گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیرپیدفایر؛ شکارچی قدرتمند فرانسوی از پهپاد تا موشک فراصوت

رپیدفایر؛ شکارچی قدرتمند فرانسوی از پهپاد تا موشک فراصوت

رپیدفایر؛ شکارچی قدرتمند فرانسوی از پهپاد تا موشک فراصوت

مجله تصویری سلاح برای مقابله با تهدیدات فزاینده هوایی و نزدیک به سطح زمین، شرکت های نکستر (Nexter) و تالیس (Thales) طی نمایشگاه دفاع دریایی یورونیول 2022 (Euronaval 2022) در پاریس از جدیدترین نسخه سلاح خودکار رپیدفایر (RAPIDFire) رونمایی کردند.

 

فناوری نظامی یک رقابت تسلیحاتی دائمی بین سامانه های تهاجمی و دفاعی بوده است. در همین راستا، هر روش جدید برای حمله موجب شکل گیری روش جدیدی برای دفاع می شود و بالعکس.

امروزه، جنگ نامتقارن اغلب تجهیزات میلیارد دلاری نیروهای نظامی را در برابر تهدیداتی ارزان اما مرگبار مانند پهپادها، شناورهای سطحی کوچک، مین های شناور، مهمات سرگردان، و همچنین تهدیدات سطح بالاتر مانند موشک های فراصوت و هواگردهای تهاجمی قرار می دهد.

سامانه رپیدفایر طی همکاری دو شرکت نکستر و تالیس توسعه یافته و به گونه ای طراحی شده تا به طور مستقل و خودکار نیز توانایی نابودی تهدیدات در خشکی و دریا را داشته باشد. برای درگیری سریع، این سلاح دارای 140 گلوله در یک محفظه آماده است که برای حدود 30 رهگیری کافی به نظر می رسد.

رپیدفایر (RAPIDFire)

سامانه رپیدفایر از مجموعه سلاح 40 میلیمتری سی‌تی‌ای اینترنشنال، مهمات و سامانه دوربین که درون یک برجک زرهی کوچک قرار دارند، شکل گرفته است. پیکربندی این سلاح به گونه ای است که امکان سازگاری با گلوله های Anti Aerial Airburst (A3B) را نیز داشته باشد.

افزون بر این، برجک با قابلیت کنترل از راه دور دارای یک سامانه کنترل آتش اپترونیک با دقت بالا محصول شرکت تالیس با دید چند طیفی و فاصله یاب لیزری است و می تواند به صورت خودکار مهمات مناسب را برای مقابله تهدیدات مختلف انتخاب کند.

این شرایط به رپیدفایر اجازه می دهد تا با تهدیدات سطحی یا پهپادها، چه به صورت تکی و چه به صورت گروهی، و همچنین موشک های متعدد که ممکن است طی یک حمله برای غلبه بر دیوار دفاعی پرتاب شوند، مقابله کند. این سامانه توانایی مقابله با جت های جنگنده، هلیکوپترهای تهاجمی، و موشک ها در بردی تا 4000 متر با حداقل خسارت جانبی را دارد.

قرار است رپیدفایر طی سال آینده میلادی برای ارزیابی آمادگی دریایی روی کشتی ژاک شوالیه نیروی دریایی فرانسه بکار گرفته شود. برای استفاده در خشکی نیز این سامانه را می توان با شاسی کامیون سزار ام‌کی2 و بسترهای دیگر سازگار کرد.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد