گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هااز سربازان فلزی آمریکایی!

از سربازان فلزی آمریکایی!

از سربازان فلزی آمریکایی!

مجله تصویری سلاح- موضوع ربات ها و پیشرفت هایی که هر ساله در تکنولوژی طراحی و تولید این موجودات هوشمند شاهد آن هستیم، مقوله ای بسیار جذاب است که طرفداران خاص خود را خواهد داشت. همان طور که می دانید ربات ها در زمینه های گوناگون و با کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند اما می توان چنین اظهار داشت که حضور این دست تکنولوژی ها در عرصه نظامی، بحث برانگیز تر از هر حیطه دیگری خواهد بود. در این میان آمریکا از پیشتازان توسعه ربات های نظامی به شمار می رود.

یکی از مراکز فعال در حوزه رباتیک و از همکاران نیروی دریایی آمریکا در شهر ساحلی سن دیگو در جنوب کالیفرنیا قرار دارد. این مرکز با نام اختصاری “SPAWAR” تاکنون در زمینه توسعه ربات های نیمه مسلح متعددی فعالیت داشته است که تمام آن ها به منظور استفاده در شرایط جنگی به خدمت ارتش آمریکا درآمده اند. جالب است بدانید که این ربات های جنگی مهارت مناسبی در راستای تشخیص و حرکت دقیق در پستی ها و بلندی های زمین داشته و برای مقابله موفقیت آمیز با تهدیدات دشمن همکاری ثمر بخشی را با سربازان خودی به نمایش خواهند گذاشت. البته استفاده از ربات ها تحت کنترل شدید اپراتور ها قرار داشته و امکان به کار گیری آن تنها در راستای اهداف نظامی و توسط ارتش وجود خواهد داشت. به راستی ربات های مسلح با ظاهر متفاوت خود، به تدریج روز به روز محبوب تر از قبل می شوند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از ربات های تولید شده توسط “SPAWAR”.

Robart 3E

Robart lll یک پلت فرم نمونه است که توسط SPAWAR ساخته شده است. با آن که این ربات کاملا نظامی بوده و سر و کارش با تفنگ های مختلف و موشک های متنوع است، اما ظاهر بسیار جذابی دارد. زمانی که Robart lll برای شرکت در جنگ آماده می شود، کت و شلواری زره پوش بر تن کرده و تمام هوش و امکانات خود را به کار خواهد برد. ربات مجهز به دوربین، رادار، لیزر، مبدل های فراصوت، ردیاب اشعه مادون قرمز و چندین مورد امکانات حیاتی دیگر است. Robart lll همچنین به کمک سلاح های از پیش برنامه ریزی شده، با دقت بالایی می تواند عملیات هدف گیری نیرو های دشمن را به سر انجام برساند.

بهره گیری از تفنگ های هدایت لیزری در توسعه ربات

یکی از حرفه ای ترین سیستم های جنگ افزاری Robart lll، نوعی مسلسل تحت عنوان chain gun است که به منظور فیکس شدن بر هدف و نشانه گیری دقیق از دید لیزری استفاده می کند. در تست هایی که برای بررسی صحت و کارایی این سیستم ها انجام گرفت، از گلوله های پلاستیکی و دارت های فولادی استفاده شد.

مسلسل مستقل

این سلاح رباتیک که با نام مسلسل مستقل از آن یاد می شود، به گونه ای طراحی شده است که می توان آن را زیر خاک برای موفقیت در عملیات های پنهانی مخفی کرد. هنگامی که زمان مبارزه فرا برسد، اسلحه رباتیک بالا آمده و شروع به تیر اندازی می کند. از طرفی آن چه این ربات را جذاب می کند، دقت بسیار بالای آن در شلیک به هدف است. هر هدفی که در تیر رس ربات قرار داشته باشد جان سالم به در نخواهد برد. علاوه بر موارد فوق، ربات مجهز به تکنولوژی پیشرفته دید در شب با میدان دید بالا بوده که به آن اجازه عملیات های موفقیت آمیز حتی در شب های بدون مهتاب را نیز خواهد داد.

MDARS ISTAR Robot

NROWS

خودرو جنگی رباتیک FIRRE

اگرچه ظاهر این خودرو نظامی بسیار مرگبار و در عین حال کارآمد است، با این حال نقصی جدی در طراحی آن مشاهده می شود. با وجود آن که FIRRE توانایی خوبی در عبور از موانع دشوار و زمین های ناهموار دارد، اما عدم امکان توقف سریع خودرو در شرایط لزوم، به تدریج سبب آسیب به سلاح های رباتیک نصب شده روی آن خواهد شد. از این رو SPAWAR تمام تلاش خود را مبنی بر طراحی و تولید سلاح های ضد شوک به کار گرفت تا آسیب های مذکور به حداقل برسد. اما هم اکنون پلت فرم FIRRE دیگر حضوری در میادین جنگ ندارد.

مسلسل رباتیک

مسلسل رباتیک به همراه سیستم هشدار دهنده

MDARS

MDARS وسیله نقلیه ای مسلح و بدون سرنشین است می توانید در انواع و اقسام محیط های مختلف به صورت کاملا خودگردان فعالیت کند. خودرو به طیف وسیعی از سنسور های با تکنولوژی بالا مجهز بوده و توسط یک سیستم نرم افزاری پیچیده کنترل می شود.

MDARS-E

MDARS-E سلاح خود را روی هدف متمرکز کرده و با صدایی رباتیک به دشمن هشدار می دهد. چنان چه فرمان شلیک برای ربات صادر شود، نخست پای فرد مهاجم را نشانه می گیرد که این شلیک به معنای آخرین هشدار خواهد بود. در نهایت اگر فرد تهدید را نادیده بگیرد، ربات به هدف شلیک خواهد کرد. این ربات علاوه بر دوربین نصب شده بر سلاح که کار هدف گیری را انجام می دهد، از حضور یک دوربین رباتیک حساس دیگر نیز برخوردار است.

 تصاویری از فعالیت های این مرکز:

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد