گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبینسخه ارتقا یافته کیت هدایت لیزری موشک؛ کابوسی جدید برای زره‌پوش ها

نسخه ارتقا یافته کیت هدایت لیزری موشک؛ کابوسی جدید برای زره‌پوش ها

نسخه ارتقا یافته کیت هدایت لیزری موشک؛ کابوسی جدید برای زره‌پوش ها

مجله تصویری سلاح تانک ها و انواع دیگر خودروهای زرهی نظامی طی سال های تاریک و طولانی جنگ جهانی دوم به عنوان ابزارهایی ارزشمند در عملیات نظامی خود را ثابت کردند، اما به نظر می رسد در مواجهه با فناوری هایی نوین گزینه هایی منسوخ شده هستند.

به عوان نمونه، تانک ها و دیگر خودروهای زرهی طی جنگ جاری اوکراین شاهد تلفات سنگینی بوده و به نظر نمی رسد اوضاع برای این ابزارهای نظامی در آینده نزدیک امیدوارکننده باشد.

 

کیت هدایت لیزری ایپیکیدبلیواس (APKWS)

در تابستان سال گذشته، شرکت بی‌ای‌ئی سیستمز (BAE Systems) از معرفی نسخه ارتقا یافته کیت هدایت لیزری ایپیکیدبلیواس (APKWS) خبر داد. بهبودهای صورت گرفته افزایش حدود 30 درصدی برد موثر در مقایسه با نسخه پیشین – با توجه به پلتفرم پرتاب بین 1.5 تا 5 کیلومتر – را نشان می دهد.

بی‌ای‌ئی سیستمز به تازگی از آزمایش موفق کیت ای‌پی‌کی‌دبلیو‌اس علیه اهداف زره‌پوش خبر داد. در این مورد، کیت ای‌پی‌کی‌دبلیو‌اس روی کلاهک های جنگی به شدت انفجاری ضد تانک/ضد نفر ضد ماده (HEAT/APAM) بکار گرفته شد.

کیت ای‌پی‌کی‌دبلیو‌اس می تواند برای تبدیل هر موشک مناسب برای شکار تانک از جمله موشک های غیر هدایت شونده استفاده شود. در آزمایش های اخیر از کلاهک های جنگی هیت/ای‌پم علیه صفحات فولادی و همچنین خودروهای زره‌پوش نظامی که مدل آنها افشا نشده است به عنوان هدف استفاده شده است.

به گفته سم کرش مدیر برنامه ای‌پی‌کی‌دبلیو‌اس در بی‌ئی‌ای سیستمز، ما به مشتریان خود گزینه های بیشتری برای حملات دقیق علیه اهداف مستحکم‌تر ارائه می کنیم. کیت های هدایت ای‌پی‌کی‌دبلیو‌اس برای کلاهک های جنگی هیت/ای‌پم یک قابلیت حمله کم هزینه، سبک وزن و راحت برای استفاده را علیه اهداف زرهی و غیرزرهی ارائه می کند.

به گفته سازندگان این کیت، نصب آن به زمان و تلاش چندانی نیاز ندارد و امکان شلیک از بسترهای مختلف مانند جت های جنگنده، هلیکوپترهای جنگی، خودروهای زمینی و ایستگاه های تسلیحاتی از راه دور وجود دارد.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد