گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهفوتوگانزمتخصص زیرآبی!

متخصص زیرآبی!

متخصص زیرآبی!

مجله تصویری سلاح هکلر و کخ P11 که به اختصار HK P11 نیز خوانده می شود یک تپانچه یا اسلحه دستی است توسط شرکت اسلحه سازی آلمانی هکلر و کخ ساخته شده است. این سلاح که قابلیت استفاده زیر آب را دارد در سال 1976 توسعه یافت و مجهز به پنج لوله است. هر کدام از لوله ها می توانند به صورت الکتریکی تیر های 7.62 در 36 میلی متر را شلیک کنند.

طراحی

از آن جایی که سلاح های عادی برای استفاده زیر آب دقت پایینی داشته و کوتاه برد هستند، P11 با تیر های فولادی وارد میدان شد. همان طور که اشاره شد این تپانچه پنج لوله داشته که هر کدام توسط یک کارتریج مجاز بارگذاری می شوند و به سلاح ظاهری مشابه تفنگ های pepper-box داده اند. نیروی محرکه مورد نیاز برای شلیک نیز از طریق پک باتری کار گذاشته شده داخل تپانچه تامین می شود. پس از شلیک تمام پنج کارتریج، هر واحد لوله به منظور بارگذاری مجدد باید به شرکت سازنده ارسال شود. این اسلحه شباهت زیادی به جد خود یعنی تفنگ MK 1 دارد.

سلاح گرم P11 تا حدودی از SPP-1؛ همتای روسی خود حجیم تر است، از طرفی مجهز به پنج لوله است در حالی که تفنگ مذکور چهار لوله دارد. اما همتای روسی مزیتی بزرگ نسبت به تپانچه مورد بحث ما دارد و آن این است که برای بارگذاری مجدد نیازی به دخالت شرکت سازنده نخواهد داشت.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد