گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیعبور فناوری تولید دوربین از دیوارهای ضخیم!

عبور فناوری تولید دوربین از دیوارهای ضخیم!

عبور فناوری تولید دوربین از دیوارهای ضخیم!

مجله تصویری سلاح دیدن از میان دیوارها دیگر چیزی نیست که در فیلم های سینمایی شاهد آن باشیم، بلکه یک قابلیت نظامی واقعی است که به نیروهای مسلح و اپراتورهای اطلاعاتی در تشخیص سوژه های متحرک پنهان از فاصله ای ایمن کمک می کند. یکی از قدرتمندترین دستگاه ها در این زمینه زِی‌ور ال‌آر80 (Xavar LR80) محصول شرکت کامرو تک است.

 

 

سامانه زِی‌ور ال‌آر80 بر اساس فناوری های پیشرفته و اختصاصی، با حسگر پیشرفته باند فوق پهن (UWB) می تواند موجودات زنده که در پشت دیوارهای ساخته شده از مواد استاندارد قرار دارند را تشخیص دهد. این سامانه منحصر به فرد به نظر می رسد نخستین نمونه در جهان است که می تواند موجودات زنده را از فاصله باورنکردنی حدود 330 فوتی (100 متر) تشخیص دهد.

این سامانه قابل حمل که توسط یک نمایشگر لمسی 10 اینچی با یک رابط کاربری کنترل می شود، داده های حیاتی را در زمان واقعی از فاصله ای ایمن در اختیار اپراتورهای نظامی قرار می دهد. به گفته شرکت کامرو تک، این برای نخستین بار است که اپراتورهای نظامی از چنین فاصله دوری قادر به دیدن از میان دیوار هستند. زِی‌ور ال‌آر80 حتی می تواند ریزحرکات غیرقابل مشاهده موجودات زنده، مانند تنفس، را تشخیص داده و سطح بی سابقه ای از آگاهی موقعیتی را فراهم می کند.

زِی‌ور ال‌آر80 نه تنها فوق حساس، بلکه سبک وزن است و تطبیق‌پذیری قابل توجهی ارائه می کند. این سامانه از داخل یک خودرو در حال حرکت، روی پشت بام، یا در میدان نبرد زیر پوشش استتار قابل استفاده است. فلز تنها محدودیت این سامانه است. هیچ سیگنال رادیویی با قابلیت نفوذ در فلز وجود ندارد و زِی‌ور ال‌آر80 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شرکت کامرو تک سامانه ای مشابه را توسعه داده است که به نام زِی‌ور ال‌آر40 شناخته می شود و قادر به تشخیص موجودات زنده پشت دیوار از فاصله حدود 164 فوت (50 متر) است. این دو محصول نه فقط برای عملیات اطلاعاتی بلکه برای ماموریت های جستجو و نجات نیز قابل استفاده هستند.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد