گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هااین فناوری های پیچیده نظامی: از کراسوخا روسی تا گاردیم آواره!

این فناوری های پیچیده نظامی: از کراسوخا روسی تا گاردیم آواره!

این فناوری های پیچیده نظامی: از کراسوخا روسی تا گاردیم آواره!

مجله تصویری سلاح هر ساله شاهد عرضه محصولات نظامی مختلف توسط کشورهای صاحب فناوری در این زمینه هستیم. این در شرایطی است که شاید مدت ها پس از طراحی و بکارگیری این تسلیحات از وجود آنها باخبر شویم زیرا بسیاری از پروژه های نظامی فوق محرمانه هستند.

در ادامه فهرستی از قدرتمندترین، انقلابی‌ترین، و آینده‌نگرترین هواپیماها، پهپادها، خودروها و دیگر تجهیزات و تسلیحات نظامی ارائه شده است. این مطلب در چند بخش ارائه خواهد شد.

 

سامانه جنگ الکترونیک کراسوخا

کراسوخا (Krasukha) یک سامانه جنگ الکترونیک متحرک و محصول کشور روسیه است. از این سامانه می توان برای از کار انداختن سامانه های هدایت موشک های کروز، رادارهای آواکس و پهپادها استفاده کرد. همچنین، کراسوخا-4 از برد موثر کافی برای ایجاد اختلال در ماهواره ای مدار پایینی زمین برخوردار است. رادارهای زمینی از دیگر اهداف برای کراسوخا-4 هستند.

شوالیه سیاه

وسیله نقلیه رزمی زمینی بی سرنشین شوالیه سیاه (Black Knight UGVC) به یک توپ اتوماتیک 30 میلیمتری و تسلیحات دیگر با قابلیت کنترل از راه دور، مانند مسلسل و موشک، مجهز می شود که آن را به یک ابزار بی سرنشین تهاجمی تبدیل می کنند. همچنین از این وسیله نقلیه می توان برای پشتیبانی از پیاده نظام و خودروهای نظامی دیگر استفاده کرد.

مگا ام1

مگا ام1 (Mega M1) یک هیولای زره پوش است که می توان از آن برای سرکوب شورش های شهری و همچنین به عنوان یک واحد مسلح کوچک استفاده کرد. دوربین های نصب شده روی این خودرو دیدی کامل برای خدمه ایجاد می کند، می تواند به آب‌پاش مجهز شود و همچنین هفت دریچه برای استفاده از تفنگ در آن در نظر گرفته شده است.

جاده تاشو

جاده تاشو محصولی است که امکان عبور وسایل نقلیه، به ویژه نمونه های سنگین مانند تانک ها را از زمین های شنی، گل آلود، یا برفی فراهم می کند. همچنین، می توان از آن برای ایجاد موانع دفاعی برای پوشش پیاده نظام و به طور کلی موقعیت تدافعی استفاده کرد.

سندکت

سندکت (SandCat) دید واضح و مانورپذیری خودروهای گشت‌زنی نظامی عادی را با زرهی مستحکم ترکیب می کند. این وسیله نقلیه امکان عبور از زمین های سخت و ناهموار را فراهم می کند و می توان با آن از شیب هایی تا 60 درجه نیز عبور کرد. سندکت توانایی عبور از زمین های یخ‌زده، گل آلود، شنی و سنگی را دارد.

ربات زره پوش مهندسی رزمی

ربات زره پوش مهندسی رزمی (ایسر) یک ربات نظامی محصول میا رباتیکس است. این ربات 2.25 تنی توانایی دستیابی به سرعت 6.3 مایل بر ساعت را دارد و از چرخ زنجیری برای حرکت استفاده می کند. پاکسازی موانع، از بین بردن مواد منفجره، حمل بار و غیرفعال کردن وسایل نقلیه از جمله موارد استفاده این ربات هستند.

هوش مصنوعی

آیا می توانید جهانی را تصور کنید که در آن جنگ بین هوش مصنوعی به جای انسان ها صورت می گیرد؟ تجربه چنین شرایطی با توجه به پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی دیگر موضوعی مربوط به داستان ها و فیلم های علمی‌تخیلی نیست. اداره امور نظامی توسط هوش مصنوعی و استفاده از یادگیری ماشینی مواردی هستند که در آینده چیزهای بیشتری از آنها خواهیم شنید.

عینک های هوشمند

عینک های هوشمند نه تنها برای افراد عادی، بلکه برای نیروهای نظامی نیز می توانند مفید باشند. سربازان با کمک عینک های هوشمند به اطلاعات مختلف پیش چشم خود دسترسی خواهند داشت. به عنوان نمونه، آنها پیش از نفوذ به ساختمانی که نیروهای دشمن در آن حضور دارند، می توانند نقشه ای سه بعدی از محل را بررسی کنند یا تصویری زنده که توسط یک پهپاد ارسال می شود را مشاهده کنند.

ماژول سلاح توپخانه (ایجیام)

ماژول سلاح توپخانه (Artillery Gun Module) یک هویتزر خودکششی قابل حمل هوایی توسعه یافته بر اساس فناوری مورد استفاده درتوپ جنگی آلمانی پی‌زد‌اچ 2000 است. این سامانه کاملا مستقل و اتوماتیک است. ای‌جی‌ام سامانه ای ماژولار است و ماژول سلاح می تواند روی شاسی دارای چرخ یا چرخ زنجیری قرار بگیرد. این توپ جنگی به دو خدمه نیاز دارد که می توانند در کابینی کاملا زره پوش قرار بگیرند. امکان حمل و نقل با استفاده از هواپیماهای ترابری اندازه متوسط و قابلیت سفارشی‌سازی از ویژگی های بارز این توپ جنگی هستند.

گاردیم

گاردیم (Guardium) یک وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین است که به صورت کنترل از راه دور یا خودمختار قابل استفاده است. زره این وسیله نقلیه می تواند از آن در برابر آتش سبک دشمن محافظت کند. این یک وسیله نقلیه رزمی اندازه متوسط با 1.4 تن وزن است و می تواند به سرعت 80 کیلومتر در ساعت دست یابد. گاردیم به دوربین های فروسرخ، رادارها، میکروفن های با حساسیت بالا، حسگرها و سلاح های مرگبار و غیرمرگبار مجهز است و می توان از آن برای گشتزنی استفاده کرد.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد