گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیاز بهترین دوربین های دوچشمی!

از بهترین دوربین های دوچشمی!

از بهترین دوربین های دوچشمی!

 مجله تصویری سلاح- دوربین دوچشمی که با عناوین دیگری نظیر دوربین شکاری، دوربین صحرایی و یا دوربین ارتشی نیز خوانده می شود، به منظور بزرگ نمایی اجسام دور مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین ها محبوبیت بالایی دارند به ویژه انواعی که حاصل تلفیق یک دوربین دوچشمی با سیستم فاصله یاب مدرن هستند. از این رو در ادامه به معرفی تعدای از  بهترین مدل های موجود این خانواده خواهیم پرداخت.

پیش از آن که به جزئیات هر مدل بپردازیم، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم: ساز و کار انتخاب مناسب ترین دوربین دوچشمی مجهز به قابلیت تشخیص فاصله به چه صورت است؟

این محصولات در انواع و اقسام مختلف و با قابلیت های متنوع در دسترس هستند. به همین جهت گزینش کامل ترین دوربین می تواند مقداری دشوار باشد. اما برای آن که پروسه انتخاب قدری آسان شود باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

نخستین ویژگی درشت نمایی خواهد بود. هر چه قابلیت بزرگ نمایی دوربین بیشتر باشد، تصویری شفاف تر و در عین حال بزرگ تر از آن دریافت می کنید. در نتیجه به دنبال مدلی باشید که به اندازه کافی پاسخ گوی این نیاز مهم باشد. بزرگ نمایی محصول باید حداقل 7x باشد.

ویژگی دوم قطر لنز است. این قطر دارای دو عملکرد اساسی خواهد بود: کمک به تعیین بزرگ نمایی دوربین و همچنین مقداری نوری که دوربین دوچشمی از خود عبور می دهد. هرچه قطر لنز بزرگ تر باشد، در محیط هایی با نور کم بهتر کار خواهد کرد.

سومین ویژگی ضد آب بودن دوربین محسوب می شود. خرید دوربینی با این قابلیت بدین معناست که تحت هر شرایط جوی و حتی در محیط های آبی قادر به استفاده از آن خواهید بود زیرا اجزای اپتیکی دوربین به خوبی محافظت شده و کاملا خشک می مانند.

آخرین ویژگی وزن است. بعضی دوربین های دوچشمی مجهز به فاصله یاب از برخی دیگر سنگین تر هستند که این موضوع به دلیل مواد مورد استفاده در ساخت آن ها است. در مجموع وزن فاکتوری پر اهمیت نیست اما عدم در نظر گرفتن آن نیز توصیه نخواهد شد.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده، هم اکنون به معرفی دوربین های دوچشمی تلفیقی خواهیم پرداخت.

Bushnell Fusion

Bushnell Fusion سبک، محکم و جمع و جور بوده که با در اختیار داشتن فاصله یاب لیزری و خصوصیات اپتیکی قابل توجه، مجموعه ای همه فن حریف را به نمایش گذاشته است. بزرگ نمایی این دوربین 8x، وزن آن 1.85 پوند بوده و لنز آن 32 میلی متر قطر دارد. Bushnell Fusion همچنین قادر به شناسایی و تعیین محل اهداف مورد نظر در محدوده 10 الی 1760 یاردی خواهد بود. اپتیک های این دوربین به منظور وضوح هر چه بیشتر تصویر، به وسیله چندین لایه پوشیده شده اند و از منشور BAK-4 برای نشان دادن بهتر جزئیات بهره می برد. دوربین کاملا ضد آب بوده و با استفاده از تکنولوژی ضد مه ساخته شده است. Bushnell Fusion بسته به اندازه خود از 879 تا 2239 دلار قیمت دارد.

Leica 10×42 Geovid

Leica یکی دیگر از دوربین های دوچشمی ترکیبی و با کیفیت در این لیست است که از بزرگ نمایی 10x و قطر لنز 42 میلی متر برخوردار است. این دو ویژگی ضمن فراهم آوردن تصویری فوق العاده، دوربین را برای استفاده در شرایط محیطی با نور کم و یا هوای گرگ و میش مناسب می سازد. این دوربین تا برد حدودا 1900 یارد کارایی خود را حفظ خواهد کرد. از طرفی فاصله یابی توسط Leica بسیار سریع صورت می گیرد و در عرض تنها چند ثانیه این عمل را انجام خواهد داد. از نظر ارگونومیکی دوربین به راحتی در دست قرار گرفته و حمل و نقل بسیار راحتی دارد. در نتیجه برای تمامی کسانی که به طور حرفه ای از دوربین های دوچشمی استفاده می کنند، Leica انتخابی مناسب خواهد بود. این محصول ضد آب نبوده و 4 پوند وزن دارد. دوربین را می توانید به قیمت 2594 دلار خریداری کنید.

Barska Outdoor 7×50 Waterproof

این دوربین دوچشمی ترکیبی به ویژه برای استفاده توسط دریانوردان طراحی شده است و با ویژگی ضد آب بودن خود مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی مختلف خواهد داشت. بزرگ نمایی Barska معادل 7x بوده و 3 پوند وزن دارد. علاوه بر این قطر لنز دوربین 50 میلی متر است و بدین وسیله توانایی زیادی در جمع آوری و متمرکز ساختن نور خواهد داشت. این دوربین ضد ضربه است و در صورت قرار گیری در شرایط دشوار به خوبی دوام می آورد. مجموع این فاکتور ها سبب شده تا دوربین دوچشمی Barska ابزاری مناسب برای نظامیان دریایی باشد. قیمت این دوربین 117 دلار است.

USCAMEL 10×50 Military

اگر دنبال یک دوربین دوچشمی مقاوم و در عین حال با کیفیت هستید، این مورد رقیب نخواهد داشت. بزرگ نمایی دوربین 10x و قطر لنز آن 50 میلی متر است و منشور BAK-4 داخلی تصاویری بسیار واضح و شفاف را به ارمغان می آورد. سیستم فاصله یاب نیز به خوبی عمل کرده و ظرف مدت زمان کوتاهی تشخیص فواصل را به درستی انجام می دهد. USCAMEL ضد آب بوده و 3.2 پوند وزن دارد. استفاده از نیتروژن خالص در این سیستم موجب شده تا دوربین به خوبی در برابر هرگونه شرایط جوی از جمله مه شدید مقاومت نشان دهد و افت وضوح تصویر مشاهده نشود. این دوربین دوچشمی تلفیقی را می توانید به قیمت 247 دلار خریداری کنید.

LRB 6000CI

این دوربین اگرچه ابعادی کوچک و تنها 10 پوند وزن دارد، اما به هیچ عنوان نباید در قابلیت های آن شک کرد. LRB برای تمام کسانی که به دنبال یک دوربین دوچشمی و فاصله یاب با کیفیت هستند، گزینه ای ویژه محسوب می شود. تنها در کسری از ثانیه، با دقت بسیار بالا هدف مورد نظر تا مسافت 4،000 یارد قابل تشخیص بوده که این موضوع از جمله نقاط قوت اصلی دوربین به شمار می رود. بدین ترتیب می توان LRB را دوربینی نام نهاد که قادر به رقابت با دوربین های نظامی ابتدایی خواهد بود. بزرگ نمایی دوربین 7x و قطر لنز آن 50 میلی متر است که وضوح تصویری بالا به ویژه در شرایط محیطی کم نور را فراهم می آورد. اما شاید از همه مهم تر ویژگی ضد آب بودن LRB باشد، دوربینی می تواند به تمام استاندارد های مد نظر مشتری پاسخ دهد که توانایی مقاومت در برابر محیط های آبی و گرد و خاک را داشته باشد و از این رو LRB 6000CI همچنان انتخابی مناسب محسوب می شود. دوربین دوچشمی مذکور را به قیمت 8219 دلار می توانید خریداری کنید.

BARSKA Deep Sea 7×50

یکی دیگر از دوربین های دوچشمی با کیفیت این لیست، Barska خواهد بود. این دوربین تحت عنوان Deep Sea نیز شناخته می شود چرا که با استفاده از تکنولوژی ضد آب، تحت هر شرایطی می توانید از آن بهره برداری کنید. تمامی شکاف ها به خوبی اتصال یافته اند و به همین دلیل ورود هرگونه گرد و غبار به داخل دوربین غیر ممکن بوده و کیفیت آن به مرور زمان کاهش نمی یابد. بزرگ نمایی Barska، 7x و قطر لنز 50 میلی متری، 39 پوند وزن، اپتیک های دارای پوشش چند لایه ای و منشور BAK-4 از دیگر نقاط قوت مهم این دوربین به شمار می رود. سیستم فاصله یاب کار گذاشته شده در Barska به شما این امکان را می دهد تا ظرف مدت زمان کوتاهی، هدف مد نظرتان را فاصله سنجی کنید. جالب است بدانید علاوه بر ضد آب بودن دوربین، اگر آن را درون آب پرتاب کنید روی سطح آب شناور می ماند! در واقع اگر دوربینی با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه را ترجیح می دهید، Barska با قیمت 114 دلار بهترین انتخاب شما خواهد بود.

Leica 8×42 Geovid HD-B

حال به سراغ یک دوربین دوچشمی با بزرگ نمایی قوی تر خواهیم رفت. Leica 8X42 Geovid با بزرگ نمایی 8x و قطر لنز 42 میلی متر از وضوح اپتیکی ویژه ای برخوردار است. گفته می شود که این دوربین به منظور استفاده در فعالیت هایی نظیر کوهنوردی، ابزاری فوق العاده خواهد بود. طراحی کلی مجموعه مستحکم، ارگونومیک و با قابلیت استفاده راحت است، در نتیجه هر فردی بدون کوچک ترین آموزشی می تواند به راحتی با آن کار کند. اما شاید مهم ترین نقطه ضعف Leica 8X42 Geovid، عدم مقاومت آن در برابر محیط های آبی باشد به همین دلیل است که آن را برای استفاده توسط کوهنوردان ابزاری حرفه ای به حساب می آورند. این دوربین 2 پوند وزن دارد. Leica 8X42 Geovid را می توانید به قیمت 2600 دلار خریداری کنید.

Armasight Binoculars

مورد بعدی از لیست بهترین دوربین های دوچشمی مجهز به فاصله یاب، Armasight نام دارد. این دوربین از استاندارد های نظامی لازم به منظور اثبات ویژگی ضد آب و همچنین ضد ضربه بودن خود برخوردار است. بزرگ نمایی دوربین 8x و قطر لنز آن 30 میلی متر است. همان طور که مشخص است، قطر لنز این دوربین در مقایسه با نمونه هایی که پیش تر معرفی شدند عدد کمتری را به خود اختصاص می دهد. البته به علت بزرگ نمایی بالای دوربین، قطر لنز 30 میلی متری آن چندان سبب کاهش وضوح تصویر در محیط های کم نور نشده است و نیازی به نگرانی در این خصوص نخواهید داشت. Armasight 1.3 پوند وزن و ابعادی جمع و جور دارد که حمل و نقل آن را بسیار آسان کرده است. پوشش تمام لاستیکی که سراسر دوربین را فراگرفته، آن را در شرایط مختلف محافظت کرده و مناسب استفاده کوهنوردان، قایقران ها و حتی توریست ها ساخته است! دوربین دوچشمی Armasight، 180 دلار قیمت دارد.

BARSKA 8×30 WP Battalion

این دوربین دوچشمی ترکیبی با بزرگ نمایی 8x و قطر لنز 30 میلی متری خود، ابزاری با کیفیت را در اختیار دوست داران این دسته دوربین ها قرار می دهد. اما مهم ترین ویژگی در مورد Barska’s Battallion این است که با پرداخت هزینه ای بسیار مناسب، می توانید یکی از این دوربین ها را خریداری کنید. در نتیجه علاوه بر کیفیت بالا، مقرون به صرفه هم خواهد بود. دوربین 2 پوند وزن داشته و کاملا ضد آب است. منشور BAK-4 وضوح تصاویر به ویژه در محیط های کم نور را تضمین می کند. در مجموع اگر به دنبال دوربینی ارزان قیمت و مناسب برای استفاده در نور کم هستید، BARSKA 8×30 WP Battalion را از دست ندهید. این دوربین 140 دلار قیمت دارد.

Carl Zeiss Victory RF 10×45

این دوربین با بزرگ نمایی 10x و قطر لنز 45 میلی متر تصاویری از هر نظر فوق العاده به نمایش می گذارد. از طرفی طراحی ارگونومیک Carl Zeiss سبب شده تا به راحتی داخل دست قرار گرفته و احساسی منحصر به فرد را به کاربر منتقل کند. فاصله یاب لیزری کار گذاشته شده داخل دوربین نیز با دقت بالایی فاصله سوژه مورد نظرتان را برآورد می کند. این سیستم بردی معادل 1،300 یارد دارد. لنز ها با چندین لایه مختلف پوشش داده شده و به خوبی در محیط های با نور کم فعالیت می کنند. البته بخش مهمی از این وضوح تصویر را مدیون لنز 45 میلی متری Carl Zeiss هستیم. دوربین ضد آب بوده و 2.2 پوند وزن دارد. لنز های مذکور نیز همگی ساخت آلمان هستند و در دنیا به خاطر وضوح مثال زدنی و کیفیت بالای خود به شهرت به سزایی دست یافته اند. بدین ترتیب اگر وضوح برایتان در اولویت قرار دارد، دوربینی بهتر از این مورد نخواهید یافت. اما برای در اختیار داشتن تمامی برتری های عنوان شده، مجبور به پرداخت هزینه ای بیشتر از سایر دوربین های دوچشمی ترکیبی این لیست هستید. Carl Zeiss 3000 دلار قیمت دارد.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد