گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیتولیدات محدود ایتالیایی متفاوت!

تولیدات محدود ایتالیایی متفاوت!

تولیدات محدود ایتالیایی متفاوت!

مجله تصویری سلاح- برتا یک کارخانه اسلحه سازی ایتالیایی است که دفتر مرکزی آن در استان شمالی لمباردی واقع شده و تقریبا 500 سال قدمت دارد. این بار دو محصول متفاوت دیگر که در قالب تولید محدود ساخته شده اند را از این برند سرشناس معرفی خواهیم کرد.

پیش از اشاره به مدل های مذکور لازم است بگوئیم که برتا از اسلحه محبوب و باسابقه خود یعنی “برتا 92” برای ارائه دو محصول تولید محدود استفاده کرده است. برتا 92 از سال 1975 تا کنون روی خط تولید قرار دارد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بهترین پیستول 9 میلیمتری نیمه اتوماتیک جهان است که مدل های مختلفی از آن تولید و در بسیاری از کشورها مورد استفاده نظامیان و مامورین قانون قرار دارد. این اسلحه 950 گرم وزن دارد و طول آن برابر با 217 میلیمتر است. سرعت خروج گلوله از آن نیز 381 متر بر ثانیه محاسبه شده است. سیستم تغذیه آن نیز 9 گلوله ای طراحی شده است.

یکی از دو محصول مورد نظر پیستولی تحت عنوان ” 92FS حکاکی شده N03 ” است که در مجموع 10 قبضه از آن تولید شده و شامل یک سری ویژگی های منحصر به فرد است. برای طراحی دسته این سلاح دست ساز از “کینگ وود” استفاده شده است. کینگ وود نوعی چوب کلاسیک است که اغلب به منظور ساخت مبلمان های لوکس کاربرد دارد. این چوب در قرن 17 ام، گران قیمت ترین چوب مبلمان سازی به شمار می رفته است. در واقع مهارت و استعداد بی نظیر سازنده را می توان در جای جای این اسلحه خاص مشاهده کرد. چند صد ساعت صرف حکاکی و کنده کاری با استفاده از چکش روی این اثر نمادین شده است. نوشته طلاکوب در طرفین 92FS حکاکی شده N03 این مجموعه متفاوت را تکمیل کرده است.

 

 

تولید محدود بعدی نمونه 92FS حکاکی شده N06 خواهد بود. گفته می شود که برای طراحی این پیستول تولید محدود از آسمان درخشان الهام گرفته شده و همانطور که در تصاویر نیز دیده خواهد شد این طرح تمام سطوح جانبی سلاح را پوشش داده است. هر ستاره با استفاده از تکنیک هنری و به صورت دستی روی بدنه این سلاح برش خورده است. طراحی گلدار فریم اصلی نیز به واسطه چکش ایجاد شده و ظاهری متفاوت را به 92FS حکاکی شده N06 بخشیده است. تمامی نوشته های حک شده روی سلاح از جمله لوگوی PB زرنشان هستند. حتی 4 پیچی که روی دسته به چشم می خورند نیز کنده کاری های ویژه ای دارند.

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد