گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیتبدیل تفنگ تهاجمی به مرکز اطلاعات جنگی با سامانه “آرکاس”

تبدیل تفنگ تهاجمی به مرکز اطلاعات جنگی با سامانه “آرکاس”

تبدیل تفنگ تهاجمی به مرکز اطلاعات جنگی با سامانه “آرکاس”

مجله تصویری سلاح شرکت البیت سیستمز (Elbit Systems) دوربینی جدید مجهز به هوش مصنوعی برای تفنگ های تهاجمی را توسعه داده است که به نام سامانه اپلیکیشن جنگی تفنگ تهاجمی (آرکاس) شناخته می شود و دوربین تفنگ تهاجمی سربازان را به یک مرکز اطلاعات جنگی قابل حمل تبدیل می کند. همچنین، این سامانه به سرباز اجازه می دهد بدون این که چندان در معرض دید قرار بگیرد و زمانی که در گوشه ای سنگر گرفته است، اقدام به تیراندازی کند.

زمانی مگسک پیشرفته‌ترین سامانه داده روی تفنگ ها بود که به سربازان در نشانه گیری کمک می کرد. امروز، دوربین های مختلف با ویژگی های مانند دید در شب به تجهیزاتی استاندارد برای سربازان تبدیل شده اند.

آرکاس برای اتصال به تفنگ های موجود طراحی شده است و رایانه مجهز به هوش مصنوعی در قسمت دستگیره جلو سلاح نصب می شود و یک چشمی الکترواپتیکال زیر لوله تفنگ قرار می گیرد. رایانه داده ها را از چشمی جمع آوری می کند، و اطلاعات تاکتیکی از سامانه فرماندهی و کنترل واحد جنگی و دیگر دستگاه های آرکاس و داده های تشخیصی مکانیکی از خود تفنگ جمع آوری می شود.

پس از پردازش، میدان دید چشمی الکترواپتیکال و دیگر اطلاعات از طریق دوربین سلاح یا قطعه چشمی در نسخه بی سیم که روی کلاه سرباز قرار می گیرد، در یک قالب واقعیت افزوده برای وی نمایش داده می شود. با استفاده از این داده ها، کاربر بازخوانی زمان واقعی از محدوده هدف در روز یا شب، چگونگی تصحیح باد و مسافت، وجود آتش سلاح های دیگر، تشخیص حرکت ویدئویی، تشخیص نیروهای دوست از دشمن، و ماهیت مشکلات مکانیکی تفنگ را در اختیار خواهد داشت.

اگر این موارد کافی نیستند، سامانه ویدئویی همچنین به کاربر اجازه می دهد تا هنگامی که در گوشه ای سنگر گرفته پیش از شلیک، دقت سلاح را تنظیم کند. کنترل سامانه از طریق یک دکمه جوی‌استیکی که در قسمت دستگیره جلوی سلاح قرار دارد یا یک رابط کاربری گرافیکی انجام می شود. سامانه پایه آرکاس دارای دید حرارتی یا دید در شرایط نور کم است، اما می تواند با اجرای برنامه های هماهنگ بهبود یافته و عملکرد با جزئیات بیشتر را نیز در اختیار کاربر قرار دهد.

ترجمه: محمدمهدی حیدرپور

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد