گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهعملیات ویژهچند دقیقه در کمپ تخصصی تک تیراندازان ویلتشر

چند دقیقه در کمپ تخصصی تک تیراندازان ویلتشر

چند دقیقه در کمپ تخصصی تک تیراندازان ویلتشر

مجله تصویری سلاح- کمپ تک تیراندازان ارتش انگلستان در ویلتشر محلی است که سربازان برای تبدیل شدن به نیروهایی حرفه ای ارتش این کشور تحت آموزش های سخت قرار می گیرند. این کمپ در شهرستان ویلتشر در ناحیه جنوب غربی انگلستان واقع شده است.

در این کمپ آموزشی-تخصصی در مراحل ابتدایی هنر مشاهده دقیق، شناسایی و همچنین استتار را آموزش می دهند. بریتیش فورسز نیوز گزارشی کامل به دنبال 10 روز بررسی مداوم وضعیت کمپ مذکور ارائه داده است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

 

تک تیراندازان “مدرسه تخصصی ویلتشر” از چه سلاح هایی استفاده می کنند؟

تفنگ تک تیرانداز 338 یکی از اصلی ترین و حیاتی ترین تسلیحاتی به شمار می رود که هر تک تیر اندازی برای شلیک های دوربرد به آن نیاز خواهد داشت. در واقع نمونه مذکور یک سیستم تسلیحاتی پایه در این زمینه به شمار می رود. نیروهای نظامی در مدرسه تخصصی ویلتشر از تسلیحاتی با کالیبر 8.59 میلی متر استفاده می کنند که مجهز به خشابی با ظرفیت 5 گلوله است و قادر به هدف گیری دقیق تا فاصله 900 متری خواهد بود.

تصویری از تفنگ تک تیرانداز 338

 

لازم به ذکر است که سلاح مورد نظر می تواند اهدافی که در فاصله 1500 متری نیز قرار دارند را هم (هرچند با دقت پایین تر) مورد حمله قرار دهد. البته به گفته یکی از تک تیراندازان، بسته به شلیک و مهارت فردی تفنگ تا بردهای بیشتری هم تاثیرگذار خواهد بود. از جمله اصلی ترین متعلقات اسلحه نام برده می توان به دوربین اشمیت اند بندر با بزرگنمایی 5x-25x اشاره کرد.

سلاح دوم تک تیراندازان ارتش انگلستان در ویلتشر SA80 نام دارد که یکی دیگر از سیستم های تسلیحاتی پایه محسوب می شود. این تفنگ تهاجمی بولپاپ بریتانیایی نیز توسط تمام تک تیراندازان کمپ ویلتشر استفاده شده و برای تمرینات ضد کمین در کنار نبردهای کوتاه برد کارایی دارد.

تصویری از تفنگ تهاجمی SA80

 

سومین مورد که به اصطلاح تفنگ sharpshooter به معنای تیرانداز ماهر نام دارد و توسط تک تیراندازان شماره 2 کمپ استفاده می شود. از این تفنگ تحت عنوان نقطه یاب نیز یاد خواهد شد. کالیبر سلاح 7.62 میلی متر است. شارپ شوتر در قالب سلاح مکمل تک تیرانداز کاربرد دارد و به گونه ای طراحی شده است که بتواند برد کوتاه SA80 را با هدف گیری در مسافت های بیشتر پوشش دهد.

تصویری از تفنگ شارپ شوتر

 

تک تیراندازان همچنین از یک تپانچه سرویس عمومی 9 میلی متری نیز استفاده می کنند که مخصوص حمل و نقل در مناطق شهری و مسکونی است. تپانچه سرویس عمومی 9 میلی متری در مقایسه با SA80 برد کوتاه تری دارد و از این رو برای نبردهای نزدیک بسیار مطلوب خواهد بود.

تصویری از تپانچه سرویس عمومی 9 میلی متری

 

دقت

تک تیراندازان برای دست یابی به دقت مورد نیاز خود، طیف گسترده ای از فناوری های نظامی پیشرفته را استفاده می کنند. برای مثال همه تیراندازان دوربین های دوچشمی به همراه خود دارند. بزرگنمایی 6x این دوربین ها بدین معنا است که اپراتور می تواند حتی جزئیات لباس و موقعیت پناهگاه دشمنان را هم تشخیص دهد.

تجهیزات بعدی دوربین نقطه یاب نام دارد و معمولا در قسمت فوقانی سه پایه قرار می گیرد. این محصول نسخه قدرتمندتری از دوربین دوچشمی است و می تواند اهداف را در فواصل دورتری ردیابی کند. قابلیت زوم آن حداکثر 1000 متر است و برای تایید رویت دشمن پیش از شلیک استفاده می شود.

Kestrel 5700 نمونه ای دیگر است که هرچند در ظاهر شباهت زیادی به یک تلفن همراه دارد، اما در حقیقت قطعه ای قوی و ضروری از کیت ویژه آموزش تک تیراندازان ارتش انگلستان محسوب می شود. این ابزار تمامی داده های یک سیستم تسلیحاتی تک تیرانداز را در خود جای می دهد که از جمله مهم ترین آنها می توان به تست ارتفاع، سطح مزاحمت هوا برای شلیک و همینطور سرعت و فشار باد اشاره کرد.

تصویری از Kestrel 5700

 

یکی از مربیان توضیح داده است: Kestrel 5700 شاید ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز تک تیراندازان باشد زیرا آنها را قبل از شلیک از همه متغیرها آگاه می سازد. از جمله دیگر لوازم جانبی مورد استفاده در کمپ ویلتشر می توان از بردیاب لیزری با محدوده عملکرد 1500 متری، دوربین شلیک تک تیرانداز استیک که در واقع نوعی تجهیزات حرارتی است و اهداف را تحت تاریکی تا برد 600 متر شناسایی می کند و همچنین دوربین دید در شب سیمراد مخصوص عملیات های شبانه با برد 400 متر نام برد.

تصویری از بردیاب لیزری

 

سایر تجهیزات جانبی تک تیراندازان در مدرسه تخصصی ویلتشر

 

 

 

– کیف های سربار

کیف هایی که تک تیراندازان به دنبال خود می کشند برای بقای فرد کاملا حیاتی هستند اما مانور پذیری آنها را دشوار می سازند. این کیف ها حدودا 10 کیلوگرم وزن دارند و شامل لوازم کلیدی می شوند. شناخت کافی از زمینی که نیروی نظامی روی آن در حال حرکت است و کیف را نیز بر آن می کشد از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود چرا که هر اقدام اشتباهی می تواند منجر به از دست رفتن محتویات حیاتی کیف شود.

 

 

یکی از کارآموزان می گوید: حرکت با کیف به هیچ عنوان کار راحتی نیست. شما مجبور هستید تفنگ 338 و یا سیستم تسلیحاتی ثانویه خود را نیز داخل همین کیسه جا به جا کنید. به بیان دیگر کیف مورد نظر هیچگاه از اسلحه ای سنگین عاری نخواهد بود.

– پوشاک استتار

هر تک تیرانداز ملزم است پوشاک استتار خود را ساخته و از آن نگه داری کند. این محصول پوشاکی است که برای ایجاد هماهنگی با محیط طبیعی اطراف طراحی و رنگ آمیزی می شود تا بتوان از آن برای عملیات استتار استفاده کرد. کارآموزان کمپ ویلتشر بخش زیادی از اوقات فراغت خود را صرف افزایش کیفیت پوشاک استتار و بالا بردن استانداردهای ساخت می کنند.

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد