گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیشکارچی پهپاد!

شکارچی پهپاد!

شکارچی پهپاد!

مجله تصویری سلاح کارشناسان کمپانی Blighter انگلیس موفق به ساخت دستگاه جدیدی شده‌اند که می‌تواند موقعیت جغرافیایی پهپادهای در حال پرواز را مشخص کند،‌ آنها را مورد هدف قرار دهد و در صورت لزوم پهپاد مورد نظر را دستگیر کند تا از این طریق جلوی پرواز این دستگاه‌ها در مناطق ممنوعه از جمله حریم‌های دولتی، ملک خصوصی، فرودگاه‌ها یا حیاط خانه گرفته شود.

1

این دستگاه سیستم دفاعی Anti-UAV نام دارد که البته به صورت مختصر با نام AUDS هم شناخته می‌شود و به صورت مشترک توسط سه شرکت بریتانیایی ساخته شده است. برای این دستگاه یک رادار هوشمند با قابلیت تشخیص سیگنال‌ها، سیستم توانمند ردیابی مسیر حرکت پهپاد و سیستم ویژه دستگیر کردن و زمین‌گیر کردن پهپادها در نظر گرفته شده است.

2

لازم به ذکر است پیش از این شرکت هواپیماسازی بوئینگ دستگاهی با نام Compact Laser Weapons ساخته بود که برای جلوگیری از فعالیت پهپاد‌ها آنها را به طور کامل نابود می‌کرد. ولی سیستم جدید قادر است این روبات‌های پرنده را به گونه‌ای دستگیر کند که هیچ آسیبی به آنها وارد نشود و فرمول اصلی در دستگاه جدید این است که از طریق امواج رادیویی آنها را زمین‌گیر می‌کند. اوپراتورهای پهپاد معمولا از طریق امواج رادیویی با این شیئ پرنده ارتباط برقرار می‌کنند و با یک دستگاه ارتباطی کوچک کنترل آن را در دست می‌گیرند.

3

دستگاه AUDS قادر است سیستم کنترلی و ارتباطی پهپاد را در دست بگیرد. این دستگاه از آنتن‌های مستقیم که روی پهپاد نصب شده‌اند استفاده می‌کند و سیگنال‌هایی را به پهپاد بدون سرنشین می‌فرستد تا تحت کنترل و فرماندهی آن در نقطه مورد نظر به زمین بنشیند. زمانی که پهپاد سیگنال‌های AUDS را دریافت می‌کند، به طور کامل کنترل آن از دست اپراتور خارج می‌شود و گوش به فرمان دستگاه مذکور به نقطه‌ای پرواز می‌کند که AUDS برای آن در نظر گرفته است.

4

این دستگاه همچنین به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند پس از در اختیار گرفتن کنترل پهپاد، به قدر آن را در هوا معلق نگه دارد و به پرواز آن ادامه دهد که باتری پهپاد تمام شود و روی زمین سقوط کند تا از بین برود. دستگاه AUDS می‌تواند از فاصله 8 کیلومتری تمام پهپادهای در حال پرواز را شناسایی کند تا هر زمان به منطقه ممنوع نزدیک شدند، آنها را مورد هدف قرار دهد.

5

6

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • اولین بار در مانور های ایرانی سلاح مشابهی دیده شد که فردی و سبک بود و بعنوان اولین سلاح ضد پهباد جهان معرفی شد

    ژانویه 12, 2017
  • به نظرم نمونه ایرانی چون قابل حمل توسط یک نفر است بهتر می باشد.

    ژانویه 14, 2017