گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیتاریکی مطلق و چشم های بینا!

تاریکی مطلق و چشم های بینا!

تاریکی مطلق و چشم های بینا!

 مجله تصویری سلاح همان طور که می دانید دوربین دوچشمی به دسته ای از دوربین ها اطلاق می شود که عملکرد آن ها برای بزرگ نمایی اجسام دور، به واسطه دو لنز مجاور هم و همچنین یک منشور ایستاده تکمیل می شود. از طرفی نمونه هایی از دوربین های دوچشمی که به قابلیت دید در شب مجهز هستند، محبوبیتی دوچندان میان نیرو های نظامی و حتی مردم عادی دارند. با در اختیار داشتن یکی از این دوربین ها هر هدفی در فاصله 200 متری در تاریکی مطلق به راحتی قابل رویت خواهد بود!

دلیل اصلی استقبال از دوربین های دوچشمی دید در شب خصوصا در کشور های خارجی، به توانایی استفاده از آن ها برای شکار باز می گردد. چرا که شکارچی هدف خود را در زمینه مشکی رنگ جنگل با سهولت مشاهده خواهد کرد. علاوه بر این مورد، دوربین های دوچشمی دید در شب تا به امروز کمک زیادی به نیرو های نظامی در راستای انجام موفقیت آمیز عملیات ها کرده اند. زمانی که روشنایی ماه به عنوان منبع نور در شب کافی نباشد، اهمیت دوربین های مذکور بیش از پیش مشخص می شود. در ادامه بهترین برند های فعال در زمینه تولید این دوربین ها معرفی خواهند شد.

Bushnell

برند بوشنل یکی از معروف ترین مارک های دوربین های دوچشمی است که در حوزه تولید تجهیزات دید در شب نیز دست ماهری دارد. کمپانی مذکور بیش از 65 سال تجربه داشته و محصولات آن به طور گسترده توسط افراد نظامی و همچنین مشتری های عادی خریداری می شود. از جمله کاربری دوربین های دوچشمی بوشنل می توان به فعالیت هایی همچون ماهیگیری، شکار، گلف، تماشای پرندگان، مطالعه طبیعت، و یا حتی تماشای مسابقه اتومبیلرانی علاوه بر عملکرد نظامی آن ها اشاره کرد. بوشنل زمان زیادی را صرف توسعه محصولات خود کرده و همواره از جدید ترین تکنولوژی های موجود بهره برده است. در نتیجه اگر به دنبال یک دوربین دوچشمی دید در شب با کیفیت هستید، برند بوشنل تنوع گسترده ای را پیش روی شما قرار خواهد داد.

Armasight

آرماسایت یکی دیگر از برند های محبوب در عرصه طراحی و ساخت دوربین های دوچشمی و استفاده از تکنولوژی تصویر سازی گرمایی به شمار می رود. دفتر اصلی این برند در کالیفرنیا واقع شده است. آرماسایت سال های زیادی را صرف تحقیق در مورد تکنولوژی تصویر سازی گرمایی و تولید دوربین های دید در شب کرده است. نتیجه آن عرضه محصولات متنوع با قیمت های مختلف بوده که نقش مهمی در جلب نظر مشتری های مشکل پسند داشته است. برای مثال دوربین های دوچشمی دید در شب با این برند از 50.00 الی 12،000.00 دلار موجود هستند که بنابر سطح نیاز خود به چنین دوربینی می توانید بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب را انجام دهید.

ATN

ATN برندی همه فن حریف در زمینه تجهیزات دید در شب و تکنولوژی تصویر سازی گرمایی است. همانند کمپانی آرماسایت، دفتر مرکزی ATN نیز در کالیفرنیا واقع شده و بیش از دو دهه سابقه تولید دوربین های دوچشمی دید در شب را دارد. استقبال مشتری ها در سراسر دنیا از دو برند ATN و آرماسایت بیشتر از بقیه رقبا بوده، دلیل اصلی آن نیز در دسترس بودن تنوع بالایی از محصولات با قیمت های کاملا متفاوت عنوان شده است. اغلب دوربین های دوچشمی دید در شب ATN، توسط نظامیان، مجریان قانون و شکارچیان خریداری می شوند.

Night Owl

این کمپانی نیز از پیشتازان تکنولوژی دید در شب است. اگر سری به وب سایت این برند بزنید، قطعا دوربین دوچشمی دید در شب مد نظر خود را خواهید یافت. دفتر مرکزی این کمپانی در تگزاس(آمریکا) قرار دارد.

Aurosports

اگرچه کسب اطلاعات در مورد این کمپانی کمی سخت است، اما محصولات آن را در هر وب سایت معتبری خواهید یافت. دوربین های دوچشمی دید در شب این برند نه تنها گران قیمت نیستند، بلکه کیفیت نیز تا حد امکان در وضعیت مناسبی حفظ شده است. از این رو برای استفاده معمول توسط مشتری ها (همانند تماشای پرندگان و طبیعت گردی) بیشتر توصیه می شود تا کاربرد های نظامی و یا شکار. در مجموع اگر هزینه محصول برایتان اهمیت زیادی دارد، ارزان ترین دوربین های دوچشمی دید در شب را از همین برند خواهید یافت.

پس از آشنایی با بهترین برند های دوربین های دوچشمی دید در شب، ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که هنگام خرید به چه موارد دیگری باید توجه کرد؟

– اول از همه آن که مطمئن شوید یک دوربین دو چشمی معمولی را به جای دوربین دید در شب خریداری نکرده اید! شاید کمی عجیب به نظر برسد اما این مشکل برای مشتری های بسیاری رخ داده است، به ویژه خریداران مبتدی. از طرف دیگر به عبارت “قابلیت دید در نور کم” هم توجه کنید. این جمله هیچ گاه به معنای ویژگی “دید در شب” نبوده و ممکن است شما را به سمت خریدی نادرست هدایت کند.

– دومین نکته قیمت است. همیشه قیمت بالا تر به معنای کیفیت بیشتر نیست! درست است که پرداخت هزینه بیشتر برای خریداری کردن یک محصول در مقایسه با هم رده های ارزان قیمت خود، کیفیت بهتری را در اختیار کاربر قرار می دهد اما این مسئله همواره صحیح نخواهد بود. امکانات مورد نیاز خود را به دقت بررسی کرده و از صرف هزینه بی مورد برای ویژگی هایی که احتیاج ندارید، خودداری کنید.

– چرا نیاز به یک دوربین دوچشمی دید در شب دارید؟ پاسخ به این سوال بسیار با اهمیت است. اگر هدفتان تنها تماشای پرندگان و یا طبیعت گردی است، دوربینی از برند های Night Owl و یا Aurosports مناسب خواهد بود. در مقابل اگر کاربری حرفه ای هستید، به دوربینی مقاوم و حتی ضد آب از برند های آرماسایت، بوشنل و یا ATN نیاز خواهید داشت.

– بودجه خود را مشخص کنید. آشکار سازی انتظارات فردی از یک دوربین دوچشمی دید در شب، راهی را پیش رویتان قرار می دهد که به واسطه آن قادر به تعیین بودجه خواهید شد. بدین ترتیب نه تنها بهترین دوربین را خواهید یافت، بلکه نگران خالی شدن کیف پول خود نیز نخواهید بود!

موضوع مهم بعدی نسل های مختلف تجهیزات دید در شب است که کسب آگاهی از آن ها نه تنها خالی از لطف نبوده، بلکه شما را در امر یک خرید معقول تر راهنمایی خواهد کرد. هر کدام از نسل ها نشانگر قدرت و استحکام خاصی بوده و هرچه شماره آن ها افزایش می یابد، قیمت نیز بالا تر می رود چرا که دوربین نسبت به نسل قبل تر خود پیشرفته تر می شود.

نسل 1

نسل اول ساده ترین دوربین های دوچشمی دید در شب را به خود اختصاص می دهد. به همین دلیل قیمت دوربین ها نیز در مقایسه با سایر نسل ها پایین تر خواهد بود و اگر بودجه زیادی ندارید، جست و جوی خود را محدود به نسل 1 کنید. تکنولوژی دید در شب نسل 1 عمدتا به دهه 1960 باز می گردد. اگرچه دوربین های موجود در این طبقه از بسیاری جهات به پای دوربین های نسل 2 و 3 نمی رسند، اما قادر به تامین بخش بزرگی از نیاز های مردم عادی خواهند بود و دقیقا به همین دلیل است که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند. اگر مقایسه ای کلی میان دوربین های دوچشمی دید در شب نسل 1 با نسل 2 و 3 داشته باشیم، موارد زیر شایان ذکر خواهند بود:

– وضوح تصویر پایین تر

– عمر باتری کوتاه تر

– مجموع عمر معادل 1500 ساعت استفاده

– از طرفی اپراتور حین استفاده از نسل 1 در معرض نور قرار می گیرد و این موضوع ممکن است  سبب ایجاد مشکلات جدی و یا حتی رویت اپراتور توسط نیرو های دشمن شود

– میدان دید حدودا 75 یارد

نسل 2

نسل دوم از دیدگاه پیشرفت تکنولوژیک، چندین گام از نسل 1 جلوتر است. با این وجود هیچ دوربین ارزان قیمتی در مقایسه با نسل اول در این طبقه نخواهید یافت و که آن نیز مستقیما با تکنولوژی جدید تر و کامل تر در ارتباط است.

– طول عمر بیشتر باتری نسبت به دوربین های دوچشمی دید در شب نسل 1

– وضوح تصویر بالا

– مجموع عمر معادل 4500 ساعت استفاده

– میدان دید حدودا 200 یارد

نسل 3

نسل سوم آخرین و در عین حال حرفه ای ترین دوربین های دوچشمی دید در شب را به خود اختصاص می دهد. پیشرفتگی این نسل به اندازه ای است که اغلب انتخاب اصلی نیرو های نظامی ارتش آمریکا را شامل می شود. تمامی تجهیزات دید در شب و دوربین های دوچشمی این نیرو ها به نحوی با محصولات موجود در نسل سوم ارتباط دارند. از طرفی همان طور که می دانید هزینه خریداری کردن یک دوربین دوچشمی دید در شب متعلق به نسل سوم، به مراتب بیشتر از نسل اول و دوم خواهد بود اما حتی صرف هزاران دلار بودجه در این بخش قطعا ارزشمند است.

– بهترین وضوح تصویر همراه با جزئیات باور نکردنی

– بیشترین طول عمر باتری

– عملکرد دقیق در کم نور ترین شرایط ممکن

– مجموع عمر معادل 10،000 ساعت استفاده

– توانایی فعالیت در شرایط آب و هوایی متفاوت و بحرانی

– میدان دید قابل توجه 300 یاردی

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد