گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیفهرست بهترین چاقوهای کاربردی

فهرست بهترین چاقوهای کاربردی

فهرست بهترین چاقوهای کاربردی

مجله تصویری سلاح- به رغم تولید تسلیحات مدرن و انتخاب هایی که سرنوشت میدان نبرد را تغییر می دهند گاهی اوقات یک چاقوی کارآمد و حرفه ایی می تواند ناجی یک سرباز باشد. برای امروز با تعدادی از حرفه ایی ترین چاقوهای کاربردی آشنا می شویم.

چاقوی Opinel No. 7

برای این چاقو دسته چوبی در نظر گرفته شده و مکانیسم آن به صورتی است که قادر است به راحتی گوشت قرمز با ضخامت بالا را فیله کند! و حتی حفر خاک مورد استفاده قرار گیرد. قیمت این چاقو 12 دلار است.

چاقوی Buck Nano Bantam

نام Buck در این زمینه بسیار شنیده می‌شود و این شرکت آمریکایی تاکنون چاقوهای حرفه ای فراوانی را روانه بازار کرده است. چاقوی Bantam یک ابزار کاربردی محسوب می‌شود که به جز تیغه و لبه، بخش‌های کاربردی دیگری هم دارد. دکمه کاربردی که روی دسته این چاقو کار گذاشته شده است خم شدن تیغه را آسان می‌کند و طراحی ارگونمیک آن باعث شده است تا حتی بتوانید در قالب یکی از ابزارهای آشپزخانه از آن استفاده کنید. قیمت این چاقو 13 دلار است.

چاقوی Gerber GDC Tech Skin

چاقوی کاربردی با دسته لاستیکی کمتر دیده می‌شود و شرکت Gerber یکی از بهترین این محصولات را تولید کرده است. دسته لاستیکی این چاقو که به صورت بافت طراحی شده است باعث می‌شود تا استفاده از Tech Skin بسیار آسان باشد. قیمت این چاقو 21 دلار است.

چاقوی Ontario 8848 RAT

چاقوی کاربردی RAT تیغه فولادی دارد و میزان برندگی و دوام آن بسیار بالا است. این چاقو که طول آن 8.5 اینچ محاسبه می‌شود، از نظر ایمنی بسیار قابل اطمینان است. قیمت این چاقو 28 دلار است.

چاقوی Kershaw Ken Onion Blur

شرکت Ken Onion برای مدت‌های طولانی تولید چاقو را کنار گذاشته بود و هم‌اکنون با محصول جدیدی به نام Blur به این بازار برگشته است. این ابزار با تیغه فولادی خود در خانواده چاقوهای تاشو شهرت فراوان دارد و با وجود اندازه کوچک خود بسیار کاربردی است. قیمت این چاقو 54 دلار است.

چاقوی Boker Plus Subcom Titan

شکل ظاهری این چاقو بسیار متفاوت است و از این رو برای واکنش با سرعت بالا بسیار کاربرد دارد. چاقوی Titan عرض زیاد و طول کم دارد و به همین خاطر برای برش با قدرت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاقوی مذکور یک قفل ویژه دارد تا تیغه آن فقط در شرایط لازم باز شود وق یمت آن 57 دلار است.

چاقوی CRKT No Time Off

این چاقوی برنده را می‌توان از بهترین ابزارهای کاربردی روزانه معرفی کرد. چاقوی مذکور برای بریدن طناب‌های ضخیم، کابل، چوب، قفل‌های امنیتی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد و در شرایط امنیتی بهترین کاربرد را دارد. قیمت این چاقو 64 دلار است.

چاقوی SOG Zoom Mini

شکل ظاهری زیبا مهم‌ترین قابلیتی است که در این چاقو مورد توجه قرار می‌گیرد. مکانیسم باز شدن چاقوی Zoom Mini بسیار کاربردی است و برای تیغه آن از فولاد AUS-8 استفاده شده است. قیمت این چاقو 68 دلار است.

چاقوی Al Mar Osprey Ultralight

تیغه صاف این چاقو مهم‌ترین بخشی است که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می‌کند. این نوع تیغه امکان می‌دهد که کاربر به راحتی بتواند چاقو را در هر جسمی که می‌خواهد فرو کند و حتی در کوچک‌ترین فضاها هم از آن استفاده کند. این چاقو در چهار شکل ساخته شده است که قیمت هر کدام از آنها 77 دلار است.

چاقوی Cold Steel Recon 1

این چاقو که کاربرد اصلی آن در زمینه شکار است، دسته و تیغه این چاقو به گونه‌ای طراحی شده است که باز کردن آن در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود و حمل کردن آن بسیار آسان است. قیمت این چاقو 85 دلار است.

چاقوی Benchmade Pardue Design Axis Griptilian

همان طور که از نام این محصول مشخص است، چاقوی مذکور یک دسته ویژه دارد و به همین خاطر افتادن آن از دستان کاربر به دشواری انجام می‌شود. این چاقو یک قفل بسیار ایمن دارد و تیغه آن می‌تواند در حالت‌ها و زاویه‌های مختلف ثابت شود. قیمت این چاقو 115 دلار است.

چاقوی Spyderco ParaMilitary2

شرکت Spyderco در صنعت چاقوسازی شهرت جهانی دارد و دومین مدل از سری چاقوهای ParaMilitary آن توسط نظامیان مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت این چاقو 132 دلار است.

چاقوی Fallkniven F9 Lockback

شرکت Fallkniven در عرصه چاقوسازی نام چندان شناخته شده‌ای نیست و با این وجود آمریکایی‌ها با محصولات آن بسیار آشنا هستند. قیمت این چاقو 155 دلار است.

چاقوی Benchmade 940 Osborne

این محصول یک سخت‌افزار کاملا متفاوت و کاربردی محسوب می‌شود که نمونه آن کمتر دیده شده است. در ساخت این چاقو از فلز آلومینیوم استفاده شده است و تیغه آن بسیار برنده است. از این چاقو در شرایطی استفاده می‌شود که سرباز قصد بریدن اجسام بسیار سخت را دارد. قیمت این چاقو 183 دلار است.

چاقوی Zero Tolerance 0801 Titanium Blackwash

این چاقوی کاربردی تاشو توانسته است رقبا را پشت‌سر بگذارد و بسیار مورد توجه قرار گیرد. تیغه چاقوی مذکور با سرعت بسیار زیاد باز می‌شود، رنگ مشکی تیغه و بدنه باعث شده است بسیار زیبا به نظر برسد، و تیغه فولادی عمر آن را طولانی کرده است. قیمت این چاقو 192 دلار است.

چاقوی Lionsteel G10 T.R.E

این چاقوی کاربردی و زیبا که به رنگ نقره‌ای ساخته شده است را می‌توان یکی از بادوام‌ترین چاقو در سراسر جهان دانست. تیغه این چاقو از تیتانیوم ساخته شده است و قفل آن به گونه‌ای است که هرگز به صورت اتفاقی باز نمی‌شود. این چاقو با قیمت 200 دلار فروخته می‌شود.

چاقوی Chris Reeve Small Sebenza 21

یکی از بهترین چاقوهایی که در طول تاریخ ساخته شده است را می‌توان با نام Sebenza 21 شناخت. زمانی که این چاقو برای نخستین بار معرفی شد، تیغه تیتانیومی داشت و البته مدل کوچک‌تر آن با تیغه فولادی با نام S35VN معرفی شد. این چاقو همواره مورد توجه کارشناسان و کاربران قرار گرفت و قیمت آن 350 دلار است.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد