گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهپرنده های نظامیمطرح ترین لهستانی این روزها در “اوکراین”/ وارمیت چگونه اهداف روس را شکار می کند؟

مطرح ترین لهستانی این روزها در “اوکراین”/ وارمیت چگونه اهداف روس را شکار می کند؟

مطرح ترین لهستانی این روزها در “اوکراین”/ وارمیت چگونه اهداف روس را شکار می کند؟

مجله تصویری سلاح لهستان یکی از کشورهایی است که از ابتدای تهاجم روسیه به خاک اوکراین پشتیبان این کشور بوده است. لهستان به ویژه نسبت به فعالیت های نظامی روسیه در اروپای شرقی حساس است زیرا در بیشتر دو قرن و نیم گذشته زیر تسلط این کشور بوده است.

 

 

لهستان تسلیحات مختلفی را در اختیار اوکراین قرار داده که از آن جمله می توان به پهپادها اشاره کرد. طی درگیری بین روسیه و اوکراین، پهپادها نشان داده اند که می توانند نقشی کلیدی در میدان نبرد داشته باشند. پهپادهای وارمیت (WARMATE) به نظر می رسد یکی از جدیدترین مواردی هستند که ارتش اوکراین برای مقابله با نیروهای نظامی روسیه بکار گرفته است.

وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین رزمی (CUAV) وارمیت ساخت شرکت دبلیو‌ بی الکترونیکس لهستان است. این پهپاد توانایی “جستجو، ردیابی و حمله” (STA) در میدان نبرد را دارد و به عنوان ابزاری برای شناسایی یا یک پهپاد انتحاری قابل استفاده است.

پهپاد وارمیت می تواند به یک کلاهک جنگی ضد نفر یا کلاهک جنگی بشدت انفجاری، ضد تانک (HEAT) و ترموباریک مجهز شود تا علیه اهداف نرم و سخت بکار گرفته شود. از این رو، پهپاد وارمیت انعطاف‌پذیری تاکتیکی بالایی را در میدان نبرد ارائه می کند.

همانند پهپادهای انتحاری معمول، ردیابی و مقابله با پهپاد وارمیت دشوار است زیرا به طور موثر میدان نبرد را اسکن کرده و اهداف را شناسایی می کند.

طول بدنه پهپاد وارمیت 1.1 متر و فاصله دو نوک بال های آن 1.6 متر است. بیشینه وزن آن هنگام برخاستن 5.7 کیلوگرم و وزن کلاهک جنگی آن 1.4 کیلوگرم است. با توجه به طراحی انعطاف‌پذیر امکان حمل این پهپاد در قاب یا کوله پشتی فراهم است.

وارمیت بدنه ای لوله ای شکل و موشک مانند، بال های اصلی صاف با قابلیت جمع و جدا شدن و یک جفت باله دم عمودی وی (V) شکل دارد. این پهپاد توسط یک پرتابگر پنوماتیک به سمت آسمان پرتاب می شود. یک موتور الکتریکی پروانه ای دو پره که در انتهای پهپاد قرار دارد را به حرکت در می آورد.

پهپاد وارمیت مزایای یک پهپاد و یک بمب را ترکیب می کند و پیش از حمله به هدف می تواند برای حدود یک ساعت در هوا پرواز کند. سرعت این پهپاد هنگام پرواز عادی 50 کیلومتر بر ساعت و طی حمله به بیشینه سرعت 150 کیلومتر بر ساعت می رسد.

این پهپاد کوچک با قابلیت حمل کلاهک های جنگی در کمتر از 10 دقیقه برای برخاستن آماده می شود و در روز یا شب توانایی انجام ماموریت را دارد. این پهپاد دارای برد عملیاتی تا 15 کیلومتر است و سقف پرواز عملیاتی آن 100 تا 500 متر است.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد