گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هابمب افکنی در اتاق کنفرانس!

بمب افکنی در اتاق کنفرانس!

بمب افکنی در اتاق کنفرانس!

 مجله تصویری سلاح– تبدیل قطعات مختلف پرنده های جنگی به وسایلی که به صورت روزمره بسیار با آن ها سر و کار خواهیم داشت، ایده ای فوق العاده محسوب می شود. در واقع این اتفاق را می توان تحولی عظیم در عرصه ی ساخت مبلمان اداری به شمار آورد. این بار سری به محصولات خلاقانه ی یک استودیو طراحی خواهیم زد که با استفاده از بخش های مختلف بوئینگ بی- 52 از جمله بال های آن، اقدام به تولید میز های اداری و میز های مخصوص کنفرانس کرده است. این میز ها را می توان به راستی آثار هنری نفیسی نام نهاد که تکه هایی از تاریخ را نیز در دل خود جای داده اند.

بوئینگ بی- 52

همان طور که اشاره شد یکی از محصولات این استودیو طراحی خلاق، میز کنفرانس است. این میز 24 اینچ طول و 6 اینچ پهنا دارد. اگر نگاهی دقیق به ایده متفاوت میز کنفرانس داشته باشیم، استفاده از صفحه شیشه ای با ضخامت 1/2″، ترکیبی مدرن و در عین حال مستحکم فراهم کرده است. بالی که بر فراز اقیانوس های جهان به پرواز درآمده است، هم اکنون به منظور مشارکت در ساخت یک میز کنفرانس متمایز، تغییر کاربری داده است! لازم به ذکر است که در طراحی این دسته محصولات نوآورانه، تمام جزئیات رعایت شده اند و یافتن هرگونه نقصی در آن، بسیار دشوار به نظر می رسد.

مورد بعدی از محصولات استودیو طراحی مذکور، یک میز اداری ساخته شده با بهره گیری از قطعات جت بمب افکن بی- 52 است. این میز که همانند میز کنفرانس قبلی نسخه ای با تولید محدود است، نه تنها طراحی منحصر به فردی را در اختیار علاقه مندان خود قرار می دهد، بلکه از نظر تاریخی نیز وسیله ای ارزشمند به شمار می آید. در کمال ناباوری این بار شاهد به کار گیری قاب آلومینیومی در طراحی و تولید یک میز اداری هستیم. صفحه شیشه ای به کار رفته برای پوشش سطح میز مانند میز کنفرانسی است که پیش تر توضیح داده شد. پایه ها هم چوبی هستند که به سلیقه ی مشتری می توان آن ها را پوشش رنگی داد. در مجموع ساعت ها کار تیمی طاقت فرسا برای آماده سازی این میز صرف شده است تا تبدیل به وسیله ای پر زرق و برق شود. نتیجه ی 120 ساعت تلاش تیمی و با دقت بالا برای پرداخت میز و قرار گیری پایه های نیم اینچی را در تصاویر زیر مشاهده خواهید کرد.

 

بوئینگ بی- 52 استراتوفورترس

این پرنده جنگی در واقع یک جت بمب افکن راهبردی فروصوت است که به عنوان جایگزینی برای بی- 36 ساخته شد. نخستین پرواز این هواپیما در تاریخ 15 آوریل سال 1952 صورت گرفت و تا سال 1962، 744 فروند از آن ساخته شد. جالب است بدانید که بی- 52 هنوز هم در خدمت نیروی هوایی آمریکا قرار دارد. از جمله مهم ترین خصوصیات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خدمه 5 نفر، طول 48.5 متر، ارتفاع 12.4 متر، پهنای بال 56.4 متر، 8 موتور هواگرد پرت اند ویتنی جی تی 3 دی و حداکثر سرعت 1،047 کیلومتر بر ساعت.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد