گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاسربازان روس و شلیک از پشت به دو غیرنظامی اوکراینی

سربازان روس و شلیک از پشت به دو غیرنظامی اوکراینی

سربازان روس و شلیک از پشت به دو غیرنظامی اوکراینی

مجله تصویری سلاح ویدیویی که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد که سربازان روس پس از صحبت با دو غیرنظامی اوکراینی در حومه کی‌یف و هنگامی که این دو در حال بازگشت به دفتر خود هستند از پشت به آنها شلیک می کنند.

 

 

شبکه سی‌ان‌ان ویدیویی از فیلم دوربین های مداربسته را دریافت کرده است که اکنون توسط دادستان های اوکراین به عنوان جنایت جنگی در حال بررسی است.

هر دو غیرنظامی اوکراینی پس از شلیک سربازان روس جان خود را از دست داده و این در شرایطی است که هدف قرار دادن افراد غیرنظامی بر اساس قوانین جنگ غیرقانونی است. یکی از این افراد مالک نمایشگاه خودرو غارت شده توسط سربازان روس بوده که خانواده اش خواسته اند نام وی فاش نشود و دیگری لیونید آلکسیویچ پلایتس، پدربزرگ 68 ساله ای بود که در این نمایشگاه به عنوان نگهبان کار می کرد.

قتلی که از زوایای مختلف ثبت شده است

آنچه در این ویدیو نشان داده می شود نبردی بین سربازان ارتش روسیه و اوکراین یا حتی سربازان با غیرنظامیان مسلح نیست.

این ویدیو که توسط سی‌ان‌ان تایید شده است از چند دوربین در اطراف نمایشگاه خودرو جمع آوری شده و اگرچه فاقد صدا است، اما تصویر آن واضح و بدون مشکل بوده و کشته شدن دو مرد غیرمسلح اوکراینی توسط سربازان روس را نشان می دهد.

در این ویدیو دیده می شود که پنج سرباز روس وارد صحنه شده و تلاش می کنند با تیراندازی به قفل ها و شکستن شیشه ها وارد نمایشگاه خودرو شوند.

ابتدا پلایتس در حالی که دست های خود را بالا گرفته است به سربازان روس نزدیک شده و توسط آنها بازرسی بدنی می شود. سپس، مالک نمایشگاه خودرو وارد صحنه شده و وی نیز بازرسی می شود. به نظر می رسد گفتگویی بین آنها و سربازان روس صورت می گیرد و پس از آن سربازان دور شده و دو مرد اوکراینی نیز به سمت دفتر نگهبانی خود باز گردند.

اما دو نفر از سربازان ناگهان به سمت این دو فرد غیرنظامی بازگشته و از پشت آنها را مورد هدف قرار می دهند.

افزون بر قتل دو غیرنظامی غیرمسلح اوکراینی، این ویدیو رفتار غیرحرفه ای بیشتری از سوی این گروه پنج نفره سربازان روس را نشان می دهد. آنها وارد نمایشگاه خودرو شده و شروع به غارت آن می کنند. این سربازان ناشی زمانی متوجه دوربین های مدار بسته می شوند که دیگر دیر شده است.

در شرایطی که سربازان روس همچنان در نمایشگاه خودرو حضور دارند، پلایتس که هنوز زنده بوده است به سختی از جای خود بلند می شود. به نظر می رسد وی از چیزی شبیه شریان‌بند برای جلوگیری از خونریزی استفاده می کند و به سمت دفتر نگهبانی حرکت می کند.

در دفتر نگهبانی پلایتس یک تماس تلفنی برای دریافت کمک برقرار می کند.

گروهی از نیروهای داوطلب اوکراینی برای کمک به پلایتس راهی نمایشگاه خودرو می شوند و با سربازان روس درگیر می شوند. نیروهای اوکراینی موفق می شوند خود را به دفتر نگهبانی برسانند و وی را از آنجا خارج کنند. متاسفانه، پلایتس نیز جان خود را به واسطه خونریزی زیاد از دست می دهد.

فرمانده نیروهای داوطلب اوکراینی به این نکته اشاره داشته است که به مالک نمایشگاه خودرو هشدار داده شده بود که روس ها در حال نزدیک‌ شدن هستند، اما آنها تصمیم به ماندن گرفته بودند. اما این دلیل نمی شود که آنچه توسط سربازان روس انجام شده است جنایت جنگی در نظر گرفته نشود.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد