گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیپل متحرک به مفهوم واقعی!

پل متحرک به مفهوم واقعی!

پل متحرک به مفهوم واقعی!

 مجله تصویری سلاح- در واقع  M3 Amphibious Rig نوعی خودرو مهندسی رزمی است که به منظور انتقال تانک ها و یا دیگر وسایل نقلیه نظامی از موانع آبی مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی و توسعه

این خودرو نخستین بار توسط شرکت آلمانی Eisenwerke Kaiserslautern توسعه یافت و منجر به موفقیت هر چه بیشتر طرح مفهومی این کمپانی که تحت عنوان M2 از آن یاد می شود، شد. M3 نیز همانند نمونه قبلی خود (M2)، برای عبور از جاده ها، با استفاده از سامانه چهار چرخ متحرک خود وارد عمل می شود. شناور شدن آن روی آب نیز به واسطه دو قطعه پل مانند آلومینیومی بزرگ صورت خواهد گرفت. توسعه M3 در سال 1982 آغاز و اولین نسخه از این خودرو مهندسی رزمی، 10 سال بعد یعنی در سال 1992 به خدمت گرفته شد. نخستین سفارش شامل ساخت 64 سری از M3 نیز به سال 1994 باز می گردد که شروع خدمت این خودرو در ارتش آلمان و همچنین بریتانیا را رقم زد. پس از آن، M3 توسط کشور های دیگری از جمله ارتش جمهوری چین و سنگاپور هم مورد استفاده واقع شد.

نسخه ارتقا یافته که در برخی منابع از آن با عنوان M3G یاد می شود، در اختیار ارتش های جمهوری چین و سنگاپور قرار دارد. این مدل مجهز به کابین زرهی، حفاظت NBC، سیستم تهویه مطبوع و همچنین یک کیت گرمسیری مخصوص است.

سرعت جاده ای M3 حداکثر 80 کیلومتر بر ساعت است و به منظور اجرای عملیات های آبی- خاکی می توان آن را از محیط جاده ای به آب هدایت کرد. در محیط آبی M3 با استفاده از دو پمپ جت می تواند حداکثر سرعتی معادل 14 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. برای ایجاد یک پل روی موانع آبی نیز از اتصال دهنده هایی استفاده می شود که پلکان نام دارند. قرار گرفتن و اتصال چند دستگاه M3 در محیط آبی می تواند یک پل مطمئن برای عبور سنگین ترین خودروهای نظامی ایجاد کند.

اپراتور ها

– برزیل

– آلمان

– چین

– سنگاپور

– انگلستان

مشخصات M3 Amphibious Rig

– محل تولید: آلمان

– مدت زمان خدمت: از سال 1999

– جنگ ها: تهاجم به عراق در سال 2003

– طراحی: از سال 1982 تا دهه 1990

– هزینه هر واحد: حداکثر 7.5 میلیون دلار

– وزن: حداکثر 28 تن

– طول: 13.03 متر

– پهنا: 3.35 متر در حالتی که قطعات پل مانند جمع هستند و 6.57 متر در حالت باز شده

– ارتفاع: 3.97 متر

– خدمه: 2 الی 3

– موتور: دیزلی با قدرت 298 kW

– برد عملیاتی: 750 کیلومتر

– سرعت: 80 کیلومتر بر ساعت در مسیر جاده ای و 14 کیلومتر بر ساعت روی آب

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد