بین المللی به فروش می رسد.

4

+ 9A39

این سیستم پرتاب به منظور هدف گیری و نابود کردن هواپیما ها و موشک های کروز دشمن ساخته شده است. البته لازم به ذکر است که 9A39 نیازمند وسایل نقلیه ی دیگری که مجهز به سیستم راداری نیز باشند، خواهد بود چرا که به خودی خود نمی تواند موقعیت ها را تشخیص دهد. اما همان طور که گفته قابلیت شلیک و بارگیری مستقل را در اختیار دارد. 9A39 در اکثر نقاط جهان از جمله پاکستان، مصر، کره شمالی، سوریه و چین به فروش می رسد و طرفداران زیادی نیز دارد.

Air Power Australia Website

+ MIK-MKS MOBILE COMMUNICATIONS SYSTEM

حدود 30 دقیقه طول می کش تا این دکل 100 فوتی به ارتفاع کامل خود دست پیدا کند. اما هنگامی که این اتفاق رخ دهد، MIK-MKS امکان دسترسی پهن باند بی سیم، 200 کاربر را فراهم می کند. این وسیله می تواند برای منظور های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد اما هدف اصلی طراحی آن، قابلیت اتصال یک وسیله ی نقلیه ی نظامی به واحد های پراکنده خواهد بود.  MIK-MKS مقاومت بالایی در برابر پارازیت هایی که از جانب دشمن ارسال می شود، داشته و می تواند در شرایط سخت آب و هوایی به ویژه باد های شدید، دوام بیاورد.

6

+ PNEUMATIC DUMMIES

این ها وسایل نقلیه ی نظامی نیستند اما قابلیت زیادی در فریب همه داشته اند. این طعمه های ارزان قیمت توسط یک کمپانی بادکنک سازی در نزدیکی مسکو تولید شده و برای فریب دادن ماهواره ها و هواپیما های دشمن، با رنگ و شکل کاملا طبیعی ساخته شده اند. عروسک های بادی با اشکال نظامی، هدف مناسبی برای حمله های هوایی بی فایده ی دشمن خواهند بود. کاتالوگ شرکت شامل وسایل نقلیه ی مختلف، هواپیما، آشیانه و حتی پایگاه های عملیاتی می شود. هیچ فریب تاکتیکی بهتر از این مورد عمل نخواهد کرد؛ راه اندازی و استفاده ی بی جهت از یک موشک کروز 600000 دلاری برای حمله به یک بادکنک ارزان!

7

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد