گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیشباهت عجیب کلاه نظامی ارتش آمریکا با بازی ویدئویی هیلو!

شباهت عجیب کلاه نظامی ارتش آمریکا با بازی ویدئویی هیلو!

شباهت عجیب کلاه نظامی ارتش آمریکا با بازی ویدئویی هیلو!

مجله تصویری سلاح- همان طور که می دانید، کلاه نظامی و یا همان کلاه جنگی جزئی از پوشش زرهی فردی به شمار می رود که به صورت اختصاصی برای حفاظت از سر طی نبرد های مختلف طراحی شده است. این دسته تجهیزات نظامی انواع و اقسام متنوعی دارند و روز به روز نیز تکنولوژی های مورد استفاده به منظور توسعه و تولید آن ها پیشرفته تر می شوند، به گونه ای که شاید کلاه های نظامی امروزی دیگر هیچ گونه شباهتی به مدل های 10 سال پیش نداشته باشند. لازم به ذکر است که در طراحی شمار زیادی از تجهیزات نظامی شامل کلاه های جنگی، از نمونه های موجود در دنیای واقعی الهام گرفته می شود. گاهی اوقات نیز بحث بازی های ویدئویی به میان می آید! در ادامه کلاهی نظامی معرفی خواهد شد که با الهام از بازی ویدئویی علمی تخیلی هیلو ساخته شده است. در واقع می توان شباهت زیادی میان کلاه مذکور با کلاه شخصیت اول بازی مشاهده کرد.

 

 

این کلاه نظامی توسط کمپانی Revision Military که فعالیت گسترده ای در زمینه تولید عینک های بالستیک دارد، ساخته شده است. با وجود آن که کلاه شباهتی چشمگیر با کلاه مورد استفاده در بازی جنگی محبوب هیلو دارد، اما تولید کنندگان آن را امری تصادفی خوانده اند! مدیر بازاریابی این کمپانی؛ Zimmerman می گوید: به نظر من طراحان صنعتی و صنعت بازی و سرگرمی همواره برای طراحی محصولات جدید خود از یکدیگر الهام می گیرند اما کلاه نظامی تولید شده در شرکت  Revision Militaryحاصل مدل سازی از روی بازی هیلو نیست. وی همچنین اشاره می کند که طراحی کلاه مورد بحث، به طور ویژه برای کمک به کاهش تعداد و همینطور شدت آسیب های وارده به سر و صورت در مناطق جنگی انجام گرفته است. وزن سیستم، فاکتور های انسانی و توانایی تطبیق با سایر تجهیزات نظامی، از جمله اصلی ترین دغدغه های پیشرفت این پروژه بوده است.

 

 

ارتش آمریکا به خصوص پس از گزارش های مبنی بر ضربات شدید و آسیب های جدی وارد شده به نیروهای این کشور در عراق و افغانستان، الزامات سخت گیرانه تری را در مورد کلاه های نظامی مد نظر قرار داده است. به نظر می رسید این کلاه قابلیت پاسخ دهی به چنین مسائلی را داشته باشد. همان طور که در قرارداد ارتش با کمپانی مشخص شده است، کلاه نظامی Revision دارای ویژگی های زیر خواهد بود:

– حفاظت بیشتر: یک کلاه استاندارد ارتش می تواند در برابر شلیک هفت تیر های معمولی مقاومت کند، در حالی که همین ویژگی در مورد کلاه مذکور به شلیک تفنگ ارتقا یافته است. از طرفی قسمت هایی مانند فک و گردن که در کلاه های قدیمی حفاظت نمی شدند، در این نمونه به خوبی مستور خواهند شد.

– کاهش آسیب های مغزی: در قسمت داخلی کلاه سیستمی در نظر گرفته شده است که محفظه ای همانند یک بالشتک هوا ایجاد می کند. این بالشتک بین سر فرد و کلاه فاصله می دهد و بدین ترتیب احتمال آسیب دیدگی مغزی در صورت وارد آمدن ضربات شدید را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد. درست مانند وقتی که از یک کفش ورزشی نایکی با زیره ای ارتجاعی استفاده می کنید.

– فراهم آوردن سیستم الکترونیکی یکپارچه: گفته می شود که این کلاه می تواند با استفاده از تکنولوژی های الکترونیکی به روز خود وضعیت ماموریت ها، نقشه های میدان جنگ و همچنین محل دقیق رهبران گروه ها (به کمک سیستم جی پی اس) را جلوی چشمان فردی که آن را به سر دارد، نمایش دهد. واضح است که چنین قابلیتی مزایای متعددی را برای نیروهای نظامی به همراه خواهد داشت و کمک بزرگی برای آن ها خواهد بود.

 

 

بنابر گزارش سازمان تحقیقات نظامی، حدود 266،000 تن از نیروهای نظامی طی 12 سال گذشته دچار انواع جراحات و آسیب دیدگی های مغزی شده اند. به عنوان مثال در جنگ عراق، اکثر جراحات مغزی ناشی از اصابت گلوله و یا ضایعات آن به سر، گردن و یا فک و همچنین برخورد ترکش های حاصل از متلاشی شدن دستگاه های انفجاری دست ساز بوده است.

مدیر سیستم سربازان در کمپانی Revision؛ ریچارد کومبر در مورد ماهیت جنگ های مدرن و علت نیاز به تولید کلاه های پیشرفته تر می گوید: شما به عنوان یک نیروی نظامی و یا فردی که به دنبال فعالیت های بشر دوستانه در مناطق پر خطر خواهد بود، واقعا نمی دانید که با چه شرایطی رو به رو خواهید شد. به عنوان مثال جنگی شدید در پیش است یا خیر، نیاز به کنترل جمعیت خواهد بود و یا خیر. یک سرباز باید از نظر ذهنی، فیزیکی و همچنین تجهیزات خود به اندازه ای انعطاف داشته باشد که در صورت مواجهه با شرایط دشوار سریعا وارد عمل شده و غافل گیر نشود. موارد مذکور به عنوان نیرو محرکه اصلی برای تولید کلاهی با استاندارد های نظامی بالا که با هر نوع ماموریتی انطباق پذیر باشد، واقع شد و کمپانی Revision نیز اقدام به ساخت آن کرد.

به عقیده مدیر بازاریابی کمپانی؛ Zimmerman، ممکن است یک سرباز در بسیاری از مواقع تمایلی به استفاده از کلاه نظامی نداشته باشد و یا حتی امکان پوشیدن آن وجود فراهم نباشد. کلاه باید به گونه ای طراحی شود که بتوان اجزای آن را در صورت لزوم جدا و منطبق با شرایط حاکم از آن بهره برداری کرد.

در واقع وزن پایین تر نسبت به سایر مدل های موجود از کلاه های جنگی، امکانات بیشتر همچون سیستم الکترونیکی یکپارچه، محافظت کامل تر و امکان جداسازی قطعات همگی از جمله عوامل اصلی برتری و موفقیت این پروژه هستند.

 

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد