گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیوقتی کلاشنیکف روسی با ساعت هوشمند آمریکایی یکپارچه می شود!

وقتی کلاشنیکف روسی با ساعت هوشمند آمریکایی یکپارچه می شود!

وقتی کلاشنیکف روسی با ساعت هوشمند آمریکایی یکپارچه می شود!

مجله تصویری سلاح کلاشنیکف کنسرن به تازگی تفنگ شاتگان امپی-155 آلتیما را معرفی کرده که ویژگی های جالب توجه ای در اختیار کاربر قرار می دهد و به عنوان نمونه می توان از یکپارچه شدن آن با ساعت هوشمند اپل نام برد. این سلاح برای نخستین بار در اواخر سپتامبر 2021 و طی یک نمایشگاه تسلیحاتی در شهر مسکو رونمایی شد.

 

 

شاتگان ام‌پی-155 آلتیما دارای مجموعه ای از ابزارک های پیشرفته است که شاید هرگز انتظار دیدن آنها روی یک سلاح گرم را نداشته باشید. به عنوان نمونه، می توان به یک رایانه داخلی با نمایشگر خارجی، وای فای، بلوتوث، باتری و لوازم الکترونیکی دیگر اشاره کرد. و تمام این موارد در قنداق تفنگ پنهان شده اند.

قابلیت فیلمبرداری یکی از ویژگی های اصلی شاتگان ام‌پی-155 آلتیما است. این سلاح دارای یک دوربین فیلمبرداری در قسمت لوله تفنگ است که امکان نمایش فعالیت های کاربر روی آی‌فون یا ساعت هوشمند اپل را فراهم می کند. این دوربین عملکردی شبیه به دوربین های ورزشی دارد که ورزشکاران به طور معمول روی کلاه خود نصب کرده و همه چیز را از زاویه دید آنها نشان می دهد.

دوربین فیلمبرداری شاتگان ام‌پی-155 آلتیما به یک نمایشگر روی قنداق تفنگ متصل است که هر آنچه مقابل سلاح در حال رخ دادن است را به کاربر نشان می دهد. با این وجود، نمایشگر ال‌سی‌دی شاتگان آلتیما عملکرد خوبی زیر نور روشن ندارد و در این شرایط به سختی می توان چیزی را در آن مشاهده کرد.

اما ویژگی ضبط ویدیو به کاربر کمک خواهد کرد تا بر مهارت های تیراندازی خود مسلط شده و پس از بازگشت به خانه تمام اقدامات خود را پردازش کند.

رایانه داخل قنداق تفنگ نیز دارای یک تایمر داخلیست که تعداد شلیک ها، زمان و سرعت شلیک و تعداد اهداف مورد اصابت قرار گرفته را ثبت می کند. از این رو، هر اقدام کاربر ثبت شده و پس از آن قابل آنالیز خواهد بود.

افزون بر این، شاتگان ام‌پی-155 آلتیما دارای یک قطب‌نما و یک ماژول جی‌پی‌اس است که در صورت گم شدن می توان از آنها برای تعیین موقعیت مکانی سلاح استفاده کرد.

همچنین، امکان انتقال و دانلود ویدیوها از طریق بلوتوث یا کانکتور یو‌اس‌بی وجود دارد.

نوع استاندارد شاتگان ام‌پی-155 برچسب قیمت 500 دلاری را یدک می کشد، اما مدل آلتیما حدود 2000 دلار قیمت دارد.

شاتگان ام‌پی-155 سلاحی شناخته شده است که چند دهه قبل برای شکار و تیراندازی کاربردی معرفی شد. ام‌پی-155 آلتیما تولدی دوباره برای این سلاح در قالبی جذاب‌تر برای جذب مشتریان است. آلتیما دارای کالیبر کلاسیک 12/76 است و عملکردی نرم را ارائه می کند. لوله 71 سانتیمتری این شاتگان به تیرانداز اجازه می دهد تا اهدافی تا فاصله 100 متری را به طور موثر هدف قرار دهد.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد