گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیشات گان های تاکتیکی همه فن حریف!

شات گان های تاکتیکی همه فن حریف!

شات گان های تاکتیکی همه فن حریف!

 مجله تصویری سلاح شات گان یا تفنگ ساچمه زنی نوعی سلاح گرم فاقد خان بوده که علاوه بر مقاصد نظامی به منظور شکار و یا شرکت در مسابقات تیر اندازی نیز کاربرد دارد. برد این دسته تفنگ ها معمولا از 100 متر بیشتر نخواهد بود اما انواع تاکتیکی آن ها توانایی زیادی در شکست دادن دشمنان دارند. لازم به ذکر است که در زبان انگلیسی به کالیبر تفنگ های ساچمه ای، “گیج” گفته می شود. اما اگر بخواهیم بهترین شات گان های تاکتیکی که تاکنون تولید شده اند را معرفی کنیم، فاکتور های متنوعی نظیر اسکلت سلاح، طراحی اولیه، عملکرد، ضریب اطمینان، دقت، ایمنی و قابلیت های منحصر به فرد مطرح خواهد بود. در ادامه چند مورد از بهترین شات گان هایی که به منظور نظامی کارایی دارند را معرفی خواهیم کرد.

سایگا- 12

سایگا- 12 شات گانی است که توسط کمپانی ایژماش تولید شده و یکی از مرگبار ترین تفنگ های ساچمه زنی نیمه اتوماتیک جهان به شمار می رود. پیکربندی و مکانیسم عمل این سلاح تا حد زیادی به AK-47 شباهت دارد و از 12 الی 410 گیج را پشتیبانی می کند. با این حال خشاب اسلحه با محدودیت هایی رو به رو است. در مجموع سایگا- 12 مزیت های زیادی دارد که مهم ترین آن توان عملیاتی بالای سلاح است. از نقطه نظر برد نیز تا اندازه زیادی مانند تفنگ های ساچمه ای با برد متوسط خواهد بود. البته گاهی اوقات ممکن است برای جایگذاری گلوله ها با سایز های متفاوت با مشکل مواجه شوید.

قیمت پیشنهادی این سلاح از جانب کمپانی سازنده 950 دلار است.


بنلی M2

مورد دوم نیز یکی دیگر از شات گان های نیمه اتوماتیک حرفه ای است که از لحاظ قیمت گذاری کاملا منحصر به فرد خواهد بود. لوله تفنگ 18.5 اینچ بوده و استفاده از آن را در فضا ها و راهرو های باریک آسان تر می سازد. لازم به ذکر است که این شات گان تولید کمپانی ایتالیایی بنلی بوده و در اوایل دهه 1980 ساخته شده است. مزیت اصلی سلاح اندازه تاکتیکی آن و مهم ترین عیب آن خشاب غیر قابل جداسازی محسوب می شود.

قیمت پیشنهادی بنلی M2، 1،200 دلار است.


FN Herstal SLP

مورد سوم لیست شات گانی با نام FN Herstal SLP است که نیمه خودکار بوده و از ظرفیت داخلی 8 دور برخوردار است. مجموعه قابلیت های این شات گان، استفاده از آن را برای شرایط بحرانی مناسب ساخته است. در واقع برای افرادی که هر دو کاربرد نظامی و مسابقه ای را مد نظر دارند، بهترین انتخاب خواهد بود. اصلی ترین عیب سلاح لوله 22 اینچی بلند آن است.

قیمت پیشنهادی  FN Herstal SLP، 1000 دلار است.


Kel Tec KSG

Kel Tec KSG را می توان سلاحی همه فن حریف به حساب آورد و لقب مرگبار ترین شات گان به راستی برازنده ی آن است. در واقع اگر بخواهیم یکی از بهترین شات گان ها با برد کوتاه را معرفی کنیم، این مورد پیشنهاد خوبی خواهد بود. به واسطه قدرت عملیاتی بالای سلاح در برد کوتاه و تا حدودی هم برد متوسط، Kel Tec KSG به منظور دفاع خانگی اسلحه ای مناسب قلمداد می شود. اما اصلی ترین عیب آن کارایی پایین در یک میدان کاملا باز و به ویژه برای شکار خواهد بود.

قیمت پیشنهادی این شات گان، 800 دلار است.


Benelli Super Black Eagle II

پنجمین سلاح این لیست یکی دیگر از محصولات تولیدی کمپانی ایتالیایی بنلی است که بیشتر برای ورزشکاران و آن هایی که عاشق مسابقات تیر اندازی هستند مناسب است! این شات گان نیمه خودکار سه دور ظرفیت به علاوه یکی در خشاب دارد که آن را برای استفاده تاکتیکی بهینه ساخته است. اگرچه کاربرد این شات گان به عنوان سلاحی نظامی محدود است، اما به منظور استفاده در بیابان و یا جنگل موردی ویژه خواهد بود! تنها عیب این سلاح ظرفیت پایین مهمات آن است.

قیمت پیشنهادی Benelli Super Black Eagle II، 1400 دلار است.


Kral Silver Eagle 12ga

آخرین شات گانی که در لیست بهترین شات گان های تاکتیکی تولید شده جای گرفته است، Kral Silver Eagle 12ga نام دارد. این عقاب نقره ای توسط یک شرکت کوچک ترکیه ای ساخته می شود و لوله های قابل تعویض با سایز های 20 و 28 اینچ در اختیار دارد. مدل 28 اینچی بیشتر برای اهدافی نظیر شکار و یا مسابقات تیر اندازی مناسب است در حالی که مدل دیگر به منظور مقاصد نظامی و یا دفاع خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مهم ترین مزیت های این شات گان می توان به دقت و کیفیت بالای ساخت آن اشاره کرد. از طرفی شاید اساسی ترین عیبی که متوجه عقاب نقره ای است را بتوان شهرت پایین برند آن به شمار آورد.

قیمت این شات گان 300 دلار است.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد