گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیبوش‌مستر؛ خودرو جان سختی که استرالیا به آن افتخار می کند

بوش‌مستر؛ خودرو جان سختی که استرالیا به آن افتخار می کند

بوش‌مستر؛ خودرو جان سختی که استرالیا به آن افتخار می کند

مجله تصویری سلاح دنیای خودروهای نظامی شامل انواع مختلف ماشین آلات و تسلیحات می شود. از تانک ها تا کامیون ها و نفربرهای زرهی، مجموعه عظیمی از وسایل نقلیه نظامی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

ارتش های جهان از خودروهای نظامی برای انجام وظایف مختلفی استفاده می کنند. وسیله نقلیه چند منظوره محافظت شده (Multirole-Protected Vehicle) یا ام‌پی‌وی (MPV) یکی از خودروهایی است که برای انجام وظایف مختلف از حمل و نقل نیرو تا گشت فرماندهی و پشتیبانی از پیاده نظام به کار گرفته می شود.

کشورهای مختلف دارای نسخه های مخصوص به خود از این خودرو هستند. بوش‌مستر (Bushmaster) محصول شرکت استرالیایی تالیس (Thales) یکی از نام های شناخته شده در این زمینه است. بوش‌مستر خودرویی چند منظوره و بسیار تطبیق‌پذیر است که از سال 1997 در خط تولید قرار دارد.

 

بوش‌مستر؛ خودروی نظامی قابل اعتماد

قلب تپنده بوش‌مستر یک پیشرانه کترپیلار 3126ئی است که امکان دستیابی به بیشینه سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم می کند. این پیشرانه دیزلی 7.2 لیتری شش سیلندر توربوشارژردار توانایی تولید 300 اسب بخار نیرو و 1166 نیوتن متر گشتاور را دارد که آن را به خودرویی قدرتمد تبدیل می کند. انتقال قدرت به هر چهار چرخ توسط یک جعبه دنده شش سرعته صورت می گیرد. برد عملیاتی بوش‌مستر نیز 800 کیلومتر است.

بر اساس پیکربندی صورت گرفته در استرالیا، بوش‌مستر می تواند نه سرباز را همراه با تجهیزات کامل حمل کند. سامانه تهویه مطبوع این خودرو نظامی امکان خنک نگه داشتن سرنشینان در روزهای گرم را فراهم می کند.

بوش‌مستر در برابر مین و بمب های دست‌ساز کنار جاده ای مقاوم است و ساختار وی شکل زیر بدنه موج انفجار را از خودرو و سرنشینان منحرف می کند. به لطف زره بکار گرفته شده، بوش‌مستر می تواند از سرنشینان خود در برابر گلوله های 7.62 میلیمتری و ترکش های خمپاره 81 میلیمتری و همچنین مین های کلیمور (Claymore) محافظت کند.

بوش‌مستر؛ یک خودرو نظامی تطبیقپذیر و قدرتمند

نسخه های مختلفی از خودرو بوش‌مستر از نفربر زرهی تا آمبولانس تولید شده اند که آن را به یکی از تطبیق‌پذیرترین نمونه ها تبدیل کرده است. از دیگر اپراتورهای بوش‌مستر می توان به ژاپن، انگلیس، هلند، اندونزی، فیجی، جامائیکا، اوکراین و نیوزلند اشاره کرد. این خودرو در صحنه های مختلف از جمله جنگ افغانستان، جنگ عراق، جنگ سوریه و تهاجم اخیر روسیه به اوکراین حضور داشته است.

سلاح اصلی بوش‌مستر شامل مسلسل کنترل از راه دور 12.7 میلیمتری یا پرتابگر ای‌جی‌ام 40 میلیمتری و سلاح دوم آن مسلسل 7.62 میلیمتری است.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد