گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیتانک قدرتمند کره جنوبی در راه لهستان/ سئول و پیشرفت در بازار تجهیزات نظامی

تانک قدرتمند کره جنوبی در راه لهستان/ سئول و پیشرفت در بازار تجهیزات نظامی

تانک قدرتمند کره جنوبی در راه لهستان/ سئول و پیشرفت در بازار تجهیزات نظامی

مجله تصویری سلاح کره جنوبی و لهستان توافقنامه ای را برای توسعه و تولید تانکی جدید برای ارتش لهستان به امضا رسانده اند. این تانک که کی2پیال (K2PL) نام دارد بر اساس یکی از بهترین تانک های حال حاضر جهان یعنی کی2 بلک پنتر (K2 Black Panther) ساخته خواهد شد.

این توافقنامه به تازگی و طی نمایشگاه بین المللی دفاع و امنیت یوروساتوری (Eurosatory) امضا شده است. این توافقنامه بین شرکت کره ای هیوندای روتم (Hyundai Rotem) و شرکت گروه تسلیحاتی لهستان (Polską Grupą Zbrojeniową) امضا شده است.

گروه تسلیحاتی لهستان تجربه زیادی در زمینه تولید انواع مختلف خودروهای زرهی رزمی از جمله تانک ها دارد. بنابر گزارش ها، انتقال فناوری تولید تانک های کی2 بلک پنتر (پلنگ سیاه) به این شرکت صورت خواهد گرفت که کسب مهارت لازم برای توسعه و تولید عناصر کلیدی کی2پی‌ال را ممکن می کند.

همچنین، لهستان آماده خرید تانک های کی2 برای افزایش توانایی های رزمی و کارایی ارتش خود در صورت مواجهه با تهدیدات است. این که لهستان قصد دارد چند عراده تانک کی2 را خریداری کند، تاکنون اعلام نشده است.

شایعات درباره تانک کی2پیال

در حال حاضر، اطلاعات خاصی در مورد این که تانک کی2پی‌ال چه طراحی ظاهری دارد و ویژگی ها و عناصر متفاوت آن چه خواهند بود تا پاسخگوی نیازهای لهستان باشد، منتشر نشده است.

با این وجود، عکس هایی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند که مدعی اند طراحی تانک کی2پی‌ال را نشان می دهند. به گفته آنها، این تانک کره ای-لهستانی دارای یک چرخ هفتم در مکانیزم چرخ خود خواهد بود که طول کی2پی‌ال را نسبت به کی2 بلک پنتر بیشتر می سازد. بنابر شایعات، این تانک از طراحی برجک جدید برخوردار خواهد شد و چگونگی توزیع مهمات نیز بهبود خواهد یافت.

اطلاعاتی درباره توپ اصلی تانک کی2پی‌ال و همچنین تسلیحات ثانویه که به محافظت از تانک در نبردهای نزدیک کمک می کنند در دست نیست. از این رو، مشخص نیست آیا توپ 120 میلیمتری تانک کی2 بلک پنتر بکار گرفته خواهد شد یا گزینه ای دیگر جایگزین آن می شود.

آشنایی با تانک کی2 بلک پنتر

کی2 بلک پنتر محصول شرکت کره ای هیوندای روتم است و در دسته “تانک های نسل بعدی” (Next-Generation Tank) قرار می گیرد. این تانک در اواخر سال 2008 معرفی شد و از آن زمان تاکنون در خط تولید قرار داشته است. حدود 500 عراده از تانک کی2 بلک پنتر تولید شده است. این محصول تانک اصلی میدان نبرد ارتش کره جنوبی محسوب می شود.

کی2 بلک پنتر به صورت رسمی خدمت خود را در سال 2017 آغاز کرده است. ارتش کره جنوبی در حال حاضر تنها اپراتور این تانک است اما از اپراتورهای بالقوه آن در آینده می توان به ارتش نروژ، ارتش مصر و ارتش لهستان اشاره کرد که علاقه خود را برای استفاده از آن ابراز داشته اند.

کی2 بلک پنتر وزنی حدود 55 تن دارد و توسط سه خدمه (فرمانده، توپچی و راننده) اداره می شود. این تانک طولی برابر با 10.8 متر دارد، اما فاصله بین محورهای شاسی 7.5 متر است. پهنای کی2 برابر با 3.6 متر و ارتفاع آن نیز 2.4 متر است.

زره تانک کی2 ترکیبی از زره فولادی POSCO MIL-12560H و دیگر صفحات طبقه بندی شده همراه با زره افزودنی ماژولار ERA و NERA است. افزون بر این سامانه های دفاعی ضد موشک در این تانک به کار گرفته شده اند.

سلاح اصلی تانک کی2 بلک پنتر یک توپ 120 میلیمتری کالیبر 55 است و تسلیحات ثانویه آن شامل یک مسلسل سنگین کی6 کالیبر 12.7 در 99 میلیمتر و یک مسلسل کواکسیال ناتو با کالیبر 7.62 در 51 میلیمتر می شوند.

در حال حاضر، تانک کی2 از پیشرانه دیزلی چهار زمانه هیوندای دوسان اینفراکور دی‌وی27کی نیرو می گیرد که دارای 12 سیلندر است و با آب خنک می شود. در سری های نخست این تانک از پیشرانه آلمانی ام‌تی‌یو استفاده می شد. پیشرانه کره ای توانایی تولید 1500 اسب بخار نیرو را دارد که نزدیک به 27 اسب بخار در هر تن است.

با یک باک سوخت پر، تانک کی 2 بلک پنتر می تواند مسافتی 450 کیلومتری را طی کند. بیشینه سرعت این تانک هنگام حرکت در جاده هموار می تواند به 70 کیلومتر بر ساعت نیز برسد و سرعت آن در زمین های دشوار برای عبور بین 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت است.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد