گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیاسکارابی؛ خرچنگ زرهی فرانسوی!

اسکارابی؛ خرچنگ زرهی فرانسوی!

اسکارابی؛ خرچنگ زرهی فرانسوی!

مجله تصویری سلاح شرکت فرانسوی آرکاس که در زمینه تولید خودروهای نظامی فعالیت می کند و بخش اعظم خودروهای نظامی ارتش فرانسه را تامین می کند، جزئیات جدیدی را درباره خودرو زرهی سبک جدید خود به نام “اسکارابی” منتشر کرده است. این خودرو به عنوان محصولی برای گشت‌زنی و شناسایی در میدان نبرد طراحی شده است و می تواند با قفل کردن محورهای جلو و عقب خود حرکتی مورب شبیه به یک خرچنگ داشته و از مسیرهای تنگ و باریک عبور کند.

 

 

این توانایی به اسکارابی اجازه می دهد بدون این که بخش های کناری یا عقب خودرو که از زره ضعیف‌تری برخوردار هستند، در معرض دید قرار بگیرد، به سمت جلو حرکت کرده و امکان مشاهده و بررسی محیط اطراف فراهم شود. همچنین، شعاع چرخش این خودرو زرهی فقط 36 فوت (حدود 11 متر) است.

اسکارابی با وزنی برابر با 8 تن توانایی حمل یک راننده و سه سرنشین را دارد و از سیستم چهار چرخ محرک برخوردار است. این خودرو زرهی توانایی بالا رفتن از مسیری با شیب 60 درجه و عبور از موانع آبی با عمق تقریبا 3 فوت (91 سانتیمتر) را دارد. اسکارابی قابلیت جابجایی با هواپیماهای سی-130جی سوپر هرکولس، ای-400ام اطلس یا هواپیماهای ترابری نظامی بزرگ‌تر را دارد.

 

 

شرکت آرکاس خودرو اسکارابی را به عنوان نخستین خودرو نظامی با پیشرانه هیبریدی در فرانسه، ناتو، و شاید حتی جهان تولید کرده است. این خودرو به یک پیشرانه شش سیلندر وی شکل با توانایی تولید 300 اسب بخار نیرو و یک پیشرانه الکتریکی با خروجی 70 کیلووات مجهز شده است.

اسکارابی برای انجام پنهانی ماموریت خود طراحی شده است. این خودرو زرهی سبک می تواند با پیشرانه الکتریکی خود حرکت کند. در این شرایط اثر صوتی و فروسرخ خودرو کاهش می یابد و به خودرویی بی سر و صداتر و دشوار برای شناسایی توسط حسگرهای فروسرخ تبدیل می شود.

 

 

آرکاس خودرو اسکارابی را در حالت عادی به صورت غیرمسلح به فروش می رساند، اما خریداران آینده احتمالا آن را با سلاح ها و حسگرهای مختلف مجهز خواهند کرد.

به طور سنتی، تیم های شناسایی و گشت‌زنی در میدان نبرد به دو گروه تقسیم شده اند: “گروه شناسایی جنگی” که از تیم های بسیار مسلح و مجهز تشکیل شده که توانایی کاوش و شناسایی استحکامات دفاعی دشمن و درگیری با آنها را دارند و “گروه شناسایی پنهان‌کار” که بی سر و صدا بر نیروهای دشمن نظارت می کنند. اسکارابی با توانایی تولید صدای کم و پنهان باقی ماندن از حسگرهای فروسرخ به طور قطع در گروه شناسایی پنهان‌کار قرار می گیرد.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

ترجمه: محمد مهدی حیدرپور

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد