گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیکیسه هوا برای گلوله؛ ابتکار شرکت آمریکایی برای شلیک غیر مرگبار

کیسه هوا برای گلوله؛ ابتکار شرکت آمریکایی برای شلیک غیر مرگبار

کیسه هوا برای گلوله؛ ابتکار شرکت آمریکایی برای شلیک غیر مرگبار

مجله تصویری سلاح نیروهای نظامی و انتظامی در کنار سلاح های مرگبار خود به طور معمول دارای سلاح ها و تجهیزات غیرکشنده نیز هستند. سلاح های غیرکشنده در مواردی استفاده می شوند که نیروهای نظامی و انتظامی نیازمند زمینگیر کردن هدف خود بدون آسیب رساندن جدی یا مرگ وی هستند.

 

 

 

د آلترناتیو (THE ALTERNATIVE) محصول شرکت آلترناتیو بالستیکس ابزاری است که قابلیت اتصال به تپانچه و تبدیل کردن آن به یک سلاح غیرکشنده را دارد. این افزونه در زمانی که ماموران مجبور به استفاده از سلاح معمول خود هستند، اما قصد ندارند شلیکی مرگبار داشته باشند، مفید واقع می شود.

د آلترناتیو دارای یک پرتابه آلیاژ آلومینیوم ویژه است که پس از کشیدن ماشه و خروج گلوله از لوله سلاح، آن را در بر می گیرد. به جای نفوذ گلوله در بدن و مرگ احتمالی هدف، د آلترناتیو همانند یک کیسه هوا برای گلوله عمل کرده و سرعت آن را تا 80 درصد کاهش می دهد. این در شرایطی است که افتی در دقت سلاح و گلوله صورت نمی گیرد. برخورد پرتابه موجب وارد آمدن یک موج شوک و انرژی غیرکشنده به هدف شده و آن را زمینگیر می کند. خطر مرگ و آسیب دیدگی جدی کم است، اما ضربه سختی به هدف وارد می شود.

 

مقایسه اثر گلوله 9 میلیمتری و د آلترناتیو بر ژلاتین بالستیک

 

د آلترناتیو افزونه ای جمع و جور است که ماموران می توانند آن را در یک جلد مخصوص قرار داده و روی کمربند خود نصب کنند. د آلترناتیو به گونه ای طراحی شده تا به راحتی با یک دست امکان خارج کردن آن از جلد و نصب روی سلاح وجود داشته باشد. این در شرایطی که است که مامور نیازی ندارد از هدف چشم بردارد. پس از نصب نیز اختلالی در دید مامور و عملکرد سلاح ایجاد نمی شود.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد