گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاکشف مین جنگ جهانی دوم توسط ماهیگیران انگلیسی

کشف مین جنگ جهانی دوم توسط ماهیگیران انگلیسی

کشف مین جنگ جهانی دوم توسط ماهیگیران انگلیسی

مجله تصویری سلاح- یک قایق ماهیگیری انگلیسی به طور تصادفی یکی از مین های دریایی کلاسیک آلمان ها طی جنگ جهانی دوم را کشف کرده است! شاید کمی عجیب به نظر برسد اما این مین هنوز محتوی مواد انفجاری 340 کیلوگرمی است و پس از گذشت سالیان طولانی دچار تخریب چندانی نشده است. تخمین زده می شود که مین مورد نظر حداقل 80 سال قدمت داشته باشد.

 

 

به دنبال یک بررسی کوتاه و تجزیه و تحلیل مین به دست آمده، غواصان نیروی دریایی سلطنتی آن را برای باری دیگر به داخل آب فرستادند و منفجر کردند. موج حاصل از این انفجار باعث تشکیل برجی از آب تا آسمان شد. گفتنی است که قایق ماهیگیری دخیل در این اکتشاف عضو آژانس مدیریت شیلات اسکاتلند به شمار می رود و سریعا پس از به دام انداختن مین، خدمه شناور موضوع را به مقامات محلی اطلاع رسانی کردند. در ادامه قایق به همراه 7 خدمه آن توسط تیم نجات دریایی به خلیج اتریک منتقل شد تا مین جنگ جهانی دوم در اختیار غواصان نیروی دریایی بریتانیا متخصص در زمینه خنثی سازی بمب قرار داده شود. غواصان پس از بررسی مین اعلام کردند که این جنگ افزار آلمانی در وضعیتی بکر و دست نخورده باقی مانده است. از این رو بهترین راه حل در مورد آن با توجه به مواد انفجاری 340 کیلوگرمی، منفجر ساختن کنترل شده مین داخل دریا خواهد بود.

 

 

طبق گزارشی از وب سایت Maritime Executive، غواصان نیروی دریایی سلطنتی به صورت میانگین روزانه یک درخواست کمک از سراسر انگلیس دریافت می کنند. بخش مهمی از این درخواست ها به مهمات تاریخی همچون بمب های منفجر نشده و یا تسلیحات رها شده از دوران جنگ جهانی اول و دوم اختصاص می یابد و به مرور زمان تبدیل به مشکلی مداوم در نقاط مختلف اروپا شده است. به عنوان نمونه چندی پیش یکی از بمب های نیروی هوایی سلطنتی به نام Tall Boy که از جنگ جهانی دوم به جا مانده بود، در کانالی واقع در لهستان کشف و منفجر شد.

با استناد به تحقیقات دقیق صورت گرفته، شباهت مین کشف شده به مین های دریایی آلمانی طی جنگ جهانی دوم تایید شده است. این مین کروی و دارای روزنه ای بزرگ به شکل دریچه است. تصویری که در ادامه مشاهده می کنید به احتمال زیاد یک مین از همین مدل است:

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد