گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبینگاه حرفه ای به ابزاری کهن

نگاه حرفه ای به ابزاری کهن

نگاه حرفه ای به ابزاری کهن

مجله تصویری سلاح «تبر» از نظر خیلی ها یک ابزار منسوخ به‌حساب می‌آید که دیگر مورد استفاده خاصی ندارد، گروهی نیز آنرا وسیله مخصوص شکستن چوب می دانند و معمولا کمتر به عنوان یک ابزار تخصصی مورد توجه قرار می گیرد. انسان چندین هزاره است که این ابزار را مورد استفاده قرار داده و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، تبر یکی از نخستین نمونه های “ماشین ساده”  طی تاریخ است که اختراع شده است.

اما برای نظامیان تبر همواره به عنوان یکی از وسایل ضروری تعریف می شود. همراه داشتن یک تبر حرفه ای در لحظات حساس می تواند ناجی یک سرباز باشد. از این رو شرکت های تخصصی در لیست ابزارهای تاکتیکی خود، انواع مختلفی از این وسیله را نیز ارائه می دهند. در ادامه لیست بهترین و کاربردی‌ترین تبرهای موجود در جهان آورده شده است.

اِس‌.او.جی اسپشالتی نایفز & تولز اِس‌کِی‌1001-سی‌پی

این ابزار یک تبر دستی محسوب می‌شود که تیغه تیز فولادی آن با دسته‌ای از جنس نایلون تقویت شده، ساخته شده است. حمل این تبر بسیار آسان است و اندازه کوچک و وزن سبک آن باعث می‌شود در هر شرایطی بتوان آن را در اختیار داشت. قیمت این ابزار 39 دلار است.

کامبت رِدی ایی.دی.اِی.

این تبر شبیه به چاقوهای تاشو طراحی شده است و به عبارت دیگر تیغه آن داخل دسته خم می‌شود تا هنگام حمل مشکلی را برای کاربر ایجاد نکند. از این تبر می‌توان به عنوان یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای دفاعی قابل حمل نام برد. برخی افراد این تبر را در خانواده چاقوهای بزرگ طبقه‌بندی می‌کنند. قیمت آن 40 دلار است.

کلد استیل تِرِنچ هاوک

دسته ساخته شده از جنس پلی‌پروپیلن و امتداد آن تا لبه تیغه باعث شده است استفاده از «ترِنچ هاوک» آسان شود. بریدن اشیا مختلف با این تبر بسیار آسان است و نیروهای نظامی از آن به عنوان یک ابزار دفاعی استفاده می‌کنند. قیمت این تبر 40 دلار است.

کامیلوس کاتلری کمپانی 19150 سین

نخستین تجربه برای استفاده از این تبر بسیار هیجان‌انگیز است. «سین» از جنس فولاد ساخته شده و البته یک لایه تیتانیوم روی آن موجب شده است تغییرات جوی هیچ مشکلی را برای تیغه تبرایجاد نکند و مانع از زنگ زدن آن شود. شکافی که در تیغه تبر وجود دارد باعث می‌شود شیئ شکسته شده راحت‌تر کشیده شود. قیمت این تبر 42 دلار است.

کِرشاو 1073ایکس سیج

تیغه بزرگ این تبر از روی چاقو الهام گرفته شده است و دسته بزرگ آن هم شبیه به ساتور است. روی بدنه این تبر نام تجاری «کِی-تکسچر» حک شده است که و بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد ابزار مذکور برای قطع کردن چوب، باز کردن درهای فلزی و … کاربرد فراوان دارد. رنگ این تبر مشکی اکسید شده انتخاب شده در هنگان تاریکی کمترین میزان بازتاب را داشته باشد و قیمت آن 43 دلار است.

یو.اس.ام.سی لایسنسد برویزِر

این تبر به واسطه نحوه طراحی دسته و تیغه می‌تواند قابلیت‌های دفاعی داشته باشد. برویزر یک سخت‌افزار کاملا کاربردی محسوب می‌شود که در هر شرایطی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و قیمت 45 دلاری آن را کاربردی کرده است.

بوکر پلاس توماهوک

طراحی این تبر به گونه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان تبر، چکش، ابزار فنی یا تجهیزات کوهنوردی استفاده کرد. این تبر حتی می‌تواند در قالب بیل یا اسکنه هم مورد استفاده قرار بگیرد و مصارف کشاورزی داشته باشد! توماهوک در همه این موارد کاربرد دارد و تیغه کج آن باعث می‌شود کار با این ابزار آسان باشد. قیمت این تبر 115 دلار است.

کلمبیا ریور نایف & تول کانگی تی-هاوک

این تبر توسط شخصی به نام «ریان جانسون» طراحی شده است که از آن به عنوان یکی از بزرگترین طراحان ابزارهای دفاعی یاد می‌کنند. طراحی این تبر در شرکت «آر.ام.جِی تاکتیکال» انجام شده است و دسته الیاف نایلونی آن باعث می‌شود این ابزار ضمن داشتن ظاهر زیبا، بسیار کاربردی و قابل اطمینان باشد. این تبر با قیمت 185 دلار فروخته می‌شود.

تاپس هاکِت

این تبر به واسطه استقامت و قدرت بالای خود وزن زیادی دارد و طراحی ویژه آن باعث شده است تا بتوان از این ابزار به عنوان یک چاقو یا تبر استفاده کرد. این تبر در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد و قیمت آن 240 دلار است.

جی.جی&جی 1280 بَتِل هاوک

حفاری، سوراخ کردن، بریدن، قطع کردن، ضربه زدن و … از جمله قابلیت‌هایی است که می‌توان با لبه‌های تیز یا دندانه‌دار این تبر انجام داد. نوک این تبر کاملا تیز طراحی شده است و استفاده از آن بسیار آسان است. این تبر با قیمت 245 دلار فروخته می‌شود.

 

اشتراک گذاری با :
تگ ها
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد